آی‌فون X

دیسپلی‌میت: آی‌فون X دارای بهترین نمایشگر موجود در گوشی‌های هوشمند است

دیسپلی‌میت نتایج مربوط به بررسی نمایشگر آی‌فون X را منتشر کرد و پنل مورد استفاده در آن را بهترین صفحه نمایش موجود در صنعت گوشی‌های هوشمند نامید. این کمپانی، متخصص در توسعه نرم‌افزارهای حرفه‌ای برای کالیبره کردن نمایشگر بوده و معمولا نتایج مربوط به بررسی صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند محبوب در بازار را منتشر می‌کند. نتایج حاصله برای مصرف‌کننده، خبرنگاران و تولیدکنندگان مفید واقع می‌شود.

آی‌فون X

در سال‌های گذشته نمایشگر‌های مورد استفاده در آی‌فون‌های اپل موفق به کسب بالاترین نمره در این بررسی می‌شدند ولی در سال‌های اخیر، شاهد دریافت چنین امتیازی توسط پرچم‌داران سامسونگ هستیم. همان‌طور که می‌دانید، جدیدترین پرچم‌دار اپل یعنی آی‌فون X از پنل OLED تولیدی سامسونگ بهره می‌برد که ظاهرا توانسته نمایشگرهای استفاده شده در محصولات این غول کره‌ای را شکست دهد.

در زیر به بیان برخی از نکات ذکر شده توسط دیسپلی‌میت در رابطه با آی‌فون X می‌پردازیم:

  • نمایشگر مورد استفاده در آی‌فون X قادر به نمایش دقیق‌ترین رنگ‌ها بوده و تا امروز شاهد چنین دقتی در محصول دیگری نبوده‌ایم. این دستگاه موفق به نمایش دقیق‌ترین رنگ‌ها در هر دو بخش sRGB و DCI-P3 شده که آن را بالاتر از تمامی گوشی‌های هوشمند، مانیتورها، تلویزیون‌ها یا تلویزیون‌های UHD بررسی شده توسط ما قرار می‌دهد.

  • آی‌فون X از روشن‌ترین پنل OLED بازار بهره می‌‎برد، به‌گونه‌ای که روشنایی آن به 634 نیت می‌رسد. در گلکسی نوت 8 شاهد حداکثر روشنایی 423 نیت در حالت دستی و 560 نیت در حالت خودکار هستیم.
  • آی‌فون X از چینش ساب‌پیکسلی الماسی بهره می‌برد که مشابه گلکسی نوت 8 است. در این چینش شاهد قرارگیری ساب‌پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی با زاویه 45 درجه در کنار یکدیگر هستیم.

  • زاویه دید در این محصول بسیار عالی ارزیابی شده و تنها شاهد تغییر رنگ کمی در این دستگاه در هنگام تغییر زاویه دید خود هستیم.
  • کمینه روشنایی این محصول تنها 2 نیت بوده که در این حالت نیز شاهد کاهش دقت نمایش رنگ نیستیم. در حالت عمومی با کاهش نور پنل‌های LCD، شاهد ثبات دقت رنگ هستیم، موردی که در رابطه با نمایشگرهای OLED صادق نیست. با این‌حال آی‌فون X از این قاعده مستثنی است.
  • نمایشگر مورد استفاده در این محصول دارای کمترین میزان بازتاب نور بوده که باعث خوانایی بسیار بالای آن در زیر نور مستقیم آفتاب می‌شود. در صورت استفاده از عینک آفتابی پلاریزه، نمایشگر این دستگاه برای کاربر قابل استفاده باقی خواهد ماند.
  • در نهایت باید گفت که نمایشگر آی‌فون X، بهترین پنل موجود در صنعت گوشی‌های هوشمند است. اگرچه این پنل توسط سامسونگ تولید گشته، ولی کالیبره شدن آن توسط اپل، باعث کسب چنین امتیازی و غلبه بر محصولات سامسونگ شده است.

12 در مورد “دیسپلی‌میت: آی‌فون X دارای بهترین نمایشگر موجود در گوشی‌های هوشمند است”

  1. بهترین نمایشگرو گلکسی نوت هشت داره
    اگه فرض کنیم ک مال ایفون ده بهتره اونم سامسونگ ساخته هیچکس تو نمایشگر سازی به سامسونگ نمییییرسهه

  2. سلام من ی گوشی خریدم ک جیمیله صاحبه قبلیش روش ست شده منم ب صاحبشو نمیشناسم خلاصه هر کاری میکنم از مرحله جیمیل رد نمیشه چیکار کنم؟

  3. oonam sal e dg samsung dobare azash pas migire chandin sal e posht sar e hame ke samsung hade aqal dar zamineye namayeshgar behtarine in namayeshgar ro khod e samsung zade baraye apple pas in kar e khod e apple naboode

  4. در ضمن روشنایی پنل سامسونگ ۲ حالت داره
    حداکثر نور برای محیط های داخلی و حداکثر نور برای زیر نور خورشید
    اینی که شما عدد ازش زدین مال محیط داخلی هست
    زیر نور خورشید ۱۲۰۰ هست که خیلی فاصله داره با این گوشی

  5. برا اولین.بار این نمایشگر استفاده کرده اونم تولید کننده سامسونگ بوده!! ولی با نرم افزار کاری کرده که از نمایشگر سامسونگ بهتر بشه کارش واقعا عالیه

  6. اشکان موسوی

    سامسونگ هیچ وقت نمیاد تکنولوژی خودش بفروشه اگرم داده پنل های ضعیف تری نسبت ب دستگا های خودش داده چرا میگن ایفون ایکس بهتر بوده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH