لپ‌تاپ سرفیس با قیمت 999 دلار و سیستم‌عامل Windows 10S رونمایی شد

مایکروسافت روز گذشته در مراسمی که در شهر نیویورک برگزار شد، از یک محصول جدید موسوم به Surface Laptop رونمایی کرد. مدتی پیش اطلاعاتی از این دستگاه در سطح اینترنت منتشر شده بود و روز گذشته این محصول تازه و جذاب توسط Panos Panay مدیر بخش دیوایس‌های مایکروسافت به صورت رسمی رونمایی شد. سرفیس لپ‌تاپ، یک محصول 13.5 اینچی است که از سیستم عامل Windows 10 S استفاده می‌کند. این سیستم عامل جدیدترین نسخه از ویندوز 10 است.

Panay در این مراسم اعلام کرد که این لپ‌تاپ برای دانش‌آموزان و دانشجویان مناسب خواهد بود. او می‌گوید ما با بسیاری از دانش‌آموزان صحبت کردیم، آن‌ها یک لپ‌تاپ می‌خواستند،… آن‌ها یک لپ‌تاپ سرفیس می‌خواستند،… و از این رو ما یک لپ‌تاپ ساخیتم که بسیار هم زیباست!

مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ، یه یک کیبرد alcantara مجهز شده است که پیش‌تر در Surface Pro 4 نیز آن را مشاهده کرده‌ایم. این کیبورد دارای نور پس‌زمینه بوده و کلیدهای آن تا 1.5 میلی‌متر فشرده می‌شود. مایکروسافت تلاش کرده است این لپ‌تاپ یک محصول رده‌بالا و باکیفیت باشد که بتواند به خوبی Windows 10 S را معرفی کند. در Windows 10 S شما تنها قادر به استفاده از اپلیکیشن‌های موجود در ویندوز استور خواهید بود و برای استفاده از دیگر اپلیکیشن‌ها می‌بایست Windows 10 Pro را خریداری کنید.

Surface Laptop یک محصول تاشو است و هم‌چون سرفیس‌بوک یک دیوایس هیبریدی محسوب نمی‌شود. این محصول در چهار رنگ قرمز تیره، پلاتینیومی، آبی کبالت و طلایی گرافیت عرضه خواهد شد؛ Surface Laptop تنها سه پوند (1.360 کیلوگرم) وزن دارد. مایکروسافت در این لپ‌تاپ از یک نمایشگر PixelSense با اندازه 13.5 اینچ و نسبت تصویر 2 به 3 استفاده کرده است. این نمایشگر باریک‌ترین LCD لمسی ساخته شده برای یک لپ‌تاپ است که تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. Panay می‌گوید در این نمایشگر 3.4 میلیون پیکسل قرار گرفته‌اند. این پنل هم‌چنین از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید برای طراحی هم‌چون یک سرفیس‌بوک از آن استفاده کنید.

مایکروسافت، عملکرد این لپ تاپ را شگفت‌انگیز عنوان کرده است، در سرفیس لپ‌تاپ از آخرین نسل پردازنده‌های Core i5 و i7 استفاده شده است و بنابر گفته Panay، این لپتاپ از مک‌بوک پرو که مجهز به Core i7 بوده، سریع‌تر است و نسبت به همه مک‌بوک ایرهای موجود در بازار عمر باتری بهتری را ارایه می‌دهد. مایکروسافت عمر باتری Surface Laptop را 14.5 ساعت اعلام کرده است.

سطح زیرین Surface Laptop از جنس آلمینیوم است تا در کنار حفره‌های موجود در پشت دستگاه، دمای دستگاه در همه حالات پایین بماند. هم‌چنین سوراخ‌های بلندگو به صورت کامل حذف شده و خروجی صدا به کیبرد و زیر انگشتان شما منتقل شده است.

پیش‌فروش این لپ‌تاپ از امروز و با قیمت 999 دلار برای نسخه مجهز به پردازنده Core i5، چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی از نوع SSD آغاز شده است. انتظار می‌رود عرضه Surface Laptop به بازار از تاریخ 15 ژوئن یا 25 خرداد آغاز شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH