گوگل به‌دنبال تسهیل فرآیند یافتن گوشی‌های مفقود شده است!

گوگل در حال حاضر به کاربران اندروید اجازه می‌دهد که گوشی هوشمند مفقود شده یا به سرقت رفته خود را هم از طریق جست‌وجو و هم به کمک اپلیکیشن مستقل مدیریت دستگاه اندرویدی (Android Device Manager) رهگیری کنند. امروز اما این کمپانی در حال افزودن روشی دیگر برای نمایش مکان دقیق گوشی گران‌بهای شما بر روی نقشه است، روشی که حتی می‌توان در گوشی‌های آیفون نیز از آن استفاده کرد.

اگر به صفحه اصلی مدیریت حساب کاربری خود در گوگل سر بزنید خواهید دید که گزینه‌ای جدید تحت عنوان «گوشی خودت را پیدا کن» (Find your phone) در پایین این صفحه نقش بسته است. با لمس این گزینه قادر خواهید بود با گوشی خود تماس برقرار کرده و زنگ آن را با بیشترین شدت ممکن به صدا درآورید، آن را قفل کنید (با یک پیام و شماره تماس روی صفحه قفل) و یا موقعیت دقیق آن را به کمک مدیر دستگاه (Device Manager) پیدا نمایید. در حال حاضر، تمامی این تسهیلات در گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده هستند، اما اگر از گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS استفاده می‌کنید، بخش مدیریت حساب کاربری گوگل، شما را به آیکلاد (iCloud) و قسمت «یافتن گوشی من» در این سامانه هدایت می‌کند. البته راه درست هم همین است چرا که گوگل هیچ کنترلی بر محصولات اپل ندارد.

تلاش گوگل برای ساده‌سازی و تسریع فرآیند مکان‌یابی گوشی شما در لحظات ناخوشایندی که آن را گم کرده‌اید، بسیار قابل تحسین است. علاوه بر این شما با تایپ عبارت «I lost my phone» (من گوشی خودم را گم کرده‌ام) قادر خواهید بود دسترسی سریع‌تری به صفحه مدیریت حساب کاربری خود در گوگل داشته باشید. اما تغییرات دیگری که دسترسی به صفحه حساب کاربری را آسان‌تر می‌کنند از قبیل بیان عبارت «Ok google, show me my account» یا تایپ اسم خود در کادر جست‌وجوی گوگل نیز بسیار قابل توجه هستند. گیومی کیم، مدیر بخش کنترل حساب کاربری گوگل طی یک یادداشت وبلاگی تصریح کرد:

وقتی که شما به گوگل اعتماد کرده و داده‌های خود را نزد آن به امانت می‌گذارید، باید از بابت حفظ امنیت و حریم خصوصی خود آسوده‌خاطر باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH