بخش استوری اینستاگرام، رقیبی جدی برای استوری اسنپ‌چت!

شبکه اجتماعی اینستاگرام که چندی قبل به مالکیت فیسبوک درآمد، اخیراً ویژگی به نام استوری (Story) را به اپلیکیشن خود آورده که پیش از آن در اسنپ‌چت در دسترس کاربران بود. شاید بارزترین ویژگی اسنپ‌چت، همین بخش استوری بود که باعث جذب کاربران به سمت خود می‌شد و حالا با خطری جدی به نام اینستاگرام روبه‌رو است که کاربران را با سرعت به سمت خود سوق می‌دهد.

بر اساس گزارشی جدید از سوی TechCrunch، اینستاگرام با افزودن این ویژگی در حال جذب کاربران اسنپ‌چت است. این گزارش از کاهش 15 تا 40 درصدی بازدید از بخش استوری اسنپ‌چت پس از اضافه شدن آن به اینستاگرام خبر می‌دهد که رقم قابل‌توجهی است. به گفته TechCrunch و طبق تحقیقات تحلیل گری به نام Delmondo، تعداد بازدیدکنندگان استوری در اسنپ‌چت هم با کاهش 40 درصدی مواجه شده است. این آمار از مشاهده وضعیت 21500 استوری اسنپ‌چت به‌دست آمده است.


بسیاری از سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی، تحت تأثیر استوری اینستاگرام قرار گرفته و میل به آن پیدا کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال یکی از آنها می‌گوید که میزان بازدیدهای استوری اسنپ‌چت او طی آگوست 2016 تا ژانویه 2017، از 150 هزار به 90 هزار رسیده درحالی‌که این میزان در سایر پلتفرم‌ها برای او رو به افزایش است.

بخش استوری اینستاگرام، در حال تبدیل‌شدن به یک معضل جدی برای Snap Inc (کمپانی مالک اسنپ‌چت) است. لازم به ذکر است که فیسبوک هم مشغول کار بر روی این ویژگی به همراه عرضه آن در سرویس‌های پیام‌رسان واتس‌اپ و فیسبوک منیجر است و همین موضوع، کار را برای اسنپ‌چت بیش‌ از پیش سخت می‌کند و باید دید که این برنامه خوب چه ترفندی برای دوری از این وضعیت در نظر خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH