زمان معرفی گوشی‌های سری شیائومی 15 اعلام شد

اخیرا خبری منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی کوالکام نام تراشه پرچمدار آینده خود را از اسنپدراگون 8 نسل 4 به اسنپدراگون 8 الیت تغییر خواهد داد. اکنون این موضوع تائید شده و تراشه پرچمدار جدید رسما با نام اسنپدراگون 8 الیت شناخته خواهد شد.

این نام جدید به اسنپدراگون ایکس الیت که اخیرا برای کامپیوترهای شخصی معرفی شده است؛ شباهت بسیار زیادی دارد. در هر حال شیائومی با انتشار تیزر جدیدی تغییر نام تراشه به اسنپدراگون 8 الیت را تائید کرده و تاریخ عرضه دستگاه‌های سری شیائومی 15 را فاش نموده است.

کمپانی چینی بالاخره تائید کرده که گوشی‌های سری شیائومی 15 در روز 13 اکتبر (22 مهر ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. تعداد زیادی از کاربران از مدت‌ها قبل منتظر عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید شیائومی هستند. همچنین تیزر مذکور تائید می‌کند که سری شیائومی 15 از تراشه‌های پرچمدار جدید اسنپدراگون بهره گرفته و این نیمه‌هادی حقیقتا به اسنپدراگون 8 الیت تغییر نام خواهد داد.

اسنپدراگون 8 الیت پیشرفته‌ترین تراشه کوالکام برای گوشی‌های هوشمند به‌شمار خواهد رفت. این تراشه بر پایه فناوری 3 نانومتری جدید FinFET تولید خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که عملکرد GPU این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3 جهش 56 درصدی را تجربه خواهد کرد. این پیشرفت در واقع نوعی جهش عظیم به‌شمار می‌رود.

یکی از دستگاه‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 الیت اخیرا در تست بنچمارک گیک‌بنچ ظاهر شد و در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به امتیازات چشمگیر 3011 و 9706 دست یافت. بدین‌ترتیب این نیمه‌هادی حتی بر جدیدترین تراشه ساخت شرکت اپل موسوم به A18 Pro نیز غلبه کرد.

فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهد که سرعت فرکانس پایه تراشه جدید برابر با 3.53 گیگاهرتز بوده و حداکثر سرعت آن نیز به 4.47 گیگاهرتز خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH