مدل آینده اپل واچ SE احتمالا با بدنه پلاستیکی عرضه خواهد شد

شرکت اپل در جریان رویداد روز 9 سپتامبر (19 شهریور ماه) خود از ساعت‌های جدید سری 10 خود رونمایی کرد. بعلاوه غول کوپرتینویی یک گزینه رنگی جدید برای اپل واچ اولترا 2 را به معرض نمایش گذاشت. با این‌حال به ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا 3 و مدل جدید اپل واچ SE هیچ اشاره‌ای نشد.

اکنون مارک گورمن؛ سردبیر خبرگزاری بلومبرگ با قطعیت اعلام کرده که سومین نسل اپل واچ SE در دست تولید است. سومین نسل اپل واچ SE احتمالا در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد. به گفته آقای گورمن، اپل مشغول تبدیل طرح آلومینیومی اولیه به پلاستیک بوده است. استفاده از پلاستیک به اپل امکان می‌دهد تا هزینه تولید اسمارت‌واچ خود را کاهش داده و از گزینه‌های رنگی جدید و شاخص‌تری رونمایی کند.

در حال حاضر مدل‌های 40 و 44 میلی‌متری اپل واچ SE 2022 گجت‌های ارزان‌قیمتی به‌شمار رفته و به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 250 و 280 دلاری قابل دسترس هستند. حتی نسخه ارتقایافته سلولی آن نیز بسیار ارزان‌قیمت بوده و در مقایسه با مدل GPS تنها 50 دلار گران‌تر است. با این‌حال یکی از رقبای این محصول یعنی سامسونگ گلکسی واچ FE با برچسب قیمتی 200 دلاری قابل دسترس است؛ بنابراین کاهش قیمت احتمالا امری ضروری خواهد بود.

در رابطه با گزینه‌های رنگی جدید می‌توان سابقه آیفون 5c را مدنظر قرار داد. این دستگاه دارای بدنه پلاستیکی بود و گزینه‌های رنگی جدید و بسیار جذابی روانه بازار شد. کودکان احتمالا به گزینه‌های رنگی جدید علاقه داشته و والدین آنها احتمالا به قیمت‌های جدید علاقه خواهند داشت.

به گفته مارک گورمن کشورهای بیش‌تری در حال بررسی یا اعلام ممنوعیت استفاده از گوشی‌های هوشمند در مدارس هستند؛ بنابراین اپل واچ SE می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای برقراری اتصال بدون تلفن قلمداد شود. اپل حتی برای تنظیم ساعت کودکان بدون آیفون نیز راهکاری را پیش‌بینی کرده و بدین منظور والدین می‌توانند از گوشی آیفون خود استفاده کنند.

اپل واچ SE 2022 از تنوع رنگی چندان زیادی برخوردار نیست.

سردبیر خبرگزاری بلومبرگ خاطرنشان کرده که مدل آینده اپل واچ SE احتمالا از یک تراشه ارتقایافته بهره خواهد برد. اپل واچ SE 2022 از تراشه Apple S8 استفاده می‌کند. این تراشه در اپل واچ سری 8 که طی سال 2022 روانه بازار شده نیز مورد استفاده قرار گرفته است. با این‌حال زیربنای سخت‌افزاری تراشه S8 با مدل S6 عرضه شده طی سال 2020 تفاوت چندانی ندارد.

اپل در خصوص پیشرفت‌های تراشه جدید S10 خود بسیار کلی‌گویی کرد و بر مقوله هوش مصنوعی تمرکز داشت. به‌کارگیری تراشه S9 یا S10 در مدل آینده اپل واچ SE به زمان عرضه و قیمت این گجت پوشیدنی بستگی خواهد داشت. از سوی دیگر اپل واچ اولترا 2 محصول سال 2023 با پیشرفت‌های نسبتا جزئی عرضه شد و امسال نیز اپل از عرضه مدل اولترا 3 صرفنظر کرده است. به گفته آقای گورمن، سری اولترا نیز همانند خانواده SE به برنامه ارتقاء دو ساله ملحق خواهد شد؛ حتی اگر در آن زمان، اپل واچ اولترا 3 چندان چشمگیر به‌نظر نرسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH