نمونه تصاویر گرفته شده با اولین لنز ساخته شده توسط پرینت سه بعدی را ببینید!

متیو استرن عکاسی است که در کانال یوتیوب خود به بررسی لنزهای ارزان و غیر عادی می‌پردازد، اما در آخرین بررسی خود آزمایش عجیبی انجام داد. او این بار لنز خود را با استفاده از یک پرینتر سه بعدی تولید کرد و پس از آن نتایج را بررسی کرد.

از آنجایی که این عکاس تا به حال هیچ تجربه‌ای از کار با پرینت سه بعدی نداشت، از یک لنز قدیمی متعلق به دهه ۸۰ میلادی برای ساخت یک نمونه آزمایشی مقوایی استفاده کرد سپس با اندازه‌گیری ابعاد این نمونه مقوایی، یک مدل دو بعدی طراحی کرد. سپس استرن با شرکت فرانسوی FABULOUS که در زمینه چاپ سه بعدی فعال است همکاری کرد تا طرح دو بعدی را برایش تبدیل به یک طراحی سه بعدی نمایند که با چاپگرهای سه بعدی قابل پرینت باشد.

در نتیجه یک لنز ۱۳۵ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 که از یک شیشه بهره می‌برد به دست آمد. حال با هم نگاهی داشته باشیم به عکس‌هایی که از اتصال این لنز به یک دوربین فول فریم بدون آینه بدست آمده است:

در پایان، من این لنز را خیلی دوست دارم. حتی اگر کامل و بی‌عیب نباشد، اولین قدم در طراحی لنزهای خودتان است. شما نیاز به خرید لنزهای گران قیمت برای ثبت تصاویر عالی ندارید. یک لنز ۴ دلاری هم می‌تواند نتایج خوبی ثبت کند؛ چیزی که واقعا مهم است دید، ایده و خلاقیت شماست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH