گوگل از گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL رونمایی کرد

اگر شما یکی از عاشقان برند نکسوس باشید، باید بگوییم که زمان جدایی فرا رسیده است چراکه دیگر دستگاهی با این برند تولید نخواهد شد. البته باید این خبر را خوب تلقی کنیم چون پیکسل ادامه دهنده راه آن خواهد بود، این برند با همکاری گوگل و اچ‌تی‌سی ایجاد گشته، تیمی که وظیفه تولید اولین دستگاه نکسوسی را نیز برعهده داشتند. دو گوشی هوشمندی که امروز معرفی شدند، نمایشگرهای با اندازه متداول ۵ و ۵.۵ اینچ را پوشش می‌دهند. تکنولوژی به‌کار رفته در صفحه نمایش‌ از نوع امولد بوده با این تفاوت که نمونه کوچک‌تر به رزولوشن فول‌اچ‌دی (۴۴۱ پیکسل بر اینچ) و پیکسل XL به رزولوشن QHD (تراکم پیکسلی ۵۳۴ پیکسل بر اینچ) مجهز هستند و همچنین به‌ترتیب از باتری‌های ۲۷۷۰ و ۳۴۵۰ میلی‌آمپری بهره می‌برند. برخلاف سایز نمایشگر، رزولوشن و ظرفیت باتری، باقی مشخصات فنی در بین هردو دستگاه یکسان است که می‌توان به پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۲۱، دوربین‌های عالی ۱۲ مگاپیکسلی با سایز ۱.۵۵ میکرومتری و دریچه دیافراگم f/2.0 همراه با تثبیت‌کننده الکترونیکی اشاره کرد، همچنین سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده بر روی آن‌ها اندروید نوقا ۷.۱ است.

گوگل پیکسل و پیکسل XL هر دو از حافظه داخلی یکسانی بهره می‌برند که به‌ترتیب برابر با ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایت است، گفتن این نکته خالی از لطف نیست که هردو به حافظه نامحدود برای ثبت تصاویر در برنامه عکس گوگل (Google Photos) دسترسی دارند. استفاده از ۴ گیگابایت رم، روان بودن رابط کاربری آن‌ها را تضمین می‌کند. درحالی‌که HTC تولید این دستگاه‌ها را برعهده داشته ولی تنها شاهد برند گوگل بر روی آن‌ها هستیم، همانگونه که انتظار می‌رود تمامی برنامه‌ها توسط گوگل ساخته شده که می‌توان به برنامه پیام‌رسانی آن اشاره کرد. این غول جستجو در حال توسعه محصولات با برند خود است، پیکسل و پیکسل XL می‌توانند به روتر گوگل و دستگاه پخش رسانه آن متصل شوند.

نام تجاری پیکسل برای بهترین محصولات گوگل به‌کار می‌رود برای مثال کروم‌بوک و تبلت این شرکت با برند پیکسل عرضه شده‌اند، در نتیجه گوشی‌های هوشمند جدید نیز عالی محسوب می‌شوند. قیمت این دو دستگاه در کشورهای مختلف، متفاوت است که برای مثال در کشور آمریکا با قیمت پایه ۶۴۹ دلار فروخته خواهند شد، این قیمت برای انگلستان به ۵۹۹ و ۶۹۹ پوند برای پیکسل با حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی و قیمت ۷۱۹ و ۸۱۹ پوند برای پیکسل XL با ظرفیت‌های ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی در‌نظر گرفته شده است. پیش‌فروش این دو گوشی هوشمند برای کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا و آلمان شروع شده و در تاریخ ۲۲ مهر نیز در کشور هند شروع خواهد شد، البته فروش اصلی آن یک هفته بعد یعنی ۲۹ مهر انجام می‌گیرد. رنگ‌های قابل سفارش شامل سیاه یکدست، نقره‌ای و آبی پررنگ هستند که مورد آخر فقط برای کشور آمریکا درنظر گرفته شده است.

5 در مورد “گوگل از گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL رونمایی کرد”

  1. دوباره این ترول ها اومدن بگن این بهتره یا اپل؟
    خخخ اپل در مقابل نکسوز مثل ژیان در مقابل لکسوزه

  2. با این توضیحات میشه گفت نسبت به قیمتش مناسب هست اما تا دستت نگیری نمیشه گفت بدرد بخوره مخصوصا که اندرویدش هفته که به گفته گوگل نمیشه روت کنی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH