قابلیت Stories در اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟!

پیش از آنکه پای نرم‌افزار تلگرام به کشورمان باز شود، اینستاگرام برای خودش برو و بیایی داشت! با اینکه این نرم‌افزار هنوز هم از استقبال بالایی بین هم‌وطنان ما برخوردار است اما باید بپذیریم که پس از حضور تلگرام کمی از تب این برنامه جذاب در بین مخاطبان کم شد. اما یکی از قابلیت‌های جدیدی که اینستاگرام چند وقتی است برای کاربرانش رونمایی کرده است، قابلیت داستان یا Story است. بیایید تا کمی با این ویژگی نسبتا جدید آشنا شویم. اگر تاکنون از نرم‌افزار Snapchat استفاده کرده باشید، با دیدن ویژگی استوری اینستاگرام حتما عصبانی خواهید شد. در واقع این قابلیت یک کپی بی‌شرمانه و صددرصدی از همین ویژگی مشابه برنامه اسنپ چت است.

اما Stories چیست؟

شما در این قسمت می‌توانید تصاویر یا فیلم‌های موردنظر خود را به‌طور موقتی و تنها برای ۲۴ ساعت با فالورهای خود به اشتراک بگذارید. این قسمت که توسط دایره‌هایی در بالای نرم‌افزار رؤیت می‌شود، به‌طور موقت می‌توانند داستان‌های شما را برای سایر دوستان روایت کرده و پس از مدت مشخص شده محو شوند.

ah-instagram-stories-1

نحوه ثبت داستان:

برای ورود به بخش استوریس کافی است علامت بعلاوه‌ای که درون یک دایره در قسمت بالای سمت چپ نرم‌افزار وجود دارد را لمس نمایید.

پس از لمس این قسمت وارد فضایی می‌شوید که برای ثبت و عکس و فیلم شما امکاناتی را در اختیارتان می‌گذارد. دکمه سفید رنگ قرار گرفته در پایین برای ثبت عکس و فیلم است. با فشردن آن یک عکس ثبت شده و با نگه داشتن آن نیز می‌توانید فیلم موردنظر را رکورد نمایید.

photo_2016-11-03_13-54-33

آیکون سمت راستی این دایره سفید رنگ جهت تغییر دوربین عقب و جلوی گوشی شماست و آیکون سمت چپی آن نیز برای فعال سازی یا غیر فعال کردن فلش دوربین استفاده می‌شود.

با فشردن چرخ دنده بالای صفحه وارد قسمت تنظیمات شده و نهایتا با لمس فلش قرار گرفته در قسمت بالا سمت راست نیز به صفحه اصلی اینستاگرام باز می‌گردید. اما این تمام امکانات این بخش نیست.

اگر می‌خواهید عکسی از گالری خود بردارید، با لمس از بالا به پایین این قسمت یا همان سوایپ از بالا به پایین نمایشگر، تصاویری که در ۲۴ ساعت اخیر ثبت کرده‌اید برای شما نمایان می‌شود.

پس از ثبت عکس، با هر بار سوایپ صفحه از سمت راست به چپ یا بالعکس، یک افکت خاص بر روی عکس شما اعمال می‌شود.

لمس آیکون Aa نیز به شما این امکان را می‌دهد تا به‌طور دلخواه متنی را بر روی تصویر بنویسید. پس از نوشتن متن، به راحتی می‌توانید سایز متن را کوچک و یا بزرگ نمایید. همچنین این امکان وجود دارد تا با انتخاب رنگ‌های پایین صفحه متن خود را به‌طور دلخواه نیز تزیین کنید.

photo_2016-11-03_13-54-14

لمس آیکون قلم نیز به شما این اجازه را می‌دهد تا تصویر ثبت شده خود را همانند بوم نقاشی دست‌کاری کرده و با آن بازی کنید.

photo_2016-11-03_13-54-40

تمامی اعمال انجام شده شما، با لمس گزینه Done ذخیره خواهد شد.

نهایتا با لمس آیکون فلشی که رو به بالا قرار دارد، تصویر ثبت شده شما برای فالورهایتان نمایش داده خواهد شد. فلش کوچک رو پایین سمت راست نیز برای ذخیره تصویر ثبت شده در گالری است.

در قسمت تنظیمات استوری نیز گزینه‌های محدودی وجود دارد.

photo_2016-11-03_13-54-30

در قسمت اول یعنی Hide Story From شما می‌توانید استوری‌های ارسال شده خود را از دید کاربرانی که مایل هستید مخفی نمایید.

در قسمت Allow Message Replies می‌توانید انتخاب نمایید که کدام کاربران اجازه دارند در مورد استوری شما پیامی ثبت نمایند.

گزینه آخر یعنی Camera نیز این اجازه را می‌گیرد که تصاویر شما را در گالری‌تان ذخیره نماید یا خیر.

توجه داشته باشید که استوری شما در صفحه پروفایل شما ثبت نمی‌شود، شما روزانه می‌توانید به تعداد دلخواه تصاویر و فیلم‌های خود را ثبت و ضبط نمایید. این تصاویر به ترتیب برای فالورهای شما به نمایش در خواهند آمد.

پس از باز کردن استوری هر یک از دوستان‌تان، می‌توانید با لمس سه نقطه بالا، تصویر مورد نظر را در صورت مشکل دار بودن برای اینستاگرام گزارش کنید.

report

comment

11 در مورد “قابلیت Stories در اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟!”

  1. سلام.خسته نباشین.یکی از فالورای اینستای من، استوری گذاشت.و تو قسمت نوتیفیکشن گوشیم(هشتک بالای صفحه گوشی)پیغامhossein added to their story اومد.میخواستم بدونم دلیل این پیغام چیه؟؟آخه بعضی اوقات میاد.میخواستم بدونم یعنی حسین بعضی از افراد لیست استوریشو hide کرده که یعنی من جزوشون نبودم که همچین پیغامی برای من اومده؟؟؟یا اصن دلیلش اینه که بعد از مدت 1هفته ای استوری گذاشته همچین پیغامی اومده.ممنون میشم راهنمایی کنین???

    4
    90
    1. بله منم همچین پیغامی رو مثل این دوست عزیز دریافت میکنم معنیش چیه و در چ صورت ب کار میره؟؟؟
      ممنون میشم پاسخ بدین ب سوال دوست عزیزمون

      3
      20
    1. علی‌رضا عباسی

      یک بار برنامه اینستاگرام را پاک و از اول نصب کنید. فولدر اطلاعات و کش مربوط به برنامه رو پاک کنید.

  2. سلام من پیجم قفل هست ولی میخام استوری هامو همه ببینن چه کاری باید انجام بدم که همچین اجازه بهم بده ممنون میسم ک راهنماییم کنید

    1
    10

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH