امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید روی سیستم عامل کروم!

Screenshot-2016-04-24-at-8.44.59-PM-980x651اولین باری که گوگل امکان اجرای برنامه‌های اندروید را بر روی سیستم عامل کروم امکان‌پذیر کرد، تحت پروژه App Runtime for Chrome (ARC) بود. گوگل رانتایم اندروید برای کروم را ساخت و با تعدادی از توسعه‌دهندگان برای اجرای تعدادی از اپلیکیشن‌های اندروید بر روی کروم همکاری کرد. حالا بنظر می‌رسد گوگل آماده است که میلیون‌ها اپلیکیشن اندروید را به سیستم عامل کروم بیاورد.

در گروه سیستم عامل کروم، برخی از کاربران رفتارهای جالبی را مشاهده ‌کرده‌اند. مثلا یکی از کاربران گزینه «فعال‌کردن اپلیکیشن‌های اندروید روی کروم‌بوک شما» را مشاهده کرده است. البته این گزینه به سرعت ناپدید می‌شود و امکان انتخاب آن نیست. این گزینه بر روی کروم‌بوک پیکسل نیز گزارش شده است. این کاربر پس از کمی کند و کاو در کدهای سیستم عامل کروم، خطوطی در این کدها یافت که به صراحت از اجرای برنامه‌های اندروید در سیستم عامل کروم خبر می‌دهد (خط 6522). البته شاید این کد هنوز فعال نشده باشد، ولی اجرایی شدن آن چندان دور از ذهن نیست.

crqqozuhlhyf9qsqhixhشاید بسیاری از مدیران شبکه‌ها از اینکه در این کار حق انتخاب وجود دارد،‌ خوشحال شوند. مدیران شبکه که اهمیت زیادی به امنیت می‌دهند، می‌توانند با غیرفعال‌کردن این گزینه، سیستم را از اپلیکیشن‌های مخرب و دارای اشکال، مصون بدارند.

حال این سوال مطرح می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد، سرنوشت فروشگاه کروم چه می‌شود؟ توسعه ویژگی‌ها برای کروم استور از مدت‌ها پیش متوقف شده است. کروم استور، کردیت‌های گوگل پلی را نمی‌پذیرد و خود نیز هیچ‌گونه کارت هدیه ندارد. البته کشورهایی هم که گوگل پلی در آن فعال است، بسیار زیادترند: گوگل پلی در 136 کشور فعال است، در حالیکه کروم استور در 36 کشور حضور دارد. با این اوضاع، فعال کردن اپلیکیشن‌های اندروید روی سیستم عامل کروم، آپگرید مهمی برای این سیستم و صد البته کاربران آن خواهد بود.

البته این اخبار هنوز رسمی نیستند، اما تا کنفرانس گوگل نیز چندان زمان زیادی باقی نمانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH