مسابقه هوشمندانه اول: جانشین پادشاه

با اولین قسمت از فصل سوم مسابقه هوشمندانه همراه شما عزیزان هستیم. در این قسمت از مسابقه یک سوال آسان و معماگونه برای‌تان طراحی کرده‌ایم. مطمئنیم با کمی تامل به پاسخ درست دست خواهید یافت.

قوانین کلی مسابقه پیش از این خدمت شما توضیح داده شد، فقط این مورد را در نظر داشته باشید که برای بحث جهت رسیدن به جواب با سایر کاربران و ارسال پاسخ در بخش دیدگاه‌ها آزاد هستید. از اینجا می‌توانید قوانین کلی را نگاهی بیندازید و به یاد داشته باشید ما هر شب راس ساعت 20:00، یک سوال معماگونه برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 12 ظهر فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام و تلگرام آی‌تی‌رسان است. این را هم به یاد داشته باشید که برنده سومین دوره از مسابقات هوشمندانه یک عدد ساعت هوشمند هدیه خواهد گرفت.

اولین سوال فصل سوم هوشمندانه به شرح زیر است:

(برای بزرگ شدن تصویر روی آن کلیک کنید)
  1. برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه دوازدهم حایز بیشترین امتیاز شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، یک عدد ساعت هوشمند نیز هدیه می‌گیرد.
  2. پاسخ را در کامنت‌های همین مطلب بگذارید! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است.
  3. برای گذاشتن دیدگاه درباره مسابقه محدودیتی وجود ندارد اما شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

31 در مورد “مسابقه هوشمندانه اول: جانشین پادشاه”

  1. (پاسخ هوشمندانه: تمام بذرهایی که پادشاه داده بود عقیم بودند و فقط یک نفر همان گلدان بدون گیاه را به پادشاه نشان داد.)

  2. (پاسخ هوشمندانه: بذرهایی که پادشاه به همه داده بود عقیم و غیرقابل رشد بودند و تنها یک نفر صادقانه همان گلدان خالی بدون گیاه را آورد در صورتیکه بقیه به خیال اینکه بهترین گیاه را پادشاه انتخاب میکنند گلدان های دیگری را نشان دادند.)

  3. (پاسخ هوشمندانه: بذرهایی که پادشاه داده بود عقیم بودند و تنها یک نفر صادقانه همان گلدان خالی بدون گیاه را به پادشاه نشان داد.)

  4. هادی (اسماعیل) قلعه قوند

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان.
    بذرهایی که پادشاه به همه داده بوده قابل رشد و جوانه زدن نبوده و بقیه بذرهای دیگری کاشتن یا گیاهان آماده آوردن در صورتی که آن پسر با آوردن گلدان خالی صداقتش را ثابت کرده.

  5. (پاسخ هوشمندانه: پادشاه میخواسته صادق ترین فرد رو میان نوجوانان انتخاب کنه و بذر قلابی داده بهشون)

  6. )پاسخ هوشمندانه:دلیلش این بود که آن نوجوان برای رسیدن به هدف خود یعنی جانشینی پادشاه با ‘درستکاری’ و همچنین تلاش زیاد برای رشد دادن بذر و مهمتر از آن ‘صداقت’ در اعلام نتیجه کارش صلاحیت خود برای جانشینی را به پادشاه ثابت کرد،نوجوانان دیگر برای رسیدن به مقام قدرت و پادشاهی دست به عمل ریاکارانه زدند و بذر های دیگری را پرورش دادند درصورتی که هیچ یک از بذر هایی که پادشاه به آنها داده بود قابل رشد نبودند(

  7. چون بذر های تقسیم شده همه پوچ بوده و قرار نبوده رشد کنن ؛لذا پادشاه صادق ترین فرد رو انتخاب کرد

  8. (پاسخ هوشمندانه: دانه ها عقیم بوده اند، بنابراین امکان رشد نداشته اند پس کسی که گلدان بدون گیاه آورده راستگوست و مطلوب پادشاه)

  9. (پاسخ هوشمندانه:دانه گیاه رو در ظرف نمی کارند و پسری ک ظرفش خالی بوده نشانه این بوده ک این پسر کار بلد تره و شایسته تر از بقیه نوجوون برای پادشاهی است.)

  10. (پاسخ هوشمندانه: دانه ها خام نبودندوشاه بذر پخته به جوانان داده است)

    سوال بسیار قدیمی و تکراریست

  11. امیرمحمد سلیمانی

    (پاسخ هوشمندانه: جواب)
    دلیل اینکه شاه فردی را که ظرفش خالی از گیاه است
    انتخاب کرد، این است که خالی بودن ظرف نشان می دهد که آن فرد {حرس و طمع} برای رسیدن به حکومت ندارد.

  12. (پاسخ هوشمندانه: پادشاه نوعی بذرهای ناقص به نوجوانان داده بود و معلوم است که همه آن ها برای تاج و تخت بذرهای دیگری کاشته بودند اما فقط یک نفر که چشم داشتی به تاج نداشت ظرفش خالی بود و بنابراین شایسته جانشینی بود)

  13. (پاسخ هوشمندانه: بذر ها خراب بوده و امکان سبز شدن رو نداشتن و جانشین آینده از خودش صداقت نشون داده و ظرف خال آورده)

  14. حسین قنبرلو

    برای اینکه او بذر ها را بخته و اگر کسی ان را خالی بیاورد نشانه صداقت اوست و دیگران با بذر دیگری اقدام به کاشت میکنند.

  15. خب اون دونه هایی که پادشاه داده بود کلا قرار نبوده رشد کنه یا اصلا دونه نبوده مال اون کسی که سبز شده تقلب کرده و دونه دیگه ای کاشته ولی مال کسی که رشد نکرده یعنل همون دونه ای که پادشاه داده صادق بوده و نترس گلدون خالیشو اورده پیش پادشاه .و میشه بهش اعتماد کرد

  16. (پاسخ هوشمندانه: زیرا بذرها خراب بودند و نباید هیچ گیاهی رشد میکرد که آن نوجوان فقط راست گفت و بقیه به دروغ گیاه آورده بودند)

    1. علی‌رضا عباسی

      برای اینکه پاسخ‌تون حساب بشه باید عضو سایت باشید و با نام کاربری وارد شده باشید!

  17. ( پاسخ هوشمندانه: زیرا پادشاه برای این که صادق ترین فرد را پیدا کند بذر های خراب را در اختیار آن ها می گذارد در این صورت اگر کسی که هیچ گیاهی را به عمل نیاورده باشد راستگوست و مناسب پادشاهی است. .)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH