هواوی پرسود‌ترین سازنده اندروید در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بود

Strategy Analytics یک شرکت تحقیقاتی بوده که در زمینه اندروید نیز آمار و ارقام جالبی منتشر کرده است. بر اساس گزارش جدید Strategy Analytics، سازندگان اسمارت‌فون در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ در کل سودی ۹.۳ میلیارد دلاری را کسب کرده‌اند. اما هواوی از همه خوش شانس‌تر بوده و بیشترین سود را در میان سازندگان اندروید از آن خود کرده است.

بر اساس این گزارش، اپل توانسته در این سه ماهه سود ۸.۵ میلیارد دلاری نصیب خود کند که ۹۱ درصد کل سود صنعت موبایل را شامل می‌شود. رتبه بعدی با ۲.۴ درصد به هواوی تعلق دارد. رتبه‌های بعدی را نیز ویوو، اوپو و دیگر سازندگان اشغال کرده‌اند. این نشان می‌دهد که گرچه هواوی در حال حاضر بییشترین سود را در بین سازندگان اندرویدی دارد، اما اوپو و ویوو به سرعت در حال نزدیک شدن به این هم‌وطن خود هستند و اختلاف زیادی با آن ندارند. در حقیقت، تفاوت آنها تنها ۰.۲ درصد است. در حالت کلی این آمار نشان می‌دهد که سازندگان چینی توانسته‌اند که به خوبی موقعیت خود را در بازار تثبیت کنند. Strategy Analytics موفقیت هواوی را مرهون بازاریابی موثر، زنجیر تامین پربازده و محصولات شیک می‌داند. Strategy Analytics همچنین معتقد است که فروش بیشتر اوپو و ویوو در آسیا منجر به سودآوری برای این دو شرکت می‌شود.

اما شاید بازنده بزرگ سامسونگ باشد، چون در این آمار در بین دیگران قرار گرفته و سود چندانی نداشته است. این موضوع نشان می‌دهد که فاجعه گلکسی نوت ۷ ضربه سختی به سامسونگ زده و اگر سامسونگ نتواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند، باید منتظر آمار و ارقام بدتری باشد.

strategy-analysts-q3-operating-profits

1 در مورد “هواوی پرسود‌ترین سازنده اندروید در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ بود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH