سونی هدست واقعیت مجازی PlayStation را اکتبر به بازار عرضه خواهد کرد

 

497877-playstation-vrاز مدتها پیش معلوم بود که سونی قصد ورود به بازار واقیت مجازی را دارد، اما زمان و در دسترس‌بودن این هدست همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار داشته است. حال، سونی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی اعلام کرده است که هدست واقعیت مجازی PlayStation در ماه اکتبر با قیمت 399 دلار به بازار عرضه می‌شود.

این قیمت باعث می‌شود که بسیاری از گیمرها که به دلیل گرانی هدست های کنونی تمایلی به استفاده از واقعیت مجازی نداشته اند، به سمت واقعیت مجازی کشیده شوند. Oculus Rift با قیمت 599 دلار و HTC Vive با قیمت 799 دلار، هدست‌های فعلی موجود در بازار هستند، که علاوه بر قیمت، نیاز به سیستم بسیار قوی و گران (با قیمتی حول و حوش 1000 دلار!) برای کارکردن دارند. اگر این قیمت‌ها را با قیمت هدست سونی مقایسه کنیم، محتمل بنظر می‌رسد که هدست سونی، شانسی واقعی برای تصرف بازار داشته باشد. همچنین سونی در نظر دارد که تا پایان سال 50 بازی واقعیت مجازی برای این هدست به بازار ارایه دهد و 230 تیم نیز در حال کار بر روی تجربه واقعیت این شرکت هستند. البته موفقیت در این بازار، همانند بسیاری از بازارهای دیگر، تضمین شده نیست. دلیل آن نیز واضح است: اکوسیستم واقعیت مجازی شامل نرم‌افزار و سخت‌افزار یک شبه ساخته نخواهند شد.

البته باید در نظر داشت که این قیمت شامل دوربین نمی‌شود. دوربین، بسته به اینکه از کجا بخرید بین 40 تا 60 دلار قیمت خواهد داشت. همچنین میتوانید کنترلر موو (Move) را نیز با قیمتی بین 30 تا 50 دلار تهیه کنید. شاید روزی سونی همه اینها را در قالب یک پکیج به بازار عرضه کند.

شاید سیستم‌های واقعیت مجازی که با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کنند، از نظر قیمت به صرفه‌تر و در دسترس‌تر باشند. اما لذت بردن از این سیستم‌ها بیش از ده دقیقه غیر ممکن است. لنز آنها و همچنین تمرکز مدام آنها بر روی گوشی، به شدت به چشم آسیب می‌رساند. همچنین، محتوایی که برای آنها وجود دارد، بسیار خسته کننده است.

با همه این حرف‌ها، هدست واقعیت مجازی سونی کامل نیست، ولی با تعادلی که سونی بین قیمت و عملکرد برقرار کرده است، می‌تواند امیدوار باشد که بخش مهمی از بازار را تصرف کند. شاید بتوان گفت که هدست PlayStation اسب تروجان سونی برای تصرف این بازار باشد. باید منتظر بود و دید که زمانی که جنگ واقعیت مجازی، بیرحمانه‌تر شود، این استراتژی جواب می‌دهد یا خیر؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH