پیشگیری از حاملگی، فقط با فشار دادن یک کلید!

bimek-switch-2

درسال‌های اخیر، به نقش مردان در کنترل جمعیت جامعه اهمیت زیادی داده می‌شود، همچنین روش‌های پیشگیری از حاملگی برای مردان با عوارض ناخواسته کمتری نسبت به زنان همراه است، اما با این حال به دلایل مختلفی از جمله دلایل فرهنگی و دایمی بودن ناباروری با روش جراحی وازکتومی، این روش با استقبال زیادی همراه نشده و استفاده از کاندوم نیز همیشه کاملا موثر نیست.

یک مخترع به نام Clemens Bimek عقیده دارد که پیشگیری از بارداری می‌تواند به آسانی فشار دادن یک کلید باشد! این مخترع در یک پروژه که Bimek SLV نام دارد، از یک شیر بسیار ظریف به منظور ممانعت از ورود اسپرم‌ها به مایع منی استفاده خواهد کرد؛ در این صورت مردانی که از این وسیله استفاده کنند، کافی است که شیر را در حالت بسته قرار دهند و نگرانی بابت فرزند ناخواسته نداشته باشند. Bimek SLV هنوز کامل نشده و به تولید نهایی نرسیده است، اما به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ که زمان عرضه آن خواهد بود، یک راهکار بسیار موفق باشد؛ همچنین این وسیله با جراحی کار گذاشته می‌شود و انتظار می‌رود در حدود ۵۴۶۰ دلار هزینه داشته باشد؛ بنابراین به هیچ‌وجه ارزان نخواهد بود. در حال حاضر تست‌های آزمایشگاهی این دستگاه در حال انجام است، همچنین نگرانی‌هایی در مورد آسیب بافتی و ایجاد ناباروری دایمی ناخواسته توسط آن وجود دارد که باید برطرف شود. لازم به توضیح است که این وسیله فقط برای پیشگیری از بارداری موثر است و به منظور محافظت در مقابل بیماری‌های آمیزشی هیچ کاریردی ندارد اما در عین حال می‌تواند به راه بسیار موثری برای برنامه‌ریزی زمان بچه‌دار شدن توسط  زوج‌های جوان تبدیل شود.

2 در مورد “پیشگیری از حاملگی، فقط با فشار دادن یک کلید!”

  1. چه عجب دانشمندا به فکر افتادن یه چیزی هم واسه مردا بسازن…..تا حالا که هر بلایی بود سر زنا میاوردن.

  2. تو کشور ما که نیازی به این وسیله وهیچ وسیله ی دیگری برای جلوگیری از فرزند آوری نیست. فقط با بالارفتن قیمتها وتورم وبیکاری وآمار طلاق و…..نه تنها نرخ فرزند آوری به شدت درسراشیبی سقوط افتاده بلکه دیگه اصلا نرخ ازدواج به مرحله ی سقوط آزاد رسیده و بنابراین نیازی نیست با دلار7000(درسال 2018) چنین وسیله ای بخریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH