بررسی میت 10 پرو هواوی: آقای دو زیست!

بررسی میت 10 پرو هواوی؛ یک غول به تمام معنای چینی با قابلیت‌های خاص که آمده تا رقبا را به چالش بکشد.

هنگام رونمایی هواوی از سری میت 10، نسخه پرو محصولی بود که توجه علاقه‌مندان را به خودش جلب کرد چرا که از ترند این روزهای بازار پیروی می‌کند: دوربین دوگانه دارد، از نسبت تصویر متفاوتی برخوردار است، فاقد جک استاندارد هدفون بوده (!) و از شیشه و فلز در ساختش استفاده شده تا رسما تمام المان‌های یک گوشی پرچمدار امروزی را داشته باشد.

پیش‌تر میت 10 و میت 10 لایت را بررسی کردیم و حتی همین میت 10 پرو را نیز با گلکسی نوت 8 سامسونگ مقایسه کردیم اما حالا قصد داریم تا نگاهی موشکافانه به میت 10 پرو بیندازیم تا ببینیم این گوشی چند مرده حلاج است. با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی و کیفیت ساخت

هواوی میت 10 پرو بر خلاف میت 10 از نسبت تصویر 18 به 9 بهره برده و همین امر موجب شده تا این گوشی، باریک و کشیده به‌نظر برسد. اگر این دو برادر را در کنار یکدیگر قرار دهید، گمان می‌کنید که هواوی به میت 10 بیشتر رسیده و چاق‌ترش کرده است!

حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاهش یافته و در مجموع شاهد یک گوشی خوش‌دست با نمایشگر بزرگ هستیم. البته میت 10 پرو کمی هم لیز است و برای استفاده از آن باید دقت بیشتری به‌خرج دهید. با این حال و با قرار دادن این گوشی در قاب ژله‌ای که همراه آن عرضه می‌شود، می‌توان تمام این مشکلات را به‌دست فراموشی سپرد.

فریم میت 10 پرو فلزی است و برای قاب آن از شیشه استفاده شده تا باز هم این ترکیب محبوب بازار را ببینیم. استفاده از شیشه علاوه بر مزایای خوب خودش دارای نواقصی نیز هست که از جمله مهم‌ترین‌‌های آن می‌توان به جذب چربی انگشتان اشاره داشت. در واقع خیلی زود گوشی دل‌بندتان کثیف می‌شود و می‌بایست لنگ به دست بگیرید و تمیزش کنید!

در نگاه از رو‌به‌رو و بر خلاف میت 10، خبری از کلید هوم نیست و به‌جای آن لوگوی هواوی را می‌بینیم. بنابراین همچون اکثر گوشی‌های این برند سنسور اثر انگشت در پشت گوشی جا خوش کرده است.

در سمت راست میت 10 پرو، کلید پاور و بالاتر از آن شاهد کلیدهای یکپارچه صدا هستیم. این کلیدها ارتفاع مناسبی داشته و هنگام استفاده مشکل خاصی با آن‌ها نخواهید داشت. در سمت چپ و در بالاترین قسمت پورت سیم‌کارت‌ها را می‌بینیم که برای دسترسی به آن می‌بایست از سوزن مخصوص استفاده کنید.

بالای گوشی علاوه بر خطوط آنتن و میکروفون ثانویه، اینفرارد نیز به‌چشم می‌خورد؛ قابلیتی که نمی‌دانم چرا برخی سازندگان نسبت به آن بی‌تفاوت هستند! بخش زیرین میزبان خطوط آنتن، اسپیکر و پورت USB Type C است و دیگر هیچ! این یعنی میت 10 پرو عزیز فاقد جک استاندارد صداست! موردی که در میت 10 و نسخه لایت شاهد حضورش بودیم.

اگر گوشی را به پشت برگردانید، دوربین‌های دوگانه نخستین چیزی است که توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند. این دو که از بدنه بیرون‌زدگی دارند با چینش عمودی قرار گرفته‌اند و در سمت راست میزبان سنسورها و فوکوس لیزری و در سمت چپ میزبان فلاش LED هستند.

این 4 بخش به صورت قرینه دیده می‌شوند؛ موردی که تا حدی به زیبایی دستگاه کمک کرده است. تمام این مجموعه نیز در رنگی متمایز با بدنه جا خوش کرده‌اند. در زیر دوربین سنسور اثر انگشت در یک محیط دایره‌ای شکل و کمی فرورفته در بدنه دیده می‌شود که دسترسی به آن حداقل از برخی پرچم‌داران کهکشانی بازار آسان‌تر است!

در پایین‌ترین قسمت گوشی هم دوباره لوگوی هواوی به چشم می‌خورد. قاب پشتی در اطراف و به سمت فریم فلزی گوشی خمیده شده تا ظاهری لوکس‌تر به دستگاه ببخشد و موجب خوش‌دستی آن شود. با تمام این‌ موارد هنوز هم مشخص نیست که چه فناوری وظیفه محافظت از گوشی را برعهده دارد! میت 10 پرو در رنگ‌های متفاوتی وارد بازار ایران می‌شود که ظاهرا زیباترین و خاص‌ترین آن‌ها قهوه‌ای موکاست.

به‌طور کلی میت 10 پرو از ظاهر زیبایی برخوردار بوده، طراحی جالبی داشته، کیفیت ساختش بالاست و می‌‌توان به آن لقب خوش‌دست (با توجه به سایز نمایشگر) را داد. با این حال برخی نکات منفی همچون بیرون‌زدگی دوربین و کثیف شدن قاب پشتی هم در این گوشی دیده می‌شود تا بدانید که هیچ‌چیز در این دنیا کامل و بدون نقص نیست.


نمایشگر

یکی از بخش‌های متفاوت میت 10 پرو با میت 10 در نمایشگر است، جایی که نسبت تصویر تغییر داشته، رزولوشن کاهش یافته و ضمن افزایش سایز صفحه، پنل مورد استفاده نیز دست‌خوش تغییراتی شده است. حالا این گوشی هواوی از نمایشگری 6 اینچی با نسبت 18 به 9 بهره‌مند است؛ رزولوشن آن +FHD بوده و برای ساختش از AMOLED استفاده شده تا شاهد خاموش شدن پیکسل‌ها برای نمایش رنگ مشکی و در نتیجه آن کنتراست بی‌نهایت باشیم.

با توجه به نسبت تصویر متفاوت، کمی تعداد پیکسل‌ها افزایش یافته و نسبت به محصولات FHD موجود در بازار پیکسل‌های بیشتری را در میت 10 پرو می‌بینیم. در هر اینچ از این گوشی بیش از 400 پیکسل قرار گرفته که برای یک محصول تاپ و پرچم‌دار بازار پایین‌تر از حد انتظار است؛ در حالی‌که این میزان در میت 10 نزدیک به 500 پیکسل اندازه‌گیری شده؛ یعنی 100 پیکسل بیشتر از میت 10 پرو! البته در حالت عادی و با توجه به چینش خوب، مشکل خاصی با نمایشگر نخواهید داشت و نمی‌توانید پیکسل‌ها را با چشم ببینید اما برای کاربری‌های متفاوت نظیر استفاده از گوشی در هدست‌های واقعیت مجازی این میزان شاید به چشم بیاید.

نمایشگر، رنگ‌ها را طبیعی نشان داده و همچون محصولات سامسونگ و یا آی‌فون X اپل اشباع شده نیست. این نوع به‌نمایش در آمدن رنگ‌ها شاید جذابیت رقبا را نداشته باشد اما چیزی را به‌نمایش می‌گذارد که به واقعیت نزدیک‌تر است. گرچه به لطف پنل استفاده شده رنگ مشکی عمق کافی را دارد اما رنگ سفید در این گوشی تا حدی به سمت زرد متمایل می‌شود! با این حال در نگاه از زوایا مشکل خاصی با میت 10 پرو نخواهید داشت.

نمایشگر در بهترین حالت خودش می‌تواند تا بیش از 600 نیت نور داشته باشد و این میزان برای استفاده از آن در زیر نور آفتاب کافی به‌نظر می‌رسد. در واقع در محیط‌های خارجی اگر کمی رفلکس صفحه را فاکتور بگیرید، مشکل خاصی با میت 10 پرو نخواهید داشت. حداقل میزان نور نمایشگر هم در حدی است که در محیط‌های تاریک (مثلا شب‌ها قبل از خواب) چشم‌ها را آزار ندهد. هواوی بخشی هم برای فیلتر کردن رنگ آبی در نظر گرفته تا دستگاهش برای مطالعه گزینه مطلوبی باشد.

در بخش تنظیمات می‌توانید حالت صفحه را تغییر داده و از Normal به Vivid سوییچ کنید تا شاهد رنگ‌های زنده‌تری باشید. همچنین امکان تنظیم سردی و گرمی رنگ‌ها نیز در نظر گرفته شده تا بتوانید متناسب با سلیقه خود آن را تغییر دهید. میت 10 پرو به ویژگی شبیه به نمایشگر همیشه روشن کهکشانی‌های سامسونگ مجهز است و می‌تواند هنگام خاموش بودن صفحه اطلاعاتی نظیر ساعت،‌ تاریخ، میزان شارژ باتری و… را به نمایش بگذارد. این ویژگی کاربردی بوده اما مصرف انرژی را کمی افزایش می‌دهد.

نکته جالب دیگری که در بخش تنظیمات می‌بینیم، امکان تغییر رزولوشن است. یعنی شما می‌توانید رزولوشن نمایشگر را برای مصرف کمتر بر روی +HD تنظیم کنید؛ ویژگی که معمولا در گوشی‌های با نمایشگر QHD دیده می‌شود اما میت 10 پرو هم از آن بهره‌مند است. ناگفته نماند که این محصول از HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

برای آنکه از مسائل تئوری فاصله بگیریم، میت 10 پرو را در کنار گلکسی نوت 8 سامسونگ قرار دادیم تا بتوانید در نگاه از رو‌به‌رو و از زاویه این دو را با یکدیگر مقایسه کنید (سمت چپ نمایشگر هواوی است):


سخت‌افزار

هواوی برای پرچم‌دار جدیدش از چیپست Kirin 970 بهره گرفته که ساخته خود این کمپانی است. این چیپ 8 هسته‌ای با لیتوگرافی 10 نانومتری تولید گشته و به گفته سازنده تا 20 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کند و همچنین 40 درصد کوچک‌تر شده است.

این چیپ شامل 4 هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. Mali-G72 MP12 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است. به این مجموعه سخت‌افزاری قدرتمند، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی اضافه کنید تا شاهد یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی دنیا باشیم.

این مدل همچنین در یک نسخه 4 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگابایت نیز عرضه می‌شود. با اینکه میت 10 پرو یک گوشی دو سیم‌کارته است اما پورت آن هیبریدی نیست و نمی‌توانید از کارت حافظه برای افزایش این میزان استفاده کنید تا یکی از نقاط ضعف گوشی آشکار شود.

اما مهم‌ترین قابلیت جدید این چیپ مجهز شدن آن به واحد پردازش عصبی یا NPU است که به‌عنوان یک شتاب‌دهنده هوش مصنوعی استفاده می‌شود. به کمک این بخش از چیپست جدید هواوی، میت 10 پرو می‌تواند نحوه استفاده شما از گوشی را بیاموزد و متناسب با آن مصرف انرژی را بهینه کند و یا کارایی دستگاه را در بلندمدت افزایش دهد تا حدی که طبق گفته‌های هواوی حتی پس از 18 ماه نیز میت 10 پرو همچون روز اول سرعتش را حفظ کند. از جمله دیگر قابلیت‌های این واحد می‌توان به تشخیص صدا، تشخیص تصاویر، پردازش زبان و… اشاره داشت.

حال بگذارید که از مسائل تئوری فاصله بگیریم و ببینیم میت 10 پرو در عمل چه می‌کند. برای این منظور آن را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم ( در این تست‌ها از نسخه 6 گیگابایتی میت 10 پرو استفاده شده است).

در این بخش از بنچمارک AnTuTu بهره گرفتیم که حاصل کار میت 10 پرو، کسب امتیاز 176589 بود که آن را در کنار بزرگانی همچون گلکسی نوت 8 قرار می‌دهد.

مرحله بعدی را به گیک‌بنچ و تست پردازنده اختصاص دادیم تا هسته‌ها را در دو حالت تک و چند هسته‌ای بسنجیم.

هنگام انجام کارهای روزانه میت 10 پرو کوچک‌ترین نقصی ندارد و با سرعت بالا و بدون لگ فعالیت می‌کند. حتی برای انجام کارهای تخصصی‌تر همچون ادیت و رندر گرفتن یک ویدیو در میت 10 پرو نیز مشکل خاصی نخواهید داشت و همه چیز با سرعت قابل قبولی انجام خواهد شد. با توجه به استفاده از 6 گیگابایت رم ناقابل در مدلی که ما بررسی کردیم، می‌توانید تا تعداد قابل توجهی اپلیکیشن را باز نگاه دارید و میان آن‌ها سوییچ کنید، بدون آنکه نیازی به ریلود باشد.

برای تست گیمینگ نیز از بازی‌های گرافیکی و محبوبی بهره گرفتیم. هنگام اجرای بازی و پس از گذشت نیم ساعت هم گوشی داغ نشد و کارایی آن کاهش پیدا نکرد! در واقع می‌توان به جرات گفت که اصلا میت 10 پرو گرم هم نشد، چه برسد به داغ شدن! بنابراین و به‌صورت کلی از لحاظ سخت‌افزاری و کارایی می‌توانید روی این گوشی حساب ویژه‌ای باز کنید.


دوربین

هواوی برای میت 10 پرو با همکاری لایکا دوربین دوگانه خاص و قدرتمندی را تدارک دیده که نمونه اصلی آن 12 مگاپیکسلی و دوربین دوم 20 مگاپیکسلی است. با این تفاوت که دوربین اصلی به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز است اما دوربین دوم فاقد چنین ویژگی بوده و تنها می‌تواند به صورت سیاه و سفید جهان پیرامون خودش را ببیند.

گشودگی دیافراگم دوربین میت 10 پرو به میزان f/1.6 رسیده که می‌تواند نور بسیار زیادی را جذب کند، در نتیجه شما قادر هستید تا در محیط‌های تاریک تصاویر روشن و واضحی را به ثبت برسانید. هواوی با ترکیب 4 سیستم فوکوس لیزری، تشخیص فاز، تشخیص عمق و کنتراست کاری کرده تا پرچم‌دار جدیدش یکی از بهترین‌ها در این زمینه باشد.

این کمپانی چینی در میت 10 پرو برای نخستین بار از موتور پردازش تصویر اختصاصی خودش بهره گرفته است. این ویژگی به همراه واحد پردازش عصبی پردازنده کمک می‌کنند تا تصاویر با سرعت بهتری پردازش شده و همچنین نویز کمتری را شاهد باشیم. علاوه بر این‌ها، NPU در چیپست گوشی می‌تواند به میت 10 پرو کمک کند تا 14 حالت مختلف تصویر را تشخیص داده و شرایط را متناسب با آن تغییر دهد.

به عنوان مثال هنگام عکاسی از چهره، گیاه، حیوانات، غذا و… دوربین با تشخیص درست آن‌ها تصاویر متفاوت‌تری را نسبت به سایر گوشی‌های بازار به ثبت می‌رساند. تشخیص محیط نیز توسط یک آیکون در بخش زیرین رابط کاربری به نمایش در می‌آید. ویژگی که پیش‌تر در گوشی‌های سونی دیده بودیم!

دوربین دوم علاوه بر ثبت تصاویر سیاه و سفید، می‌تواند تا زوم دو برابری بدون افت کیفیت را به گوشی بیفزاید؛ البته کیفیت تصاویر پس از زوم نسبت به سایر محصولات بازار نظیر نوت 8 کمتر است. همچنین امکان تصویربرداری پرتره نیز به کمک همین دوربین به گوشی اضافه شده تا تصاویری خاص همچون دوربین‌های DSLR بگیرید. این ویژگی مرز بین سوژه و بک‌گراند را نسبتا خوب تشخیص می‌دهد و عملکرد کلی آن قابل قبول است اما گاهی اوقات تصویر نسبت به رقبا مصنوعی‌تر به نظر می‌رسد.

در رابط کاربری، تفاوت چندان زیادی را با نسخه‌های قبلی شاهد نیستیم. همچنان ویژگی‌های خاصی همچون تصویربرداری زنده، حالت پرتره، افکت‌های جذاب، دنبال کردن سوژه فوکوس شده، اسکن اسناد و… در این رابط دیده می‌شود که میت 10 پرو را خواستنی‌تر می‌کند. البته این رابط نیز همچون رقبا مشکلاتی را دارد که گاهی اوقات عجیب و غریب هستند. به‌عنوان مثال دوربین اصلی دستگاه 12 مگاپیکسلی است ولی در بخش تنظیمات می‌توانید تصاویری 20 مگاپیکسلی نیز ثبت کنید! در این حالت خاص اما نمی‌توانید از زوم استفاده کنید و تصاویر حتی نویز بیشتری هم نسبت به حالت اصلی دارند.

به‌طور کلی دوربین میت 10 پرو یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است؛ از داینامیک رنج بالایی برخوردار بوده و می‌توانید در محیط‌های کم‌نور نیز تصاویر بی‌نقصی را ثبت کنید. سیستم فوکوس دوربین خیلی خوب عمل کرده و حتی برای عکاسی ماکرو نیز عملکرد قابل قبولی از خودش به‌جا می‌گذارد. با این حال هنوز هم گاهی اوقات شاهد نویزهای نسبتا زیادی هستیم که مستقیما به سیستم پردازش تصویر اختصاصی هواوی مربوط است. شاید در آپدیت‌های بعدی این مورد نیز رفع شود.

در ادامه شاهد تصاویر گرفته شده با این گوشی هستید:

میت 10 پرو به لطف پردازنده قدرتمندش می‌تواند به صورت 4K فیلم‌برداری کند. امکان فیلم‌برداری اسلوموشن نیز در این گوشی گنجانده شده و می‌توانید ویدیوهای متفاوتی را به ثبت برسانید. به لطف لرزش‌گیر اپتیکال فیلم‌های گرفته شده با این دوربین پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل‌های قبلی داشته و دیگر شاهد لرزش‌های بسیار زیاد دست نیستیم.

هواوی برای دوربین سلفی میت 10 پرو از یک نمونه 8 مگاپیکسلی با f/2.0 بهره گرفته که در مجموع می‌تواند تصاویر خوب و با کیفیتی را به‌ثبت برساند. با اینکه امکان فوکوس برای دوربین سلفی در دسترس نیست اما خود گوشی می‌تواند سوژه را تشخیص دهد و با اعمال فوکوس بر روی آن تصویر با کیفیتی را ثبت کند. البته برای عکاسی سلفی می‌بایست در جایی قرار بگیرید که نور کافی داشته باشد و منبع نوری در پشت شما دیده نشود تا بتوانید یک عکس ایده‌آل را به ثبت برسانید.

از لحاظ نرم‌افزاری نیز هواوی حالت‌هایی را برای زیباسازی چهره قرار داده که در مجموع برای محصولی در این سطح قابل قبول است. شما حتی می‌توانید به‌صورت سلفی هم پرتره بگیرید تا یک تصویر خاص را به‌ ثبت برسانید اما این ویژگی همچون دوربین اصلی خیلی خوب عمل نمی‌کند.

هواوی میت 10 پرو

رابط کاربری

هواوی، میت 10 پرو را با سیستم عامل اندروید اوریو راهی بازار کرده است. مطابق معمول سازندگان اندرویدی، این کمپانی چینی نیز از رابط شخصی‌سازی شده خودش با نام EMUI 8 برای میت 10 بهره گرفته است. رابط هواوی بعد از کش و قوس‌های فراوان اخیرا به یک اپ‌دراور مجهز شده و دیگر همچون گذشته‌ها همه چیز بر روی صفحه پخش و پلا نیست!

شکل آیکون‌ها و ظاهر کلی رابط کاربری تغییر خاصی نسبت به گذشته ندارد و حتی منوی نوتیفیکیشن‌ نیز شبیه به چیزی است که در میت 9 دیده بودیم. برخی ویژگی‌های پرکاربرد نسخه قبلی این رابط کاربری همچنان حفظ شده است. به‌عنوان مثال اگر با پشت دست، دو بار بر روی صفحه ضربه بزنید؛ میت 10 پرو یک اسکرین‌ شات زیبا را تقدیم‌تان می‌کند و اگر همین کار را با دو انگشت انجام دهید، از نمایشگر فیلم می‌گیرد و در گالری ذخیره می‌کند. یا اینکه شما می‌توانید با پشت دست بر روی صفحه برخی حروف از پیش تعیین شده را بکشید تا یک اپلیکیشن خاص اجرا شود. به عنوان مثال با کشیدن حرف M به سرعت وارد موزیک پلیر می‌شوید. امکان تغییر و شخصی سازی اپلیکیشن‌ها در این حالت نیز وجود دارد.

یکی از ویژگی‌های جالب در میت 10 پرو قابلیت اسکرین شات همراه با اسکرول است. اگر بر روی صفحه و با پشت دست حرف S را بکشید، میت 10 پرو با اسکرول کردن مدام اسکرین شات می‌گیرد تا در نهایت یک تصویر بزرگ و کامل را از آنچه بر روی صفحه وجود داشت، ببینید. این قابلیت برای ثبت محتویات یک صفحه وب بسیار کاربردی است.

یکی از ویژگی‌های متفاوت رابط کاربری پرچمدار جدید هواوی App Twin نام دارد. توسط این قابلیت می‌توانید از یک اپلیکیشن دو نسخه داشته باشید! به‌عنوان مثال می‌توانید از دو تلگرام با دو شماره متفاوت در گوشی خود استفاده کنید که در نوع خود جالب است.

در سراسر رابط کاربری افکت‌های زیبایی استفاده شده که دل هر کاربری را می‌رباید. گزینه‌ای با نام Floating dock در بخش تنظیمات قرار گرفته که اگر فعالش کنید یک دایره کوچک در همه‌جای سیستم عامل همراه شما خواهد بود تا میانبرهای خوبی را در اختیارتان قرار دهد.

امکان استفاده از 2 اپلیکیشن در کنار هم نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که با توجه به نسبت نمایشگر آن، کاربردی‌تر از گذشته به‌نظر می‌رسد.


اسپیکر

میت 10 پرو هواوی از اسپیکرهای استریو بهره‌مند است. البته این ویژگی با آنچه که در برخی دیگر از پرچم‌داران می‌بینیم کمی تفاوت دارد. در واقع هواوی هنگام پخش موسیقی از اسپیکر مکالمه به‌عنوان یک توییتر بهره می‌گیرد تا صدای بهتری را شاهد باشیم. اسپیکر اصلی در بخش زیرین گوشی و کنار پورت USB Type C‌ قرار گرفته و صدای نسبتا بلندی را راهی گوش‌تان می‌کند. کیفیت آن نیز در صداهای بالا خوب ارزیابی می‌شود اما کمی زیر است و بیس کافی و لازم را ندارد.

متاسفانه برخلاف میت 10، این مدل فاقد جک استاندارد صداست! بنابراین نمی‌توانید از هدفون‌های معمولی موجود در بازار استفاده کنید. هواوی همراه با این مدل یک هدفون با پورتی متفاوت را عرضه کرده که کیفیت متوسطی دارد.

هواوی کابل تبدیل به جک استاندارد را در جعبه دستگاه قرار نداده تا عملا نتوانید از هدفون‌های دیگری استفاده کنید! در صورت استفاده از هدفون موجود در جعبه نیز نمی‌توانید هم‌زمان به موسیقی گوش دهید و گوشی خودتان را هم شارژ کنید! با همه این‌ها خروجی صدا در میت 10 مناسب است؛ بلندی آن عالی بوده و کیفیت قابل قبولی دارد.

یک پلیر خوب، زیبا و کاربردی هم برای میت 10 در نظر گرفته شده تا از نصب نمونه‌های موجود در پلی‌استور بی‌نیاز باشید. البته امکان به اشتراک گذاری مستقیم موزیک‌ها از پلیر در دسترس نیست و حتی نمی‌توانید یک موزیک را با بلوتوث برای دوست‌تان از طریق پلیر ارسال کنید! برای شخصی سازی گوشی از لحاظ ویژگی‌های صوتی هم هواوی با Histen وارد میدان شده و گزینه‌های نسبتا کاملی را در اختیارتان می‌گذارد.


قابلیت‌های خاص

میت 10 پرو توانسته تا گواهینامه IP67 را کسب کند و این یعنی می‌توانید گوشی دلبندتان را تا عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه نگاه دارید! ویژگی که برادرش میت 10 فاقد آن است. با اینکه مقاومت این گوشی در برابر آب کمتر از برخی رقباست اما برای هواوی، همین هم یک پیشرفت خیلی خوب و قابل قبول به‌نظر می‌رسد.

هواوی از لحاظ امنیتی هنوز وارد رقابت با سامسونگ و اپل نشده است و تصمیم گرفته تا قید سنسور تشخیص چهره و یا عنبیه چشم را بزند و همچنان به سنسور اثر انگشت وفادار بماند. این سنسور در جای خوبی قرار گرفته و دسترسی به آن راحت است اما اگر بخواهید از آن استفاده کنید، می‌بایست حتما گوشی را از جایش بردارید؛ موردی که برای اکثر محصولات امروزی صادق است.

دقت سنسور عالی‌ست، سرعتش بالا بوده و می‌توان تا چند انگشت را به آن افزود تا افراد مختلف و قابل اطمینان هم بتوانند از گوشی بهره بگیرند. علاوه بر این‌ها برخی قابلیت‌های خاص نیز برای آن در نظر گرفته شده تا خواستنی‌تر شود. مثلا می‌توانید با کشیدن انگشت خود به سمت پایین بر روی سنسور، منوی نوتیفیکیشن را ببینید و یا هنگام تماشای تصاویر در گالری میان آن‌ها سوییچ کنید که در نوع خود جالب و کاربردی است.

میت 10 پرو به قابلیتی شبیه به دکس سامسونگ مجهز شده که توسط آن می‌توان گوشی را به یک نمایشگر بزرگ متصل کرد و چیزی شبیه به دسکتاپ داشت. برای استفاده از این قابلیت برخلاف سامسونگ نیازی به خرید داک مخصوص نیست و تنها یک تبدیل ساده کار را راه می‌اندازد. محصول هواوی هنگام استفاده در این حالت از دسترس خارج نشده و حتی می‌توان از آن به‌عنوان ترک پد و یا کیبورد نیز استفاده کرد.

میت 10 پرو برخلاف پرچمداران امروزی از نسخه 5 بلوتوث بهره نبرده و به نسخه قدیمی 4.2 قناعت کرده است. سیستم GPS‌ در این گوشی قدرتمندتر از سایر محصولات بازار است و گفته می‌شود که حتی در مکان‌های بسته نظیر تونل‌ها نیز می‌توان از آن بهره گرفت و ارتباط قطع نخواهد شد. این گوشی فاقد رادیو است اما به NFC مجهز بوده و می‌توان در هر دو سیم‌کارت آن به‌صورت هم‌زمان از شبکه 4G بهره گرفت. در این بین نباید از اینفرارد نیز غافل شد؛ موردی که بسیار کاربردی است و می‌توانید توسط آن ابزارهای دیجیتالی اطراف خودتان را کنترل کنید.


باتری

میت 10 پرو به یک باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز است و در یک استفاده معمولی می‌توان تا 2 روز از آن بهره گرفت (در صورتی که از نمایشگر همیشه روشن استفاده نکنید!). خوشبختانه این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی کرده و می‌توان باتری غول‌آسای آن را در 100 دقیقه شارژ کرد. در واقع سرعت شارژ آن‌قدر بالاست که می‌شود در کمتر از 30 دقیقه بیش از 50 درصد باتری را پر کرد! خوش‌بختانه شارژر با پشتیبانی از فست شارژ نیز همراه با این گوشی عرضه می‌شود تا برخلاف محصولات جدید اپل، نیازی نباشد که برای یک ویژگی ساده دوباره به بازار بروید و دست به جیب شوید!

با همه این‌ها و ضمن شیشه‌ای بودن بدنه، میت 10 پرو را نمی‌توانید به‌صورت بی‌سیم شارژ کنید تا یکی از نقاط ضعف اصلی این مدل نیز آشکار شود.

کلام آخر در بررسی میت 10 پرو هواوی

هواوی با معرفی سری میت 10 ثابت کرده که می‌تواند یک گوشی تمام عیار را به بازار عرضه کند. میت 10 پرو نیز از همین سری دوست‌داشتنی بوده و از قابلیت‌های ویژه‌ای چون سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر AMOLED، طراحی متفاوت، دوربین‌های دوگانه با کیفیت و شارژدهی عالی باتری سود می‌برد. با این حال این مدل فاقد جک استاندارد صداست و برخی نواقص جزئی نیز دارد.

نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم این گوشی را می‌توانید با قیمتی در حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان (آذر 96) از بازار خریداری کنید.

به سوپر گروه گوشی‌های هواوی ملحق شوید

19 در مورد “بررسی میت 10 پرو هواوی: آقای دو زیست!”

  1. عالی یکی از بهترین گوشی هاست و برای من عدم امکان شارژ وایلرس و نداشتن درگاه micro sd و اینا نقص محسوب نمیشه و برای بازی های سنگین و عکسبرداری و … عالیه و مثل note 8 و s8 مشکل صفحه نمایش نداره.درکل گوشی فوق العاده و زیباییه

  2. با سلام
    بین خرید میت 10 و میت 10 پرو گیر کردم .
    شارژ دهی باتری برام خیلی مهمه و با توجه به oled بودن نسخه پرو می خواستم تفاوت شارژدهی این دو در سه حالت وبگردی ، تماشای فیلم و بازی رو بدونم .
    با توجه به اطلاعاتی که از بررسی های سایت های مختلف بدست آوردم ، بین 3 تا 5 ساعت در حالتهای مختلف متغیر بوده و نسخه پرو برتری داشته….
    آیا در استفاده شما هم این مورد صدق می کنه یا نه؟
    با تشکر

    1. در حالت کلی میت 10 پرو باتری بهتری داره چون علاوه بر فناوری AMOLED، تعداد پیکسل‌های نمایشگرش هم کم‌تر است. از طرفی نسبت به میت 10، نسخه پرو خوش‌دست‌تر هم است

    1. به نظر من هواوی بهتره . البته الجی هم گوشیه خوبیه ولی هواوی هم زیباتره هم دوربین بهتری داره هم اینکه رابط هوش مصنوعیش قائدتا باید خیلی عملکرد خوبی داشته باشه

  3. با تشکر فراوان از نقد برسی
    مقایسه با نوت 8 اشتباه هست هنوز دراون سطح پختگی وتکامل نرسیده تا در بازار جهان اول بخواهد رقابت کنه

  4. اگر تو رنج قیمتی 2 میلیون قرار بگیره ارزش خرید داره ، ولی بیشتر از این مبلغ ارزشش رو نداره

    4
    2
  5. فقط not 8 تمام
    روش فیلم full hd ببینی لذت ببری
    کانتر بزنی لذت ببری با اون صفحه و کیفیت وای وای ??

    1
    1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH