با دستگاه Flir One 2015 گرما را از طریق گوشی خود ببینید!

FLIR-heat-sensor-DSC08053-640x423

نسخه اول از دوربین‌های حرارت یاب Flir One در مراسم CES سال 2014 طوفانی به پا کرد و توانست به‌خوبی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کند. حالا کمپانی سازنده با توپ پر برگشته است و آماده است تا نسخه دوم از این گجت کاربردی را وارد بازار کند. این بار اما دوربین Flir One 2015 به گوشی هوشمند شما متصل می‌شود و خبر خوب دیگر اینکه برای هر دو نسخه اندروید و iOS در دسترس خواهد بود.

flir-one-2015-iphone-970x546-c

اما سؤال مهم اینجاست که چرا شما باید یک دوربین حرارت یاب بخواهید؟ ساده است؛ تا چیزهایی را ببینید که چشمتان نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. به لطف پیشرفت‌های چشمگیری که در نسخه دوم این گجت صورت گرفته است، حالا Flir One می‌تواند در تاریکی مطلق، دود، غبار یا مه و هر شرایط آب‌وهوایی دیگر به خوبی محیط را ببیند. سیستم دوربین هوشمندتر هم شده است و با سرعت بیشتری منبع گرما یا سرما را پیدا می‌کند و حتی می‌تواند به شما گزارش دهد که آیا غذا خوب پخته‌شده است یا خیر!

از دیگر قابلیت‌های یک دوربین حرارت یاب می‌توان به مواردی چون افزایش امنیت جاهایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند اشاره کرد، چرا که این دوربین چیزهایی را می‌بیند که با چشم غیرمسلح دیدن آن‌ها غیرممکن است. همچنین در موارد اضطراری مثل زلزله و سیل می‌تواند جان‌های بسیاری را نجات دهد و علاوه بر آن در پیدا کردن محل حیوانات موزی در منزل یا حیوانات وحشی طی یک پیک‌نیک خانوادگی در دل سیاه جنگل نیز می‌تواند به داد شما برسد!

flir-one-2015-android-970x546-c

این بار Flir One یک حسگر حساس‌تر به دما دارد که می‌تواند دمایی از 4- درجه تا 248 درجه فارنهایت و از 20- درجه تا 120 درجه سانتی‌گراد را بدون کوچک‌ترین مشکلی ببیند. این دوربین حتی سبک‌تر هم شده و با وزنی معادل 32 گرم چندان شما را اذیت نخواهد کرد. اما داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید این دوربین از یک باتری داخلی نیز برخوردار است تا بار اضافه‌ای بر دوش تلفن‌همراه شما نگذارد! همچنین رزولوشن دوربین هم نسبت به نسخه اول رشد چشمگیری داشته است.

اپلیکیشن ویژه این دوربین امکانات بسیار خوبی را در اختیار شما می‌گذارد؛ مثل تغییر رنگ تصاویر به دلخواه، حالت‌های مختلف عکاسی مثل پاناروما، ماکرو، Timelapse و امکان اشتراک تصاویر به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی.

همه آنچه گفتیم تازه بخش کوچکی از قابلیت‌های Flir One 2015 است و کمپانی تولیدکننده بسته مخصوصی را نیز برای توسعه‌دهندگان ارائه کرده است تا هرکس بتواند به سلیقه خود امکانات بیشتری به این گجت اضافه کند.

Flir One 2015 از 25 ژوئن برای سیستم‌عامل iOS و با قیمت 250 دلار در دسترس قرار خواهد گرفت و نسخه ویژه گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز با درگاه اتصال میکرو USB با همان قیمت و از ماه جولای وارد بازار می‌شود. فقط تصور کنید چه عکس‌های خلاقانه‌ای می‌توان با این دوربین ثبت کرد؛ پیج اینستاگرام شما را زیر و رو می‌کند!

3 در مورد “با دستگاه Flir One 2015 گرما را از طریق گوشی خود ببینید!”

  1. سلام . مرسی واقعا جالبه
    چطور میشه اینو تهیه کرد؟
    تو بازار ایران وجود داره؟
    اگه ممکنه راهنمایی کنید

  2. رسول احمدی

    سلام
    من میخوام یه گجت flir واسه گوشی اندروید خودم بخرم تا بتونم تصویر برداری حرارتی داشته باشم….لطفا مرا راهنمایی کنید
    باتشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH