فایرفاکس

گوگل دوباره موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض فایرفاکس شد

کاملا مشخص است که چرا شرکت‌هایی مانند گوگل، ‌مایکروسافت و یاهو تمایل شدیدی دارند تا به عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض مرورگرها باشند. برای مثال گزارش‌هایی منتشر شده بود که گوگل میلیاردها دلار به اپل برای باقی ماندن به عنوان موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های iOS پول داده بود و از طرف دیگر نیز یاهو طی قراردادی جایگاه خود را به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس تثبیت کرده بود.

ظاهرا قرارداد ذکر شده فسخ گشته و بار دیگر گوگل موتور جست‌وجوی پیش‌فرض فایرفاکس شده است. رییس بخش تجارت و نظارت موزیلا،‌ Denelle Dixon،‌ در گفت‌و‌گو با TechCrunch ضمن اعلام این خبر، بیان داشته است:

به عنوان بخشی از تمرکز ما بر روی تجربه کاربری و عملکرد فایرفاکس کوانتوم،‌ گوگل تبدیل به موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض جدید ما در آمریکا، ‌کانادا،‌ هنگ کنگ و تایوان شد.

براساس این گزارش، قرارداد مابین یاهو و موزیلا 5 ساله و تا سال 2019 بوده که این اقدام موزیلا به معنی فسخ زودهنگام آن است. دیکسون در این خصوص گفته است:

ما از مفاد معاهده‌ای خود استفاده کردیم تا این توافق با یاهو را فسخ کنیم. این مفاد شامل بهترین تصمیم برای آینده این برند،‌ تلاش ما برای افزایش کیفی جست‌و‌جوی اینترنتی و فراهم آوردن رضایت تجربی کاربران خود می‌شود.

البته ظاهرا بندی نیز وجود دارد که براساس آن در صورتی‌که موزیلا تمایل به ادامه همکاری با یاهو تا سال 2019 نداشته باشد،‌ باید عایدی یاهو تا آن زمان را که معادل 375 میلیون دلار خواهد بود به شرکت بپردازد. در هر صورت احتمال وجود این بند در قرارداد وجود دارد،‌ اما مطمئنا برنده این رقابت گوگل است که راه خود را دوباره در مرورگرهای فایرفاکس باز کرده است.

2 در مورد “گوگل دوباره موتور جست‌و‌جوی پیش‌فرض فایرفاکس شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH