ال‌جی G6 به حسگر عنبیه چشم و پرداخت موبایلی MST مجهز خواهد بود

ال‌جی که همیشه به دنبال نوآوری در گوشی‌های خود (به خصوص در ظاهر آن‌ها) بوده، پرچم‌دار امسال خود، G5 را با بدنه طراحی ماژولار وارد بازار کرد اما این گوشی که به نوعی اولین گوشی ماژولار قابل دسترس در بازار بود، نتوانست مورد استقبال واقع شود و برای ال‌جی ضرر مالی هم داشت و باعث تغییری در ترکیب مدیران بخش موبایل این شرکت شد. اما پس از آن ال‌جی عزم خود را جزم کرد تا با معرفی گوشی‌های میان‌رده مانند سری K و X و همچنین عرضه پرچم‌دار دیگرش V20 با مشخصات سخت افزاری چشمگیر، این ضرر را جبران کند. حال همه چشم به راه پرچم‌دار آینده این شرکت هستیم تا ببینیم ال‌جی برای یک‌سال آینده چه چیزی آماده کرده است.

طبق شایعاتی که منتشر شده، ال‌جی G6 به اسکنر عنبیه چشم و سیستم پرداخت موبایلی MST مجهز خواهد شد. این شایعات را می‌توان متاثر از این تئوری دانست که ال‌جی نیاز به یک گوشی تمام عیار و مجهز به آخرین فناوری‌های روز دارد تا ضرر ۶۷ میلیون دلاری پرچم‌دار ماژولار امسال خود را جبران کند و به سود برسد.

lg-g5-25-1340x754

مدتی است که شایعاتی از ال‌جی Pay منتشر می‌شود و در آخرین ‌آن‌ها گفته می‌شود که کره‌ای‌ها فناوری انتقال امن مغناطیسی (MST) را توسعه دادند. این نوع فناوری در حال حاضر تنها توسط سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ یا همان سامسونگ Pay استفاده می‌شود که از طریق دستگاه‌های کارت‌ اعتباری مغناطیسی قدیمی و پایانه‌های پرداخت NFC کار می‌کرد و حال ال‌جی با استفاده از این فناوری، سیستمی با مزیت‌هایی نسبت بر اپل Pay و اندروید Pay دارد. کیم جی سان، تحلیل‌گر Kiwoom Securities درباره ال‌جی G6 می‌گوید:

برخلاف فروش بالای لوازم خانگی و تلویزیون‌، ال‌جی امسال زیانی تاریخی را در بخش ارتباطات موبایلی خود تجربه کرد. برای گرفتن سهم بیشتر، G6 در سال آینده اهمیت بسیاری دارد.

تقریبا یک ماه پیش، ال‌جی Innotek ماژول اسکنبر عنبیه all-in-one خود را معرفی کرد اما از اعلام این موضوع که آیا این ماژول در گوشی‌های هوشمند آینده ال‌جی هم به کار می‌رود یا نه خودداری کرد. ماژول دو در یک از ترکیب دوربین و اسکنر عنبیه در یک قطعه تشکیل شده تا باعث کاهش هزینه و بهینه سازی عملکرد شود. البته این فرضیه هم ممکن است که ال‌جی از این اسکنر به طور مستقیم برای سیستم پرداخت‌ موبایلی خود هم استفاده کند.

گلکسی نوت ۷ اولین گوشی اندرویدی بود که با اسکنر عنبیه وارد بازار شد و پس از آن به احتمال بسیار زیاد شاهد حضور این سنسور در گلکسی S8 هم هستیم، بنابراین مطمئنا ال‌جی برای رقابت با سامسونگ که تجربه بیشتری در این حوزه دارد باید تلاش بیشتری داشته باشد و محصول بی‌نقص‌تری را ارایه دهد.

از مشخصات ال‌جی G6 چیز زیادی نمی‌دانیم به جز آن چه در شایعات منتشر شده است، مانند پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ و صفحه نمایش QHD که قطعا در تمام پرچم‌داران سال بعد خواهیم دید و به یک استاندارد برای آن‌ها تبدیل شده‌اند. همچنین انتظار می‌رود که این شرکت طراحی ماژولار خود برای پرچم‌دار بعدی را کنار بگذارد ولی همچنان باتری قابل تعویض را در G6 هم حفظ کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH