سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس از اسنپدراگون 845 استفاده خواهند کرد

انتظار می‌رود در سال 2018 اکثر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار از اسنپدراگون 845 استفاده کنند. هم‌چنین گفته می‌شود پرچم‌دارهایی هم‌چون گلکسی S9 و شیائومی Mi 7 به ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره سه‌بعدی و نمایشگر تمام صفحه مجهز شوند. یک لودهنده چینی به‌تازگی اعلام کرده است که سامسونگ فاز اول فروش چیپست‌های اسنپدراگون 845 را برای دو پرچم‌دار آینده خود رزرو خواهد کرد.

اولین اشاره‌ها به نام اسنپدراگون 845 به ماجرای شکایت کوالکام از اپل باز می‌گردد که در برخی اسناد تراشه‌ای با نام اسنپدراگون 845 موجود بود. این چیپ‌ست قرار است جانشین پردازنده پرقدرت اسنپدراگون 835 باشد و به احتمال زیاد تحت فرآیند 7 نانومتری ساخته می‌شود و از 8 هسته پردازشی و GPU آدرنو 630 استفاده خواهد کرد. البته اطلاعات دقیق‌تر از این چیپست در اوایل سال آینده میلادی و هم‌زمان با معرفی این تراشه منتشر خواهد شد.

گلکسی S9

در سال 2016 سامسونگ تمام موجودی فاز اول فروش اسنپدراگون 835 را برای گلکسی S8 و S8 پلاس رزرو کرد، از این رو اسمارت‌فون‌هایی که پیش از این دو هندست معرفی شده‌اند مجبور به استفاده از چیپ‌های قدیمی‌تر بودند. به عنوان مثال ال‌جی در پرچم‌دار خود به‌جای استفاده از اسنپدراگون 835 مجبور به استفاده از اسنپدراگون 821 شد.

این لو دهنده چینی ادعا کرده که سامسونگ تمام موجودی اسنپدراگون 845 را نیز برای گلکسی S9 و S9 پلاس رزرو خواهد کرد. از این رو هیچ اسمارت‌فون دیگری پیش از این دو پرچم‌دار با اسنپدراگون 845 معرفی و روانه بازار نخواهد شد. پیش‌تر نیز یک مدل از گلکسی S9 با استفاده از چیپ‌ست اسنپدراگون 845 در گیک‌بنچ رویت شده بود. البته انتظار می‌رود شیائومی Mi 7 نیز جزو اولین اسمارت‌فون‌هایی باشد که با این چیپست روانه بازار می‌شود.

در برخی از اخبار آمده که ال‌جی V30 به عنوان پرچم‌دار نهایی ال‌جی در سال 2017 تا پایان ماه آگوست معرفی و عرضه خواهد شد؛ البته این کمپانی کره‌ای نیز تایید کرده که رونمایی از V30 را در تاریخ 31 آگوست انجام خواهد داد.

گفته می‌شود ال‌جی G7 در اوایل سال آینده و به احتمال قوی در خلال برگزاری نمایشگاه‌های CES و یا MWC رونمایی خواهد شد. از این رو ال‌جی G7 پیش از معرفی دو پرچم‌دار سامسونگ معرفی می‌شود، بنابراین احتمال استفاده از اسنپدراگون 845 در این پرچم‌دار ضعیف خواهد بود. البته این موضوع با برخی از شایعات پیرامون همکاری ال‌جی و کوالکام در تضاد است. در واقع گفته می‌شود ال‌جی G7 نیز با اسنپدراگون 845 معرفی خواهد شد که پرچم‌دار این کمپانی برای سال 2018 خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH