گوشی‌های پرچم‌دار سونی اکسپریا XZs و XZ Premium معرفی شدند!

لحظاتی پیش کمپانی سونی پس از معرفی گوشی‌های اکسپریا XA1 و XA1 اولترا از دو گوشی پرچم‌دار خودش با نام‌های اکسپریا ایکس زد و اکسپریا ایکس زد پرمیوم رونمایی کرد.

سونی اکسپریا XZ Premium

شاخصه اصلی گوشی‌های جدید سونی را بایستی دوربین آن‌ها و البته توانایی بسیار بالایشان در تصویر برداری اسلوموشن دانست، جایی که مرز این تغییرات را تا حد اعجاب انگیزی بالا برده و به نرخ فریم 960 در ثانیه رسانده، عددی که بر روی کاغذ، 4بار آهسته‌تر از بهترین کمرافون‌های بازار است و بنابراین بایستی انتظار تصاویر فوق‌العاده جذابی را از آن داشته باشیم.

البته این نرخ از ثبت تصاویر آهسته در فرمت اچ‌دی قابل انجام است و با وضوح فول اچ‌دی امکان پذیر نیست. البته این تمام نکات جذاب ایکس زد پریمیوم نبوده و استفاده از اسنپدراگون 835 که قوی‌ترین محصول تولیدی کوالکام است، بر قدرت این پرچم‌دار جدید سونی می‌افزاید. البته همین امر سبب شده تا زمان ارایه آن نسبت به XZs کمی دیرتر انجام شود.

بر روی این گوشی از یک نمایشگر 5.5 اینچ با وضوح خارق العاده 4K استفاده شده تا دومین گوشی با این رزولوشن بازهم توسط سونی تولید شود. البته این بار سونی می‌گوید که از یک نمایشگر با 40 درصد روشنایی بیشتر و فناوری Triluminos جدید استفاده کرده است که از نمایش تصاویر HDR هم پشتیبانی می‌کند.

بر روی پرچم‌دار جدید سونی از شیشه محافظ گوریلا گلس 5 استفاده شده که دورتادور دستگاه کشیده شده است و استفاده از لایسنس IP68 آن را در برابر آب و گرد و غبار هم مقاوم می‌کند. وزن XZ پریمیوم 195 گرم است که برای یک گوشی 5.5 اینچی کمی سنگین به‌نظر می‌رسد.

داخل این محصول یک باتری 3230 میلی‌آمپری کار گذاشته شده که توسط شارژ سریع 3.0 و فناوری Qnovo پشتیبانی می‌شود. اتصال دستگاه از طریق پورت میکرو یواس‌بی تایپ C صورت می‌پذیرد و کلید پاور همچون گذشته، نقش سنسور اثر انگشت را هم بازی می‌کند.

قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده و بسته به کشور و اپراتور عرضه کننده می‌تواند متفاوت باشد. XZ Premium در دو رنگ مشکی و نقره‌ای که سونی آن‌ها را مشکی Deepsea و لومینوس کروم می‌نامد، در اواخر فصل بهار عرضه خواهد شد.

سونی اکسپریا XZs

پرچم‌دار کوچک‌تر سونی با یک نمایشگر 5.2 اینچی و وضوح تصویر فول اچ‌دی ارایه می‌شود تا نشان دهد این کمپانی هیچ اعتقادی به استفاده از رزولوشن QHD ندارد! اما دوربین را بایستی نقطه عطف محصولات سونی دانست که در اینجا از فناوری حرکت چشم یا Motion Eye استفاده می‌کند که در مقاله‌ای مجزا، آن را به‌صورت کامل‌تر برای شما توضیح خواهیم داد.

دوربین یک نمونه 19 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی است که در پشت لنز 25 میلی‌متری با f/2.0 قرار گرفته است. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار لیزری به همراه سنسور مادون قرمز RGBC برای تشخیص طبیعی‌تر بودن رنگ‌هاست و نشان می‌دهد که سونی عزم خودش را برای ارایه برترین دوربین اسمارت‌فون‌ها جزم کرده است.

این دوربین توانایی ضبط تصاویر به صورت 4K را هم دارد و از لرزش‌گیر 5 جهته دیجیتال بهره می‌گیرد. همچنین شنیده می‌شود که سونی کیفیت پانوراما را هم در آن افزایش داده و حتی اینترفیس دوربین هم تا حد زیادی ارتقا یافته است.

در بخش سلفی، سونی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.06 اینچی و لنز واید 22 میلی‌متری بهره گرفته که از نظر کیفیت نمی‌توان ایرادی به آن گرفت.

شاید ایراد اصلی در این بخش به چیپست مورد استفاده در گوشی باشد که از اسنپدراگون 820 در XZs استفاده شده و حتی سونی به سراغ 821 هم نیامده تا فرق دو پرچم‌دار جدید سونی در این بخش تا حدی زیاد نمایان باشد. البته این گوشی کمی زودتر و در اردیبهشت ماه عرضه خواهد شد و رنگ‌های در نظر گرفته شده برای آن شامل مشکی، آبی یخی و نقره‌ای گرم می‌شود!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH