اظهارات ریاست سونی موبایل پیرامون گوشی‌های سری اکسپریا 2، فناوری 5G و آینده کمپانی

چرا سونی برای نام‌‌گذاری هندست‌های خود از عدد 2 استفاده کرده است؟ چرا تنها اسمارت‌فون اکسپریا پرو از شبکه 5G با امواج میلی‌متری پشتیبانی می‌کند؟ این محصول صرفا برای اشخاص حرفه‌ای طراحی شده یا مشتریان عادی نیز قادر به خریداری آن خواهند بود؟ میتسویا کیشیدا؛ ریاست سونی موبایل در جریان مصاحبه طولانی‌مدت خود با شبکه AV Watch ژاپن به این پرسش‌ها و بسیاری از سوالات دیگر پاسخ داد.

میتسویا کیشیدا؛ ریاست سونی موبایل

نام‌گذاری اسمارت‌فون‌های سونی اکسپریا II 1 و اکسپریا 10 II با هدف نمایش ایده تکامل پایدار انجام شده است؛ چرا که عدد 1 همواره متعلق به هندست‌های پرچم‌دار بوده و عدد 10 نیز برای تولیدات میان‌رده به‌کار گرفته می‌شود. همچنین الگوی نام‌گذاری جدید با شمای مورد استفاده در دوربین‌های دیجیتالی سونی هماهنگی دارد. این موضوع نشان‌دهنده ادغام هرچه بیش‌تر بخش‌های مختلف کمپانی است.

در خصوص اسمارت‌فون اکسپریا پرو نیز ریاست سونی موبایل به تست انجام شده توسط شبکه NBC Sports اشاره کرد. این شبکه به منظور پخش ویدیو از امواج میلی‌متری 5G استفاده نموده و معتقد است که این فناوری عمدتا ابزاری جهت انجام کارهای حرفه‌ای محسوب می‌شود. همچنین گسترش پوشش‌ سراسری شبکه 5G موج میلی‌متری در مقایسه با شبکه‌ 5G با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز مدت بیش‌تری زمان خواهد برد.

درگاه ورودی HDMI یکی از مشخصه‌های لاینفک گجت‌های سری پرو به‌شمار می‌رود. تیم طراح اکسپریا پرو از همان ابتدای کار، شیوه قرارگیری این هندست بر روی دوربین سونی آلفا را مجسم کرده بود. آقای کیشیدا مایل است تا اکسپریا پرو از طریق کلیه مجاری فروش در اختیار مشتریان قرار گیرد. بر اساس اظهارات وی، کمپانی برای عرضه اسمارت‌فون اکسپریا 1 II با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی همکاری نموده و این محصول احتمالا اوایل ماه آینده روانه بازار خواهد شد. با این‌حال سونی در خصوص نحوه ادامه فروش گوشی‌های خود از طریق مجاری اختصاصی کمپانی نیز گزینه‌هایی را مدنظر قرار داده است.

اما در حال حاضر برخی تصمیمات جنبه قطعی پیدا کرده‌اند. به‌عنوان مثال از هفته جاری، سایت‌های رسمی سونی در اروپا و ایالات‌متحده دیگر به فروش مستقیم گوشی به مشتریان ادامه نخواهند داد. در عوض خریداران با کلیک بر روی دکمه “Buy Online” به خرده‌ فروشی‌های محلی هدایت خواهند شد. کمپانی ژاپنی به منظور بهینه‌سازی مشخصه فوکوس خودکار Eye و به‌کارگیری آن در گوشی‌های تلفن‌همراه زمان زیادی را صرف نموده است. ریاست کمپانی اذعان می‌کند که سایر شرکت‌ها برای اهداف واقعیت‌افزوده از سنسورهای TOF خود استفاده می‌کنند؛ اما به باور وی استفاده از حسگر TOF به‌عنوان دستیار فوکوس خودکار از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و این المان برای فوکوس در محیط‌های کم‌نور کاملا حیاتی است.

هیچ‌کدام از گوشی‌های جدید سونی (و حتی اکسپریا پرو) از قابلیت ضبط ویدیویی با رزولوشن 8K پشتیبانی نمی‌کنند. آقای کیشیدا در پاسخ به ابهامات اقدام به طرح یک سوال ساده نمود: ویدیوهای 8K در چه مکان‌هایی قابل مشاهده هستند؟ به عقیده وی این ویژگی تنها زمانی ارزشمند خواهد بود که فرآیند ضبط، اشتراک‌گذاری و نمایش ویدیوهای 8K تسهیل شود.

گجت‌های سری اکسپریا شامل چندین محصول نادر غیر اسمارت‌فونی از جمله Xperia Ear هستند. سونی موبایل در عوض تولید لوازم جانبی و ابزارهایی با برند اکسپریا بر روی ادغام بخش‌های مختلف شرکت و یکپارچه‌سازی گوشی‌های خود با هدفون‌ها، دوربین‌ها و سایر گجت‌ها و ابزارهای جانبی برند اکسپریا تمرکز نموده است.

نهایتا ریاست سونی موبایل به پیامدهای ناشی از شیوع فراگیر بیماری کووید 19 اشاره کرد. به‌دنبال لغو برگزاری کنگره جهانی موبایل، تغییر جدول زمانی معرفی گوشی‌ها امری اجتناب‌ناپذیر بود. سایت‌های تولید بسیاری از کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون در کشور چین قرار دارد؛ در حالی‌که گوشی‌های سونی در تایلند تولید می‌شوند. اگرچه کشور تایلند نیز تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است؛ اما سونی تمام تلاش خود را به‌کار بسته تا همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها به پیش برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH