گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس رسما معرفی شدند

بالاخره زمان رونمایی رسمی از دو پرچمدار جدید سامسونگ فرا رسید و این شرکت دقایقی پیش از دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس رونمایی کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد سامسونگ در طراحی این دو گوشی از دیزاین مشابه گلکسی S7 edge با حاشیه‌های کمتر بهره گرفته است.

بیشترین تفاوت گلکسی S8 و S8 پلاس در اندازه صفحه نمایش این دو گوشی نمود پیدا می‌کند، به طوری که گلکسی S8 دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی و گلکسی S8 پلاس مجهز به نمایشگر 6.2 اینچی است. همچنین هر دو پرچمدار جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر Super AMOLED با نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل هستند.

پرچمداران جدید سامسونگ همانند گوشی نوت ۷ از تکنولوژی HDR10 پشتیبانی می‌کنند، با این حال در این دو محصول از ویژگی Dobly Vision خبری نیست. سامسونگ با همکاری آمازون تکنولوژی HDR را در گوشی‌های هوشمند خود بکار گرفته است.

اما اقدام مهم سامسونگ حذف کلیدهای سخت‌افزاری ناوبری پایین صفحه نمایش در این دو گوشی است. سامسونگ این کلیدها را با دکمه‌های حساس به ضربه که روی صفحه نمایش تعبیه شده‌اند، جایگزین کرده و مدعی است که بازخوردهای مثبت بیشتری نسبت به اقدام اپل در این رابطه دریافت خواهد کرد.

یکی از دکمه‌های جدید موجود در دو گوشی گلکسی S8 گلکسی S8 پلاس مربوط به اجرای دستیار هوشمند Bixby است. این اپلیکیشین قادر به دریافت و پاسخ به پرسش‌های صوتی کاربر بوده و همچنین از قابلیت تشخیص تصویر نیز برخوردار است که به وسیله آن کاربر می‌تواند نتایج جستجوی تصاویر مرتبط با تصویر پیشنهادی را دریافت کند. همچنین انتظار می‌رود که سامسونگ تا سال ۲۰۲۰ بیشتر محصولات هوشمند خود را با پشتیبانی و قابلیت اتصال به این دستیار هوشمند طراحی و تولید کند.

گلکسی S8 از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است. با این حال دوربین بکاررفته در آن از نظر نرم‌افزاری ارتقا یافته و از ویژگی multiple exposure برای افزایش کیفیت تصاویر بهره گرفته شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز ارتقا یافته و با کیفیت ۸ مگاپیکسلی و قابلیت فوکوس خودکار (به همراه ویژگی تشخیص چهره) همراه شده است.

پرچمداران جدید سامسونگ اولین گوشی‌هایی هستند که به لطف چیپست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اکسینوس ۸۸۹۵ مجهز به فناوری LTE با ظرفیت یک گیگابایت شده‌اند. اگرچه این دو گوشی در کشورهای مختلف با چیپست‌های متفاوتی عرضه خواهند شد اما تفاوت چندانی بین این دو چیپست از نظر کارایی وجود نخواهد داشت.

در بیشتر نقاط جهان این دو گوشی با رم ۴ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهند شد. در این بین احتمالا در برخی کشورها همچون چین و کره، این دو محصول با رم ۶ گیگابایتی و  ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه شوند.

دیگر تفاوت موجود بین دو گوشی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس در ظرفیت باتری‌های بکار رفته در این دو محصول است که به ترتیب دارای ظرفیت ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپری هستند. همچنین هر دو گوشی مجهز به قابلیت Adaptive Fast Charging بوده و از قابلیت Quick Charge 2.0 نیز همچنان پشتیبانی می‌کنند. به علاوه سامسونگ از ویژگی شارژ سریع بی‌سیم (WPC و PMA) در دو محصول جدید خود بهره گرفته است.

همان‌طور که پیش‌بینی نیز می‌شد گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در برابر آب و گردوغبار مقاوم بوده و موفق به دریافت گواهی IP68 شده‌‌اند.

دو گوشی جدید سامسونگ در رنگ‌های مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و طلایی عرضه خواهند شد. گلکسی اس ۸ با قیمت ۷۵۰ دلار و S8 پلاس با قیمت ۸۵۰ دلار از ۲۱ آوریل به فروش خواهند رسید.

 

اگر به گوشی‌های سامسونگ گلکسی سری S علاقه دارید، به گروه تلگرام زیر ملحق شوید

2 در مورد “گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس رسما معرفی شدند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH