برگزاری همایش بزرگ ووشو و تای چی در پارک آب و آتش تهران

IMG_20160206_160347

دیروز جمعه، شانزدهم بهمن‌ماه، «همایش بزرگ ووشو و تای‌چی؛ ورزش شهروندی» با همکاری هیئت ووشو اداره ورزش و جوانان شمال‌غرب تهران و سازمان ورزش شهرداری تهران و به مناسبت گرامی‌داشت دهه فجر در ساعت ۹ صبح در بوستان آب و آتش تهران برگزار شد.
در این همایش ووشوکارانی از سبک‌های تای‌چی (یانگ، چن و وودانگ)، وینگ‌چون، چانگ‌چوان و نان‌چوان حاضر شدند و به اجرای فرم‌های تخصصی سبک‌های خود پرداختند. این رزمی‌کاران که از شهرهای تهران، سردشت، کرج و غیره در مراسم حاضر شده بودند، همگی از خانواده‌ی بزرگ ووشوی ایران به شمار می‌آیند. همچنین، اساتید این سبک‌ها نیز در مراسم حضور داشتند. علاوه بر این جناب آقای دکتر میرزا آقابیک، معاونت اداره ورزش و جوانان استان تهران،  جناب آقای زرنگار، ریاست اداره ورزش و جوانان شمال غرب تهران،  جناب آقای ممیلو، معاونت ورزش و جوانان شمال غرب تهران، جناب آقای خسروی، ریاست کمیته تای چی فدراسیون ووشو،  جناب آقای عباسی، معاونت شهرداری ناحیه ۶ منطقه ٣ و جناب آقای محبی، نماینده سازمان ورزش شهرداری، از میهمانان حاضر در همایش بزرگ ووشو و تای‌چی بودند.

در همین راستا، شرکت مایکروتل سرویس در راستای سیاست های فرهنگی ورزشی خود اقدام به پشتیبانی از این همایش کرد. IMG_20160206_160340 یکی از بخش‌های جالب این همایش، معرفی و آموزش چی‌کنگ بود که اتفاقا توجه تعداد کثیری از حاضران در بوستان آب و آتش را به خود جلب کرد. چی‌کنگ با رویکرد سلامتی خود برای همه‌ی سنین مناسب است و با توجه به تاثیرات چشمگیر آن بر بهبود کیفیت زندگی و افزایش سلامت بدن، در کشورمان، مثل دیگر کشورهای جهان، طرفداران بسیار دارد.
مراسم معرفی و تجلیل از قهرمانان ملی و اعطای حکم فنی هنرجویان تای‌چی و چی‌کنگ در دو نوبت، از دیگر بخش‌های این همایش بود. یکی دیگر از بخش‌های منحصربفرد این همایش، اجرای فرم ترکیبی انفرادی تای‌چی چوان توسط استاد حامد کاتوزی بود. فرم ابداعی استاد کاتوزی به لحاظ درهم‌تنیدگی دو سبک یانگ و چن از یک سو، و هماهنگی دلنشین آن با موسیقی که از آثار استاد کاتوزی و اختصاصی این اجرا بود، از سوی دیگر، تجربه‌ای بی‌مانند برای حضار و دوست‌داران این ورزش رقم زد. اجرای فرم ترکیبی نمادی بارز از گستردگی دامنه‌ی هنر رزمی تای‌چی‌چوان به حساب می‌آید.
با توجه به حضور استاد حامد کاتوزی و جمعی از تای‌چی‌کاران در برنامه‌ی پرطرفدار خندوانه و برگزاری مراسمی هم‌چون روز جهانی تای‌چی در دو سال گذشته، این ورزش زیبا و باستانی طرفداران بسیاری یافته که جمعیت حاضر در همایش امروز نیز گواهی بر این ادعاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH