پرچم‌دار بعدی سونی در نیمه دوم سال 2016 معرفی می‌شود

سونی برای پرچم‌داران خود زبان طراحی جدیدی با نام OmniBalance را خلق کرده است. زبانی که معنی آن تقارن گوشی از هر طرف خواهد بود. این کمپانی ژاپنی خود می‌داند که OmniBalance دستاوردی است که در طی این سال‌ها به آن دست یافته است.

Xperia Z5 Premium

جدیدترین عضو خانواده Z، یعنی اکسپریا Z5 به تازگی از سوی سونی معرفی شده است که شامل سه اسمارت فون می‌شود. Z5، عضو متعادل این خانواده است و برادر کوچک آن Z5 Compact نام دارد؛ اما این بار عضو دیگری نیز وجود دارد و نام آن Z5 Premium است که از یک صفحه نمایش با وضوح 4K بهره می‌برد.

سونی اولین کمپانی بود که تصمیم گرفت هر 6 ماه یک‌بار یک پرچم‌دار را روانه بازار کند تا نشان دهد چگونه با تحول فناوری حرکت می‌کند. شاید شعار این کمپانی در ابتدا خوب و جذاب به نظر می‌رسید، اما محصولاتی که این کمپانی روانه بازار کرد فرق آن‌چنانی با یکدیگر نداشته و البته همراه با توسعه تکنولوژی نیز حرکت نکرده بودند. موضوعی که کاربران و هواداران این کمپانی به سرعت به آن واکنش نشان دادند و خواستار توقف این روند شدند.

به تازگی فیلمی منتشر شده است که در آن مدیر هنری سونی، از زبان طراحی جدیدشان صحبت کرده و در مورد آینده آن نیز سخنانی را بیان می‌کند. در ابتدا وی می‌گوید که طراحی OmniBalance ثابت خواهد ماند، حال یا شرایط بهتر می‌شود یا بدتر! او توضیح می‌دهد که سونی از طراحی اکسپریا Z برای اولین بار بسیار خوشحال است و معتقد است که او همیشه در یادها خواهد ماند و به عنوان یک مورد خاص بین کاربران شناخته می‌شود. به همین دلیل شاید ضروری نباشد که ما به دنبال تغییرات آن چنان زیادی باشیم. طبیعی است که وقتی دو محصول از یک ساختار برای طراحی استفاده می‌کنند، بسیار شبیه به هم باشند و ما بیشتر به کیفیت فکر می‌کنیم تا شبیه نبودن محصولاتمان!

هنگامی که خبرنگار در این فیلم از او در مورد استراتژی آینده سونی می‌پرسد، او در جواب می‌گوید که این کمپانی همیشه برنامه‌هایی برای آینده دارد و آن را روشن می‌بیند. او به طور خاص به اسمارت فونی اشاره می‌کند که در نیمه دوم سال 2016 عرضه خواهد شد. این جمله معانی زیادی در خود دارد. یکی از این معانی می‌تواند این باشد که سونی در تلاش است تا استراتژی خود را عوض کرده و تا سال آینده پرچم‌داری وارد بازار نکند! این یعنی عرضه سالانه یک گوشی تاپ که چیزی شبیه به استراتژی شرکت‌های رقیب است. مورد دوم این است که شاید سونی در نظر دارد که Z5 را کمی بهبود داده و با عدم تغییر در طراحی آن و بهبود سخت افزارش، در نیمه اول سال 2016 اسمارت فون Z5+ را روانه بازار کند.

نظر شما چیست؟ آیا سونی باید به روند گذشته خود ادامه دهد؟!

1 در مورد “پرچم‌دار بعدی سونی در نیمه دوم سال 2016 معرفی می‌شود”

  1. اینجوری که قیمتا توی کشور ما همیشه گرون میمونه
    خیلی کشور مسخره ای داریم باید کلی پول جمع کرد تا بشه یه موبایل خوب خرید بعدشم بخاطر نبود پول باید 5 6 سال از یه گوشی کار کشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH