حمله هکرها به نیروگاه‌­های هسته­‌ای آمریکا

گروهی از هکرهای ناشناس اخیرا شبکه‌­های متعلق به شرکت­‌هایی که فعالیت­‌های مربوط به نیروگاه‌­های هسته­‌ای آمریکا را کنترل می­‌کردند، مورد حمله قرار دادند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از گزارشی که مقامات وزارت امنیت داخلی و پلیس فدرال آمریکا منتشر کرده‌اند، اعلام نمود که یکی از اپراتورهای هسته‌­ای هک شده، ولف کریک (Wolf Creek) نام دارد که مسئولیت نظارت بر فعالیت­‌های یک نیروگاه هسته‌­ای در ایالت کانزاس را عهده‌­دار است. در این گزارش آمده که شرکت­‌های فعال در حوزه انرژی و تولید تجهیزات نیز مورد حمله قرار گرفتند که تا به این لحظه، نامی از این شرکت­‌ها آورده نشده است.

هنوز جزییات مربوط به شدت این حملات و همچنین انگیزه­‌های هکرها برای این حمله سایبری منتشر نشده است. اما ممکن بوده که هدف این افراد، دستیابی به اطلاعات محرمانه و یا ایجاد اخلال در عملکرد تجهیزات مربوط به انرژی کشور آمریکا باشد. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که هکرها در طی این اقدام خرابکارانه، تا چه میزان توانسته‌­اند به تجهیزات سایر نیروگاه‌­های هسته­‌ای رخنه کنند.

نیروگاه‌­های هسته­‌ای آمریکا

در بیانیه مشترک وزارت امنیت داخلی و پلیس فدرال آمریکا آمده است که “هیچ نشانه‌ای مبنی بر این­که هکرها بتوانند از طریق کامپیوتر قربانی خود به سیستم‌­های کنترل تجهیزات دسترسی پیدا کنند، وجود ندارد.” مقامات نیروگاه هسته‌­ای ولف کریک نیز با تایید این مسئله عنوان کرد‌ه‌­اند که سیستم­‌های عملیاتی این نیروگاه به شبکه تجهیزات متصل نیست و به‌صورت جداگانه نگهداری می‌­شوند که همین امر مانع از دسترسی مستقیم هکرها به سیستم­‌های کنترل این نیروگاه هسته­‌ای شد.

به گفته مقامات آمریکایی، هدف هکرها از این اقدام شناسایی و تعیین موقعیت شبکه­‌های کامپیوتری به‌منظور کسب آگاهی جهت پیاده‌­سازی حملات آتی عنوان شد. این حملات بیشتر بر روی افرادی متمرکز شده بود که به‌­طور مستقیم به سیستم‌­هایی دسترسی داشتند که می­‌توانست باعث بروز فجایع زیست­‌محیطی همانند انتشار زباله­‌های سمی و یا آتش­‌سوزی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH