کروم

آموزش وبگردی به صورت ناشناس در مرورگر کروم اندروید و اینکه چرا باید از این قابلیت استفاده کنیم؟

مرورگر کروم به دلیل داشتن افزونه‌های متعدد و سرعت بالا، گوی سبقت را از بقیه رقیبان ربوده است و بسیاری از کاربران استفاده از کروم را به دیگر مرورگرها ترجیح می‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های این مرورگر، قابلیت وبگردی به صورت ناشناس است. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به بررسی این قابلیت کاربردی در مرورگر گوگل‌کروم بپردازیم.

وبگردی در حالت ناشناس، مزایای بسیاری دارد اما یکی از مهمترین مزیت‌های آن، جلوگیری کردن از زیر نظر قرار گرفتن شما توسط موتور‌های جستجو، وب‌سایت‌ها و … است. همانطور که می‌دانیم موتورهای جستجو و حتی برخی از وب‌سایت‌ها، داده‌ها و اطلاعاتی بر اساس تاریخچه جستجو و سلیقه کاربران جمع‌آوری می‌کنند. این اطلاعات باعث می‌شود تبلیغاتی که به شما نشان داده ‌می‌شوند، همواره هدف‌مند و تقریبا در اکثر موارد همان چیزی باشد که شما به آن نیاز دارید. به همین دلیل بسیاری از کاربران همیشه از نقض حریم شخصی‌شان توسط مرورگرها شکایت دارند.

اکثر مرورگرها قابلیتی به نام وب‌گردی خصوصی (ناشناس) دارند. اگر فقط هنگام خرید هدیه از این ویژگی استفاده می‌کنید، باید بدانید که این ویژگی کاربردهای بسیار مفید دیگری هم دارد. برای فعال کردن این ویژگی در مرورگر گوگل کروم مراحل زیر را انجام دهید:

1. مرورگر کروم موجود روی دستگاه اندرویدی خود باز کنید. سپس از سمت راست بالای این نرم‌افزار آیکون سه‌نقطه را لمس کنید.

2. پس از باز شدن لیست مورد نظر از این منو گزینه New incognito tab برای باز شدن یک تب جدید انتخاب کنید. با باز شدن صفحه مشکی شما می‌توانید با خیالت راحت به وبگردی خصوصی بپردازید.

کروم

در چه زمان‌هایی باید از قابلیت وبگردی ناشناس استفاده کنیم؟

هنگام ورود به اکانت‌های شخصی‌تان

همه مرورگر‌ها هنگام وارد شدن شما به اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی، جمیل و … به شما پیشنهاد می‌کنند که با ذخیره کردن رمزعبورتان در مرورگر دسترسی سریع‌ و آسان‌تری را به حساب شخصی خود داشته باشید. ممکن است ذخیره کردن پسورد برای شما چندان مهم نباشد اما پس از ورود شما به اکانت‌های شخصی و پر اهمیت‌تان، بسیاری از هکر‌ها و جاسوسان اینترنتی می‌توانند از طریق حافظه مرورگر شما به رمز‌عبورتان دسترسی پیدا کنند. بهترین روش برای جلوگیری از هک شدن اکانت‌ها، استفاده از وبگردی ناشناس است. با استفاده شما ازاین ویژگی کاربردی، هیچ‌گاه پسورد و اطلاعات مربوط به شما در مرورگر، موتور‌های جستجو و… ذخیره نخواهد شد.

جلوگیری از طعمه تبلیغات شدن!

وبگردی ناشناس در کروم، از نمایش تبلیغات وبسایت‌ها جلوگیری نمی‌کند، اما نشان دادن تبلیغات بر اساس عادت‌های شما در جستجو و تاریخچه مرورگرتان را متوقف می‌کند. همانطور که همه ما می‌دانیم کمپانی گوگل اطلاعات میلیون‌ها کاربری اینترنتی در سراسر جهان را جمع‌آوری کرده و براساس این داده‌ها، تبلیغاتی هوشمند و هدف‌گذاری شده را به شما نشان می‌دهد. اگر شما می‌خواهید یک جستجوی خالص و بدون مشکلات بیان شده داشته باشید استفاده از وبگردی خصوصی بهترین گزینه است.

ورود به چند اکانت به صورت همزمان

ورود به دو (چند) جی‌میل در حالت عادی و در صفحه‌های معمولی در کروم به آسانی امکان پذیر نیست، اما با باز کردن یک صفحه ناشناس (incognito tab) می‌توانید به راحتی و به صورت همزمان وارد همه اکانت‌های جیمیل خود شوید، چرا که در این حالت مرورگر از همگام‌سازی (Sync) صفحات جلوگیری می‌کند.

هنگامی که می‌خواهید موضوع خاصی را به صورت محرمانه جستجو کنید!

ممکن است به هر دلیلی نیاز داشته باشید که هیچکس از موضوعی که شما در دنیای اینترنت جستجو کرده‌اید، با خبر نشود. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید هدیه‌ای تهیه کنید، استفاده از حالت ناشناس بهترین راهکار است، زیرا به محض بستن صفحات و خروج شما از مرورگر، تمامی اطلاعات مرتبط با جستجوی شما نیز بلافاصله از حافظه کروم حذف خواهد شد. بنابراین هیچکس به تاریخچه جستجوی شما دسترسی نخواهد داشت.

برای آزمایش و اشکال‌زدایی از هر چیزی در کروم

اگر شما قصد تست کردن نرم‌افزار یا سایت خود را دارید و نمی‌خواهید که کوکی‌ها (Cookies) یا حافظه‌های پنهان (Caches) روی نتیجه آزمایش شما تاثیر بگذارند، با استفاده از جستجوی ناشناس به آسانی و بدون دغدغه می‌توانید به بررسی نرم‌افزار یا سایت خود بپردازید.

آیا شما نیز از وبگردی ناشناس استفاده می‌کنید؟ به نظر شما کدام مرورگر را برای وبگردی مناسب است؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان در میان بگذارید.

4 در مورد “آموزش وبگردی به صورت ناشناس در مرورگر کروم اندروید و اینکه چرا باید از این قابلیت استفاده کنیم؟”

  1. سلام.ممنون از مطلب مفیدتون.یه سوال داشتم.موقع وبگردی به صورت ناشناس، ایا ادرس ها در سرور مخابرات ذخیره میشه؟

      1. تو خود مرورگر که یه چیز دیگه نوشته
        However, you aren’t invisible. Going incognito doesn’t hide your browsing from your employer, your internet service provider, or the websites you visit.

        1. منظور این صحبت، این است که در صورت مانیتور شدن دستگاه شما (بخصوص در اماکن عمومی)، عملکرد شما مشاهده می‌شود! این عمل با ذخیره شدن در سرویس دهنده متفاوت است! در هر مکان عمومی امکان مشاهده کارهای شخص وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH