Kantar Brandz: برند آمازون از مایکروسافت ارزشمندتر است

طی دو رویداد احتمالا مرتبط با هم، در همان ماهی که جف بزوس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان بر بیل گیتس غلبه کرد، براساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی Kantar Brandz، ارزش تجاری برند آمازون نیز از مایکروسافت فراتر رفت.

شرکت آمازون با رشد 19 درصدی ارزش برند خود توانست از جایگاه چهارم به جایگاه سوم صعود کند؛ در حالی‌که مایکروسافت تنها توانست رشدی 9 درصدی را برای ارزش برند خود تجربه نماید که این شرکت را در رده کمپانی‌هایی از قبیل ویزا (Visa) و مارلبرو (Marlboro) قرار می‌دهد. البته آمازون با راه‌اندازی طیفی از سرویس‌های جدید تحویل سفارشات، سخت‌افزار جدید الکسا و حتی خرید زنجیره‌ای از سوپرمارکت‌ها، در کلیه حوزه‌ها یک آتش‌بازی تمام عیار به‌راه انداخته است.

شرکت گوگل در صدر لیست قرار گرفت و با وجود این‌که برای سومین سال متوالی این عنوان را از آن خود کرد، اما با توجه به این‌که ارزش برند گوگل بر محوریت هدف‌گذاری قوی و تجربه مشتری‌محور قرار گرفته است، این شرکت هنوز هم شاهد رشدی 17 درصدی بود.

البته طی چند سال گذشته، شرکت مایکروسافت نیز روی سرمایه‌گذاری و افزایش بازده تولید خود تمرکز بیش‌تری کرده است. در حالی‌که گوگل فرآیند فروش اسمارت‌فون‌های انحصاری‌اش را آغاز نموده و در حال توسعه سخت‌افزار خود در حوزه محصولات خانگی گوگل است. علاوه‌بر این، گوگل در سال جاری در هر دو بخش سوددهی و درآمد موفق شد شرکت مایکروسافت را پشت سر بگذارد.

با این‌حال سرمایه‌گذاران از ثبات بیش‌تر مایکروسافت و تمرکز این کمپانی در حوزه سرمایه‌گذاری و رایانش ابری بسیار خرسند شده‌اند و پاداش این شرکت را با بالاترین میزان سرمایه‌گذاری که تاکنون بازار شاهد آن بوده است (بالغ بر 640 میلیارد دلار)، داده‌اند. با تبدیل شدن قیمت سهام به‌گونه‌ای از ارز که می‌تواند برای خرید سایر شرکت‌ها یا پاداش‌دهی به کارمندان مورد استفاده قرار گیرد، احتمالا مایکروسافت توجه بیشتر به نام تجاری مشتریان خود را چندان ضروری نمی‌داند.

7 در مورد “Kantar Brandz: برند آمازون از مایکروسافت ارزشمندتر است”

  1. بعد از اینکه مایکروسافت ویندوز فون رو کنار گذاشت، (کاربر ویندوز فون نیستم) به آینده این شرکت امیدوار نیستم، چون رسماً با این کارش به ناتوانی و شکست اعتراف کرد، آینده از آن تلفن های هوشمنده. البته مایکروسافت سرمایه زیادی داره و مشکل خاصی براش پیش نمیاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH