قیمت‌گذاری احتمالی گوشی‌های سری شیائومی 15 فاش شد

بر اساس گزارش‌ها کمپانی شیائومی احتمالا در چهارمین هفته از ماه اکتبر امسال از گوشی‌های پرچمدار سری شیائومی 15 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام رونمایی خواهد کرد. سال گذشته سری شیائومی 14 با قیمت‌گذاری پایه 3999 یوان (تقریبا 565 دلار) معرفی شد.

با توجه به گمانه‌زنی‌های مطرح شده سری شیائومی 15 حداقل 500 یوان گران‌تر از مدل نسل قبلی خود خواهد بود. این اطلاعات توسط نشریه CNMO ارائه شده و به قیمت‌گذاری پایه گوشی‌های شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو اشاره دارند.

به گفته این نشریه یک وبلاگ‌نویس حوزه فناوری مدعی شده که شیائومی 15 با قیمت‌گذاری 4599 یوان (تقریبا 650 دلار) عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که شیائومی 15 پرو با قیمت‌گذاری پایه 5499 یوان (تقریبا 775 دلار) در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. فرد وبلاگ‌نویس مدعی شده که این افزایش قیمت از رشد هزینه‌های تراشه و فضای ذخیره‌سازی ناشی می‌شود. بنابراین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ناچارا بایستی استراتژی قیمت‌گذاری خود را مورد بازبینی قرار دهند.

بعلاوه لی جون؛ بنیان‌گذار و رئیس شیائومی در رویداد عرضه سری شیائومی 14 تائید کرد که با معرفی سری شیائومی 15 کمپانی چینی از عصر قیمت‌گذاری پایه 3999 یوانی دور خواهد شد. مینگ چی‌کو، تحلیل‌گر مشهور نیز پیش‌تر اعلام کرد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از جدیدترین فناوری فرآیندی N3E کمپانی TSMC استفاده می‌کند. این موضوع موجب افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید خواهد شد.

بدین‌ترتیب قیمت تراشه پرچمدار آینده کوالکام در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 بین 25 تا 30 درصد افزایش یافته و به 190 تا 200 دلار خواهد رسید. بی‌تردید هزینه بالا تولید تراشه بر قیمت نهایی گوشی‌های سری شیائومی 15 تاثیرگذار خواهد بود.

سری شیائومی 14

بر اساس اطلاعات لو رفته سری شیائومی 15 با وجود برخورداری از سنسورهای اصلی بزرگ، ماژول دوربین تله‌فوتو ماکرو، اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر، بدنه‌های شیشه‌ای، باتری‌های سیلیکون آندی، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع و گواهینامه حفاظتی IP68 در برابر نفوذ آب و گردوغبار پیشرفت‌های جامعی را تجربه خواهد کرد.

مدل استاندارد شیائومی 15 مجهز به یک نمایشگر تخت با رزولوشن 1.5K بوده و بر طراحی کامپکت و قابل حمل تاکید دارد؛ در حالی‌که نمایشگر شیائومی 15 پرو از مواد اولیه کاملا جدید بهره گرفته و دارای رزولوشن 2K، طراحی خمیده با انحنای کاملا مشابه در تمامی جهات و حواشی باریک‌تر خواهد بود.

از نظر سیستم تصویربرداری نیز مدل استاندارد شیائومی 15 مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی خواهد بود. از سوی دیگر سیستم دوربین شیائومی 15 پرو چشمگیرتر بوده و از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با لنز بزرگ‌تر، ماژول فوق‌عریض 50 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپی 50 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH