عرضه یک به‌روزرسانی مهم برای اکس باکس وان

xbox-one-update

مایکروسافت به‌زودی یک بسته ویژه را برای کنسول بازی خود عرضه خواهد نمود و هواداران این کنسول، در فاصله بسیار کوتاهی نسبت به بسته پیشین شاهد عرضه یک به‌روزرسانی مهم برای اکس باکس وان خواهند بود.

این بسته به‌روزرسانی قرار است تا امکانات بسیار خوبی را برای دارندگان اکس باکس وان به کنسول آن‌ها بیفزاید، یا اینکه حداقل مایکروسافت چنین ادعایی را مطرح کرده است. بنا به گفته مایکروسافت، هدف عمده این بسته به‌روزرسانی متوجه کسانی خواهد بود که از امکانات اکس باکس لایو استفاده زیادی می‌کنند.

این بسته قرار است تا سیستم جدیدی را برای استفاده از امکانات اجتماعی این کنسول به‌ آن بیفزاید و سیستم ارتباط با دوستان شبکه اکس باکس لایو در این بسته دچار تحول خواهد گردید. البته تغییرات به این موضوع منتهی نخواهند شد و مایکروسافت اعلام کرده است که برای دارندگان کنسول اکس باکس وان چند سورپرایز را در قالب این بسته خواهد داشت.

مایکروسافت در حال تلاش برای جبران فاصله ایجادشده با کنسول پلی‌استیشن 4 است زیرا در طول مدت‌زمان گذشته از عرضه این دو کنسول، محصول سونی توانسته است تا با اختلافی فاحش، برتری خود را در نسل هشتم به رخ بکشد. البته این برتری چندان ازنظر سخت‌افزاری نیست و به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین عاملی که موجب شده است تا اکس باکس وان از رقیب ژاپنی خود عقب بیفتد را می‌توان قیمت پایین‌تر پلی‌استیشن 4 دانست.

البته مشابه همین موضوع در نسل پیشین و با قیمت معقول‌تر کنسول اکس باکس وان اتفاق افتاد ولی به نظر می‌رسد که سونی بیشتر از مایکروسافت به این موضوع اهمیت داده است و از اشتباه خود درس گرفته‌ است. مایکروسافت برنامه‌های ویژه‌ای برای بهینه‌سازی شرایط فروش کنسول خود در پیش گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها عرضه کنسول فاقد رابط کینکت و عرضه اکس باکس وان در بازار چین است که هر دو مورد می‌توانند فروش این کنسول را تا حد بسیار آشکاری بالاتر ببرند.

به‌طورکلی امکانات این بسته به‌روزرسانی شامل موارد زیرا خواهد بود:

بهینه‌سازی عملکرد بخش دوستان، امکان استفاده از نرم‌افزارهای تولیدکنندگانی غیر از مایکروسافت، بهینه‌سازی عملکرد مدیا پلیر نسخه اکس باکس وان و امکان پخش فرمت‌های جدید تصویری برای این کنسول، بهینه‌سازی سیستم تیونر تلویزیونی اکس باکس وان، افزوده شدن امکان استریم تصاویر به عینک‌های هوشمند، افزوده شدن سیستم Boot to TV، به‌روزرسانی‌های مربوط به عینک‌های هوشمند، افزوده‌ شدن بازار جدید نرم‌افزاری برای این کنسول، اضافه شدن بسته‌های ویژه منطقه‌ها و کشورهای مختلف، امکانات پاک کردن چند game Dvr، بهینه‌سازی سیستم ستینگ‌های کنسول و امکان نمایش میزان پهنای باند مصرف‌شده توسط کنسول.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH