با ال‌جی enV Touch آشنا شوید، تلفنی که آمده بود تا قاتل آیفون باشد!

زمانی که استیو جابز آیفون را با اپراتور AT&T عرضه کرد و کاربران اپراتور Verizon را از دسترسی به آیفون محروم کرد، ورایزون هم تصمیم گرفت تا یک رقیب سر سخت یا طبق آن چه در آن زمان گفته می‌شد، قاتل آیفون را عرضه کند. البته در سال ۲۰۱۰ انحصار AT&T شکسته شد و کاربران ورایزون هم توانستند به آیفون 4 دست یابند.

LG-enV-Touch-0یکی از اولین گوشی‌هایی که با عنوان “قاتل آیفون” معرفی شد، ال‌جی Voyager بود. تلفنی با صفحه لمسی ۲.۸۱ اینچی که اولین فیچرفون (گوشی ساده یا غیر هوشمند) با قابلیت مرور صفحات html بود. در آن زمان اکثر تلفن‌ها از WAP پشتیبانی می‌کردند و حتی خبری هم از مرورگر سافاری در آیفون نبود. این گوشی ویژگی‌هایی داشت که نسل اول آیفون از آن‌ها بی‌بهره بود، مانند پشتیبانی از شبکه 3G، صفحه کلید QWERTY فیزیکی و گیرنده تلویزیون!

ال‌جی Voyager یک جایگزین تمام عیار برای آیفون نبود اما به یک گوشی بسیار محبوب در بین مشترکین ورایزون تبدیل شد و فروش خیلی خوبی داشت. حتی شماره مدل این گوشی که LG VX10000 بود هم در بین کاربران شناخته شده بود و هنگامی که تلفنی با شماره مدل LG VX1100 گواهی FCC (استاندارد ارتباطات رادیویی آمریکا) را دریافت کرد، شایعات بسیاری منتشر شد که ال‌جی در حال ساخت نسخه دوم Voyager است. اما ال‌جی در استفاده از نام Voyager با شرکت تولید کننده هدست به نام Plantronics به مشکل برخورد و سرانجام این گوشی را با نام ال‌جی enV Touch معرفی کرد.

ال‌جی enV Touch در بهترین موقعیت به داد ورایزون رسید، پنج ماه پیش از عرضه موتورولا DROID و قدرت‌نمایی این گوشی اندرویدی، همچنین هفت ماه پس از شکست بلک‌بری Storm 9530. در حالی که enV Touch مانند نسل قبلی خود یک فیچرفون محسوب می‌شد، نزدیک‌ترین مشخصات را به یک اسمارت فون داشت.

همانند Voyager، این گوشی هم دو صفحه نمایش داشت که یکی در داخل و دیگری بیرون گوشی قرار گرفته بود. ال‌جی هر دو صفحه نمایش enV Touch را در ابعاد ۳ اینچ و با رزولوشن ۴۸۰x۸۰۰ یا همان WVGA انتخاب کرد که با تراکم پیکسلی ۳۱۱ppi و قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ، دیگر جایی برای انتقاد باقی نمی‌گذاشت.

همچنین مرورگر html هم نسبت به آنچه در Voyager شاهد بودیم بهبود یافته بود که در آن زمان برای یک گوشی غیر هوشمند یک قابلیت بسیار عالی به شمار می‌رفت. یک دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی هم در قاب پشتی این دستگاه قرار داشت. ال‌جی enV Touch یکی از بهترین فیچرفون‌ها بود و در بررسی‌ها امتیاز قابل قبول ۹ از ۱۰ را به خود اختصاص داد، اما چند ماه بعد با عرضه موتورولا DROID ورق برگشت و می‌توان گفت به نوعی انقلاب گوشی‌های هوشمند جدی‌تر شد. در نتیجه خیلی زود ال‌جی enV Touch به آخرین فیچرفون استثنائی در این عصر تبدیل شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH