جیلی EX5

خودروی شاسی‌بلند برقی جیلی EX5، دنیا را فتح خواهد کرد

خودروی شاسی‌بلند برقی جیلی EX5 در نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت تصویر جدیدی ارائه کرده تا خط و نشانی برا برندهای بزرگ جهان باشد. جیلی سه محصول برقی را به نمایشگاه تجاری که از ۱۰ سپتامبر آغاز به کار کرده، آورده است. تمامی این محصولات به سادگی با نام جیلی معرفی شدند و از نام‌های زیرمجموعه استفاده نشده. شاید بزرگ‌ترین خبر این باشد که جیلی گلکسی E5 برای بازارهای بین‌المللی طراحی شده و به سادگی با نام جیلی EX5 شناخته می‌شود و به زودی به خارج از کشور خواهد رفت.
این مطلب را حتما بخوانید:

چرا چینی‌ها باعث نابودی خودروسازی ایران شدند؟

جیلی EX5

جیلی گلکسی E5 در ماه اوت در چین رونمایی شد و پنج نسخه آن با قیمت‌های داخلی بین ۱۱۲,۸۰۰ تا ۱۴۸,۸۰۰ یوان (۱۵,۷۶۰ تا ۲۰,۸۰۰ دلار آمریکا) عرضه می‌شود. ویژگی‌های کلیدی این خودرو شامل باتری جدید لیتیوم آهن فسفات Aegis با چگالی انرژی ۱۹۲ Wh/kg است. یکی دیگر از نکات برجسته این خودرو، سیستم اطلاعات سرگرمی کنترل‌شده با نرم‌افزار Meizu Flyme Auto است.

جیلی EX5

این خودرو که برای صادرات با نام EX5 شناخته می‌شود، از ابتدا به عنوان یک مدل جهانی طراحی شده و تست‌های آن به طور همزمان با نمونه‌های فرمان چپ و راست انجام شده است. ابعاد EX5 شامل طول ۴۶۱۵ میلی‌متر، عرض ۱۹۰۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۷۰ میلی‌متر با فاصله بین محور ۲۷۵۰ میلی‌متر است و بر روی پلتفرم معماری برقی جیلی (GEA) ساخته شده است. این خودرو با الزامات قانونی ۸۹ کشور مطابقت دارد و به نظر می‌رسد که بازارهای نروژ، استرالیا، تایلند و اندونزی را هدف قرار داده است.

جیلی EX5

در چین، جیلی EX5 با یک موتور برقی ۱۶۰ کیلوواتی که بر روی محور جلو نصب شده، قدرت می‌گیرد و تا ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این خودرو دارای یک سیستم درایو برقی هوشمند ۱۱ در ۱ است که ۱۱ دستگاه اصلی مانند موتورها، کنترل‌های الکترونیکی و کاهنده‌ها را در یک واحد ترکیب می‌کند که وزن آن ۷۹.۸ کیلوگرم و حجم آن تنها ۷۲ لیتر است. این سیستم می‌تواند EX5 را در ۶.۹ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

در حال حاضر، جیلی EX5 با باتری‌های ۴۹.۵۲ کیلووات‌ساعت و ۶۰.۲۲ کیلووات‌ساعت در دسترس است که به ترتیب دامنه‌های ۴۴۰ کیلومتر و ۵۳۰ کیلومتر را ارائه می‌دهند، که با استفاده از استاندارد CLTC اندازه‌گیری شده‌اند.

داخل خودرو یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۵.۴ اینچی ۲.۵ K به عنوان استاندارد وجود دارد، به همراه یک نمایشگر LCD ۱۰.۲ اینچی برای نمایش اطلاعات. مدل‌های بالاتر، از یک نمایشگر هدآپ نیز بهره‌مند هستند. یک چیپ خودرویی Dragon Eagle-1 که به طور داخلی تولید می‌شود و دارای فناوری ۷ نانومتری است، قدرت محاسباتی سیستم‌های خودرو را تأمین می‌کند.

جیلی EX5

انتظار می‌رفت که SUV برقی جدید جیلی در طول سال آینده فروش خود را در خارج از کشور آغاز کند. با این حال، با توجه به حضور خودرو به عنوان EX5 در فرانکفورت، به نظر می‌رسد که فروش ممکن است حتی قبل از پایان سال 2025 در خارج از کشور آغاز شود. به گفته جیلی، “EX5 به زودی در نروژ، استرالیا، تایلند، اندونزی و سایر بازارها معرفی خواهد شد.”

EX5 تنها خودرویی نبود که از خانواده جیلی گلکسی در فرانکفورت به نمایش درآمد؛ سدان E8 نیز حضور داشت. این احتمالاً به این معنی است که E8 نیز برای صادرات در نظر گرفته شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH