اسنپدراگون 635 با هسته‌های کریو و معماری 14 نانومتری از راه خواهد رسید

طبق آخرین شایعات منتشر شده، باید منتظر نسخه جدید و بهبود یافته چیپست اسنپدراگون 630 با نام اسنپدراگون 635 باشیم که قرار است مطابق فرآیند 14 نانومتری LPP تولید شده و به هسته‌های کریو مجهز شود.

پردازنده اسنپدراگون 660 برخلاف اسنپدراگون 630 بسیار مورد توجه تولیدکنندگان تلفن‌های همراه قرار گرفت. هر دو این پردازنده‌ها طی پروسه 14 نانومتری تولید شده و علی‌رغم قیمت مقرون به‌صرفه‌ای که دارند، از قدرت بالایی نیز برخوردارند. اما تفاوتی اساسی میان این دو تراشه وجود دارد که آن هم استفاده از هسته‌های پرسرعت کریو در اسنپدراگون 660 است. شاید همین قضیه باعث شد که در گوشی‌های بسیاری شاهد استفاده از این پردازنده باشیم. ظاهرا تراشه اسنپدراگون 635 خواهد آمد تا این شکاف را از بین برده و پلی میان این دو پردازنده باشد.

اسنپدراگون 635

مطابق آخرین شنیده‌ها، پردازنده اسنپدراگون 635 از چهار هسته کم مصرف و چهار هسته قدرتمند کریو تشکیل خواهد شد. متاسفانه هنوز فرکانس کاری این هسته‌ها مشخص نشده است. پردازنده اسنپدراگون 660 از چهار هسته کریو 260 با فرکانس 1.8 و از چهار هسته کریو 260 دیگر با فرکانس 2.2 گیگاهرتز تشکیل شده است. با این تفاسیر بعید است فرکانس هسته‌هایی که در اسنپدراگون 635 استفاده خواهند شد از این مقدار کم‌تر باشد.

اسنپدراگون 635

نکته عجیبی که درباره این چیپست وجود دارد به بخش پردازنده گرافیکی آن برمی‌گردد، جایی‌که عنوان شده این پردازنده گرافیکی تا 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به نمونه به‌کار رفته در اسنپدراگون 625 دارد. این در حالی است که پردازنده گرافیکی موجود در تراشه اسنپدراگون 630 عملکردی 30 درصد بهتر در مقایسه با نمونه به‌کار رفته در اسنپدراگون 625 دارد که این نکته جای بحث و تامل دارد.

نکته جالب‌تر این که ممکن است نسخه‌ای دیگر از این چیپست با نام اسنپدراگون 635 پلاس نیز تولید شود که هر دو واحد پردازشی موجود در آن (سی‌پی یو و پردازنده گرافیکی) از فرکانس بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارند. زمان‌بندی تولید هر دو تراشه برای سه‌ماهه نخست سال میلادی آتی تنظیم شده است.

هم‌چنین کوالکام ادعا کرده که برنامه تولید چیپست اسنپدراگون 670 را نیز در دستو کار خود قرار داده است. تراشه‌ای که نخستین عضو از سری 6 تراشه‌های کوالکام خواهد بود که با معماری 10 نانومتری تولید می‌گردد. این تراشه نیز از هسته‌های کریو استفاده خواهد کرد. هنوز معلوم نیست که این هسته‌ها از نسل دوم یا سوم هسته‌های کریو باشند، اما احتمالا این هسته‌ها از نوع کریو 360 خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH