نکسوسی‌ها خوشحال باشند؛ نسخه نهایی اندروید نوقا در راه است

شایعاتی که از گوشه و کنار فضای مجازی به گوشی می‌رسد، حاکی از آن است که اندروید نوقا، آخرین نسخه سیستم‌عامل موبایلی گوگل، اوایل هفته آینده در روز دوشنبه ۲۲ اوت برابر با ۹ شهریورماه منتشر خواهد شد. Telus، یکی از اپراتورهای تلفن همراه کانادا، نموداری را در وب‌سایت خود منتشر کرده است که جدول زمانی عرضه آپدیت‌های OTA را برای گوشی‌های اندرویدی نشان می‌دهد.

در این جدول که در آن تاریخ عرضه آپدیت‌های امنیتی و رفع باگ اندروید مشخص شده است، اسامی گوشی‌های نکسوس ۵X و نکسوس ۶P به چشم می‌خورند که قرار است طی همین چند روز آینده نسخه جدید اندروید را دریافت کنند.

گوگل، پایان تابستان را برای انتشار اندروید نوقا هدف گرفته بود و اکنون نیز ما در اواخر ماه میانی فصل تابستان هستیم و این احتمال که حرف‌وحدیث‌ها رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرند، چندان دور از ذهن نیست.

اگر شما گوشی یا دستگاه اندرویدی خود را در «برنامه بتای اندروید» یا Android Beta Program ثبت کرده باشید، احتمالا از سر و کله زدن با پنجمین نسخه بتای عمومی نوقا حسابی کیفور شده‌اید. اما اگر هنوز از اندروید مارشملو استفاده می‌کنید، به‌روزرسانی و دریافت نسخه نهایی اندروید درست مثل آپدیت این سیستم‌عامل، کار بسیار ساده‌ای است.

البته مانند تمامی آپگریدهای اندروید، نوقا نیز ابتدا آغوشش را به روی گوشی‌های نکسوس باز می‌کند. اگر شما هر یک از نکسوس‌های ۵X ،۶P ،۹، گوگل پیکسل C، نکسوس پلیر یا نکسوس ۶ را در اختیار دارید، پیش از سایر اندرویدی‌ها می‌توانید از آخرین نسخه این سیستم‌عامل محبوب، لذت ببرید. سایر گوشی‌سازها مانند سامسونگ (و حتی گوشی تازه از تنور در آمده‌اش یعنی گلکسی نوت ۷)، اچ‌تی‌سی و ال‌جی برای دریافت نوقا باید کمی دندان روی جگر بگذارند.

اما انتشار نسخه نهایی اندروید برای غیر نکسوسی‌ها چقدر طول می‌کشد؟! باید امیدوار باشیم که تجربه مارشملو تکرار نشده و سینه‌چاکان اندروید بتوانند زودتر از گذشته نوقا را روی گوشی‌های خود دریافت کنند.

1 در مورد “نکسوسی‌ها خوشحال باشند؛ نسخه نهایی اندروید نوقا در راه است”

  1. سلام سونی تو آپدیت دادن چطور عمل میکنه ؟؟ من Z5 دارم خواستم بدونم سونی عملکردش به چه صورته ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH