گوشی وان پلاس 5 رونمایی شد: جامه اندروید بر قامت آی‌فون 7 پلاس!

چقدر شبیه آی‌فون 7 پلاس است! طراحی آن یک کپی محض است، ویژگی‌هایی از جمله دوربین دوتایی که تصاویری به مانند portrait mode آی‌فون 7 پلاس می‌گیرد؛ همان رنگ مشکی، همان ساخت آلومینیومی و حتی خطوط آنتن مشابه!

این رویه که شرکت‌های چینی تولیدکننده موبایل همیشه از طراحی آی‌فون کپی می‌کنند، در سال‌های اخیر تغییر پیدا کرده بود و هر شرکت به سمت طراحی خاص خودش حرکت می‌کرد. اما حالا چرخش 180 درجه‌ای وان پلاس، شاید در نگاه اول به مذاق طرفدارانش خوش نیاید.

در هر صورت OnePlus 5، هنوز هم بهترین امکانات موجود در یک گوشی اندرویدی را با نازل‌ترین قیمت به مخاطب ارایه می‌کند. تراشه اسنپ‌دراگون 835، که قوی‌ترین تراشه در بین گوشی‌های اندرویدی است، رم 8 گیگابایتی، که بیشترین میزان رم در بین تمام گوشی‌های هوشمند است، دوربین بهبود یافته با قابلیت portrait mode و فضای ذخیره‌سازی کافی.

البته در زمینه قیمت این گوشی هم باید گفت وان پلاس 5 گران‌ترین گوشی در بین هم نسلان این کمپانی است و بهای پایه آن حدود 40 دلار از OnePlus 3T گران‌تر شده است.

نگاهی به ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌اندازیم:

دوربین دوگانه

بدون شک مهم‌ترین تغییر در وان پلاس 5 استفاده از دوربین دوگانه است. به اعتراف مهندسین شرکت وان پلاس، دوربین گوشی‌های OnePlus 3 و OnePlus 3T خوب بود، اما عالی نبود. اما حالا وان پلاس 5 با رونمایی از یک دوربین عالی همه چیز را جبران کرده است.

ترکیب دقیقا شبیه آی‌فون 7 پلاس است: دوربین اصلی، لنز واید و دوربین دوم لنز تله‌فوتو که پشت زمینه تصویر را تار می‌کند. دوربین اصلی از لنز 16 مگاپیکسلی سونی با دریچه دیافراگم f/1.7 استفاده می‌کند و دوربین دوم از لنز 20 مگاپیکسلی سونی با f/2.6 بهره می‌برد. وان پلاس گفته است که این بالاترین رزولوشن در میان دوربین‌های دوگانه موبایلی تا به امروز است.

در صورت استفاده از لنز واید، دهانه f/1.7 آن، امکان جذب 34 درصد نور بیشتر نسبت به دوربین OnePlus 3T را می‌دهد و این یعنی تصاویری روشن‌تر و با کیفیت‌تر. وان پلاس 5 سرعت فوکوس خودکار را نیز نسبت به هم نسلان قدیمی خود 40 درصد بهبود بخشیده است.

کاربر می‌تواند در حالت Pro Mode تصاویر RAW بگیرد و به صورت دستی به تنظیم سرعت شاتر، ISO و تراز سفیدی اقدام کند.

باتری کوچک‌تر، کارایی بیشتر

دیگر خصوصیت وان پلاس 5 سرعت اجرای برنامه‌های آن است. جایی که اسنپ‌دراگون 835، تراشه‌ای که پیش‌تر بر روی Galaxy S8 استفاده شده بود، قلب تپنده آن است. نسخه‌های 64 گیگابایتی این گوشی به همراه 6 گیگیابت رم و نسخه‌های 128 گیگیابتی آن به همراه 8 گیگابایت رم، یاران شایسته اسنپ‌دراگون 835 در قسمت اجرا هستند!

تکمیل‌کننده این فرآیند، یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی است که اگرچه 100 میلی‌آمپر ساعت نسبت به OnePlus 3T کمتر است، اما به لطف بهبودهای صورت گرفته در مصرف انرژی تراشه اسنپ‌دراگون 835، شاهد 20 درصد عملکرد بهتر باتری در مقایسه با OnePlus 3T خواهیم بود.

با توجه به عملکرد بسیار خوب باتری در OnePlus 3T که تا یک روز خیال کاربر را بابت شارژدهی راحت می‌کرد، باید منتظر عملکرد فوق‌العاده وان پلاس 5 در این قسمت نیز باشیم.

Oxygen OS بر روی اندروید نوقا

وان پلاس از آخرین نسخه نرم‌افزاری خاص خود یعنی Oxygen OS بر روی اندروید نوقا استفاده کرده است. در این قسمت هم شاهد بهبودهایی از جمله حالت خواندن برای فیلتر نور آبی، اسکرین‌شات‌های به هم پیوسته، فراتابی، کشوی اپلیکیشن جدید، فعال کردن خودکار حالت شب و تغییرات دیگر هستیم.

در زمینه ارتباطات نیز تحولاتی را می‌بینیم که از جمله آن‌ها 4G LTE سریع‌تر، وای‌فای سریع‌تر، بلوتوث نسخه 5 و پشتیبانی از سیمکارت دوم است. اما همچنان خبری از درگاه microSD نیست.

علیرغم تمامی صحبت‌ها در خصوص کپی وان پلاس از آی‌فون، وان پلاس 5 محصولی است که با قدرت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود و البته قیمت پایین‌تر، تمامی رقبایش را به چالش خواهد کشید.

OnePlus 5 از سه شنبه هفته آینده یعنی 27 ژوئن (ششم تیر ماه) با قیمت 480 دلار برای مدل‌های 6/64 گیگابایتی و 540 دلار برای مدل‌های 8/128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH