تلفن‌ هوشمند منعطف سامسونگ

سامسونگ قصد دارد که چیپ‌های DRAM کوچک‌تر و سریع‌تری را برای کامپیوترها عرضه کند

کمپانی سامسونگ دیروز از نسل جدید چیپ‌های DRAM خود پرده برداشت. این چیپ‌ها در عین داشتن اندازه کوچک‌تر در مقایسه با نسل قبل، از سرعت پردازش بیش‌تری نیز برخوردارند. این کمپانی اعلام کرده که تولید انبوه نخستین چیپ‌های DRAM با معماری 10 نانومتری از نسل DDR4 و کلاس 8 گیگابیت را آغاز کرده است. این چیپ‌ها در رنج گسترده‌ای از سیستم‌های محاسباتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سامسونگ Z-SSD

سامسونگ ادعا کرده که محصول جدیدش بالاترین عملکرد و بهره‌وری انرژی را به عنوان یک چیپ 8 گیگابیتی DDR4 ارائه می‌دهد. این کمپانی نسل قبلی این چیپ‌ها را حدود یک سال و نیم پیش عرضه کرد. سامسونگ می‌گوید چیپ جدیدش 15 درصد بهره‌وری انرژی و 10 درصد سرعت بیش‌تری در مقایسه با نسل پیشین دارد.

به‌علاوه این غول کره‌ای حدود 30 درصد بهره‌وری بیش‌تری را برای این چیپ نسبت به نسل قبلش متصور شده است. این بدان معناست که تولیدات این چیپ افزایش داشته و این امکان را به سازنده داده تا در زمانی مشابه، تعداد بیش‌تری از این تراشه‌ها را تولید کند. طراحی جدید مدار پیشرفته اختصاصی این چیپ 8 گیگابیتی DDR4 را قادر ساخته که در هر ثانیه، 3600 مگابیت اطلاعات را در هر پین خود پردازش کند. این رقم بهبود قابل ملاحظه‌ای را در مقابل رقم 3200 مگابیت بر ثانیه در نسل قبلی این چیپ نشان می‌دهد.

سامسونگ برای کوچک‌تر کردن این تراشه‌ها بر روی فرآیند جدیدی تکیه نکرده است. در واقع کره‌ای‌ها برای این هدف از تکنولوژی جدیدی بهره گرفتند. در این تکنولوژی از سیستم بررسی خطای کارآمدتری استفاده شده که باعث فراهم شدن سطح بالاتری برای پیمایش و عملیات‌های سلولی سریع‌تر شده است. به‌علاوه، سامسونگ اعلام کرده که برای معرفی سریع‌تر نسل بعدی چیپ‌های DRAM و سیستم‌هایی که شامل DDR5 ،HBM3 ،LPDDR5 و GDDR6 می‌شود، به برنامه‌های خود سرعت بخشیده است.

4 در مورد “سامسونگ قصد دارد که چیپ‌های DRAM کوچک‌تر و سریع‌تری را برای کامپیوترها عرضه کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH