مرورگر مایکروسافت Edge تا سال 2016 از افزونه پشتیبانی نخواهد کرد

microsoft-edge-1

مرورگر مایکروسافت Edge برخلاف پیش‌بینی‌ها تا سال 2016 از افزونه‌ پشتیبانی نخواهد کرد. این، یکی از قابلیت‌هایی است که به‌طور گسترده انتظار می‌رفت همراه با به‌روزرسانی پاییزی ویندوز 10 (با اسم‌رمز Threshold 2) در ماه آینده ارایه شود اما به‌تازگی، مایکروسافت تایید کرده است که مرورگر جدید این کمپانی از “افزونه‌ها” تا سال 2016 پشتیبانی نمی‌کند.

مرورگر مایکروسافت Edge که همراه با سیستم‍‌عامل ویندوز 10 ارایه شده است، یک مرورگر سبک و سریع بوده و از آخرین فناوری‌ها و استانداردهای وب پشتیبانی می‌کند. با این‌حال، این مرورگر از قابلیت شخصی‌سازی به‌وسیله افزونه‌ها که با نام add-ons می‌شناسیم، بی‌بهره است. جهت آشنایی بیشتر با قابلیت‌های مایکروسافت Edge، این مقاله را مشاهده نمایید:

این کمپانی قبلا پیشنهاد داده بود که این ویژگی را تا پایان سال جاری میلادی به مرورگر مایکروسافت Edge اضافه خواهد کرد اما اکنون، مایکروسافت مدعی شد که قصد دارد این قابلیت را در سال آینده به مرورگر Edge بیفزاید. در یک بیانیه‌رسمی در وب‌سایت Thurrott.com، سخنگوی مایکروسافت اعلام کرد:

ما متعهد هستیم تا برای کاربران، یک تجربه شخصی‌سازی شده از وب فراهم کنیم. به‌ همین‌دلیل است که چرا آوردن extensions به مرورگر مایکروسافت Edge از اولویت بالایی برخورددار است. ما دائما برروی توسعه یک مدل extension امن کار می‌کنیم تا مرورگر (Edge) را برای مشتریان خود، ایمن و قابل‌اعتماد نماییم.همچنین ما نگاه رو به جلویی برای به‌‍اشتراک‌گذاری قابلیت‎های بیشتر در بسته به‌روزرسانی بعدی ویندوز 10 در سال 2016 داریم.

این تاخیر، کمی ناراحت‌کننده است اما با توجه به اینکه مایکروسافت درباره این قابلیت چندان حرف نزده است، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت زمان بیشتری را جهت افزودن ویژگی پشتیبانی از extension به مرورگر Edge خود نیاز دارد. با این‌حال، در اوایل هفته گزارشی منتشر شد که مدعی بود مایکروسافت برای انتشار این قابلیت در به‌روزرسانی عمده بعدی ویندوز 10 در سال آینده با اسم‌رمز Redstone، برنامه‌ریزی کرده است. شما در این‌باره، چه‌نظری دارید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH