نگاهی نزدیک به گوشی ال‌جی V30؛ بهترین اسمارت‌فون ویدیو محور دنیا!

کمپانی ال‌جی در اوایل سال جاری میلادی از پرچمدار سری G خود به نام G6 رونمایی کرد و توانست به لطف ویژگی‌ها و مشخصاتی که در این اسمارت‌فون به کار برد، تحسین بسیاری از کارشناسان را برانگیزد. این گوشی برتری‌های محسوسی را در مقایسه با پرچمدار سال قبل یعنی G5 داشت. محصولی که نتوانست انتظارات کاربران را برآورده کند و از این رو، مهندسان ال‌جی تنها راه برای رقابت و بقا در بازار گوشی‌های هوشمند را عرضه مدلی قدرتمند و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیای دیدند که شواهد از موفقیت این شرکت در این زمینه حکایت دارد.

اما طبق سنتی که این شرکت در طی چند سال اخیر بنا نهاده، پرچمدار دیگری نیز در ماه‌های پایانی سال، به جمع خانواده گوشی‌های هوشمند ال‌جی اضافه می‌شود که البته تحت برندی جدید به نام V عرضه خواهد شد. امسال نیز پس از عرضه V10 و V20، نوبت به مدل V30 رسیده تا پرچمداری این شرکت را در نیمه دوم سال 2017 به دوش بکشد.

گوشی‌های متعلق به سری V از قابلیت‌های صوتی و تصویری متمایزی بهره می‌برند که همین مسئله، اشتیاق کاربران را نسبت به این گوشی‌ها و به‌طور خاص، مدل ال‌جی V30 که اخیرا گزارش‌های زیادی در خصوص ویژگی‌های چندرسانه‌ای آن منتشر شده بود، دوچندان می‌کند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این محصول بیاندازیم و عیار این اسمارت‌فون را بسنجیم.

طراحی

خارق‌العاده؛ واژه‌ای که برازنده این اسمارت‌فون است. اگرچه G6 با زبان طراحی متفاوتی نسبت به مدل‌های پیشین رونمایی شد، اما در ال‌جی V30 شاهد به‌کارگیری اوج هنر مهندسان و طراحان این شرکت کره‌ای هستیم. این گوشی از زبان طراحی مشابه با G6 بهره می‌برد، بدین معنی که ترکیبی از شیشه و فلز برای ساخت بدنه آن استفاده شده، اما به‌لطف شاسی باریک‌تر و لبه‌های شیب‌دار، بسیار راحت‌تر از مدل G6 در دست جای می‌گیرد و می‌توان با آن کار کرد.

بدنه ال‌جی V30 به‌گونه‌ای طراحی شده که قادر است نور را از هر زاویه‌ای منعکس کند. این گوشی همچنین از گواهینامه IP68 بهره می‌برد که مقاومت بدنه آن را در برابر نفوذ آب و گردوغبار تضمین می‌کند. از دیگر تفاوت‌های میان دو پرچمدار امسال ال‌جی، می‌توان به نمایشگر بزرگ‌تر V30 در مقایسه با G6 اشاره کرد که البته بخش زیادی از ویژگی‌های این دو نمایشگر با هم برابر است.

همانند مدل‌های قبلی، سنسور اثر انگشت V30 در قسمت پشتی دستگاه تعبیه شده که به‌راحتی قابل دسترسی و استفاده است. اما جدای از این سنسور، V30 به قابلیت‌ها دیگری همانند سیستم شناسایی چهره و تشخیص صدا برای قفل‌گشایی گوشی مجهز است که می‌تواند ارتقای امنیت دستگاه را به‌دنبال داشته باشد. در مورد قابلیت دوم یعنی باز کردن قفل گوشی از طریق سیستم تشخیص صدا باید گفت که می‌توان از طریق گفتن عبارات کلیدی، دستگاه را آنلاک کرد.

نمایشگر

ویژگی جالب‌توجه در ال‌جی V30، بهره‌مندی از نمایشگری بزرگ‌تر در مقایسه با V20 بدون تغییر در ابعاد گوشی است. در این گوشی از نمایشگر 6 اینچی با رزولوشن کوآد اچ‌دی پلاس (2880 در 1440) فول ویژن استفاده شده که نسبت نمایشگر به بدنه آن برابر با 82 درصد عنوان شده است. این درحالی است که مدل V20 به نمایشگر 5.7 اینچی مجهز شده بود. گفتنی است نمایشگر اسمارت‌فون V30 همانند مدل G6 تقریبا بدون حاشیه است که یکی دیگر از نقاط تمایز آن با نمایشگر V20 محسوب می‌شود.

در پنل OLED این گوشی، جزییات به وضوح قابل رویت‌اند و رنگ‌هایی بسیار غنی به نمایش درمی‌آیند. از آن‌جایی که این گوشی بیشتر برای کاربرد چندرسانه‌ای طراحی شده، این قابلیت می‌تواند در کنار ویژگی‌های دیگر به کار رفته در این نمایشگر، بسیار حائز اهمیت باشد.

رابط کاربری

ال‌جی در این گوشی از سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا استفاده کرده که از رابط کاربری مشابهی همانند آن‌چه‌که در گوشی G6 شاهد آن بودیم، بهره می‌برد. کار با این رابط، برای آن‌هایی که با اندروید خام کار کرده‌اند، کار سختی نیست. گفتنی است در این گوشی خبری از پنل اختصاصی اپلیکشین‌ها نیست و تمامی ‌اپلیکیشن‌ها بر روی هوم اسکرین جای گرفته‌اند. از آن‌جایی که گوگل، این سیستم عامل را بسیار هنرمندانه طراحی کرده، دست تولیدکنندگان را برای اعمال تغییرات بیشتر بسته و شاهد تغییرات اندکی در این رابطه کاربری هستیم که این مسئله به خوبی در V30 قابل رویت است.

تجربه کار با این گوشی نشان داده که V30 از سرعت عمل مناسبی در اجرا و پاسخگویی به دستورات کاربران برخوردار است که برای اسمارت‌فونی در حد یک پرچمدار چندان هم عجیب نیست. برخلاف G6، این گوشی از آخرین و پیشرفته‌ترین قطعات سخت افزاری دنیا بهره می‌برد که انتظار می‌رفت ال‌جی در G6 نیز چنین رویه را در پیش گیرد. از جمله مشخصات فنی این گوشی می‌توان به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه میکرو ‌اس‌دی اشاره کرد.

دوربین

همان‌طور که اشاره شد، V30 به عنوان یک اسمارت‌فون ویدیو محور رونمایی شد. این گوشی همانند مدل‌های قبلی، در قسمت پشتی خود از سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد و برخلاف گوشی‌های هم‌رده که بر روی قابلیت‌های زوم و بوکه تاکید داشتند، دوربین V30 با تاکید بر ارائه میدان دید وسیع‌تری توسعه یافته است. در این گوشی از سنسور اولیه 16 مگاپیسکلی با گشودگی دهانه لنز f/1.6 و سنسور ثانویه 13 مگاپیکسلی زاویه‌باز با گشودگی دهانه لنز f/1.9 استفاده شده که ترکیب اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این دو سنسور، منجر به ارائه تصاویری با کیفیت بالا حتی در محیط‌های کم‌نور خواهد شد.

نمونه عکس‌های گرفته شده با این دوربین نشان می‌دهد که اعوجاج چندانی در گوشه‌های تصاویر در حین تغییر به حالت زاویه‌باز مشاهده نمی‌شود. علاوه‌بر این، ال‌جی در این دوربین از قابلیت درجه‌بندی رنگ جدیدی به نام Cine Effect استفاده کرده که قادر است با 15 حالت از پیش تنظیم‌ شده، رنگ تصاویر را به بهترین شکل غنی کند و نمایی سینمایی را به تصاویر ببخشد. چنین قابلیتی بیشتر در دوربین‌های عکاسی DSLR مشاهده می‌شود.

علاوه‌بر این، ال‌جی V30 در کنار قابلیت‌های ویدیویی، از ویژگی‌های بارزی در ضبط صوت نیز بهره می‌برد. این گوشی قادر است به لطف دو میکروفون پیشرفته و دریافت کننده خود، صدای محیط را به بهترین شکل ممکن ضبط و ذخیره کند. همچنین، در این گوشی ابزارهای ویرایش ویدیوی متعددی تعبیه شده که امکان اعمال تغییرات مدنظر را بر روی ویدیوها برای کاربران فراهم خواهند کرد. با این اسمارت‌فون، می‌توان ویدیوهای با کیفیت و وضوح بسیار بالایی را ثبت و ضبط کرد.

باتری

ال‌جی V30

خوشبختانه در V30 از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت 3300 میلی‌آمپر در مقایسه با مدل سال قبل استفاده شده که باتوجه به نمایشگر بزرگ این گوشی، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که می‌توان با اعمال برخی تغییرات در نرم افزار، پردازنده و حتی نمایشگر، طول عمر باتری را به مدت زمان قاببل‌توجهی ارتقا داد. این گوشی همچنین از قابلیت شارژ وایرلس نیز بهره می‌برد.

جمع‌بندی

درحالی‌که این روزها، گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه بر روی قابلیت‌هایی همچون حالت پرتره یا بوکه تمرکز کرده‌اند، مهندسان ال‌جی در V30، تمرکز خود را بر روی قابلیتی جدید یعنی میدان دید وسیع‌تر معطوف کردند. با توجه به آن‌چه‌ که از مشخصات این گوشی برمی‌آید، V30 می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای تولیدکنندگان محتوا باشد. در خصوص قابلیت‌های ویدیویی این گوشی نیز باید گفت که در حال حاضر، هیچ اسمارت‌فونی قادر به رقابت با این پرچمدار سری V را که به انبوهی از ویژگی‌ها و ابزارهای ویدیویی مجهز شده، نیست. در واقع، V30 جزو معدود گوشی‌هایی به شمار می‌رود که تمامی ‌امکانات مورد نیاز برای کار با ویدیو را برای کاربر فراهم می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از هیچ‌گونه اپلیکیشن اضافی نخواهد بود.

سال 2017 را می‌بایست سال خوش‌یمنی برای ال‌جی دانست چراکه این شرکت توانست در ابتدا با عرضه مدل G6، ناکامی‌خود در فروش G5 را جبران کند و اکنون نوبت به V30 رسیده تا باری دیگر، برند این شرکت کره‌ای را بر سر زبان‌ها بیاندازد. بی تردید، این اسمارت‌فون می‌تواند به لطف ویژگی‌هایی همچون طراحی چشم‌نواز، قابلیت‌های ویدیویی پیشرفته و مشخصات فنی قدرتمند، نگاه هر خریداری را به خود جلب کند.

در رابطه با قیمت این گوشی نیز باید گفت که هنوز ال‌جی اطلاعاتی را در این خصوص منتشر نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود که با قیمتی نزدیک به قیمت گلکسی نوت 8 روانه بازار شود. البته به‌نظر می‌رسد که V30 ارزان‌تر از گلکسی نوت 8 باشد، اما اختلاف قیمت آن‌ها چندان زیاد نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH