apple

سرور‌های اپل دسترسی به فریم‌ور‌های قدیمی‌تر iOS را برای یک مدت کوتاه صادر کردند

چهارشنبه شب برای چند ساعت سرور‌های اپل دسترسی به نسخه‌های قدیمی‌تر iOS را آزاد کردند و کاربران دستگاه‌های آی‌پد و آی‌فون فرصتی کوتاه برای داونگرید (تغییر نسخه معکوس) به نسخه‌های پیشین iOS را بدست آوردند، حتی برخی افراد سیستم عامل دستگاهایشان را تا iOS 6 تنزل دادند!

این در حالی است که هفته قبل شاهد آن بودیم که سرور‌های اپل دسترسی به جدیدترین نسخه iOS را فراهم آورده بودند و کاربران سیستم عامل دستگاهایشان به نسخه iOS 11.2.2 به‌روزرسانی کرده بودند و حالا طبق پیام منتشر شده منتسب به اپل در سایت رددیت، برخی کاربران به نسخه‌های قدیمی حتی iOS 6 عقب‌گرد کرده‌اند. نسخه‌هایی که کاربران، بسته نوع دستگاه‌شان می‌توانستند به آن دسترسی داشته‌ باشند توسط IPSW.me مشخص شده است. همچنین دستگاه‌های جدید‌تر تنها می‌توانستند به نسخه اولیه خود برگردند.

apple

با دسترسی به نسخه‌های قدیمی‌تر این امکان برای کاربران فراهم شد تا بتوانند فریم‌ور آیتونز خود را برای استفاده در نسخه‌های قدیمی بازیابی کنند. این اتفاق به کاربران کمک کرد تا راحت‌تر اقدام به جیلبریک دستگاه‌های خود نمایند و با تغییر سیستم عامل خود، به نسخه‌های دستکاری شده دست یابند.

دسترسی به iOS bonanza که مختص گوشی‌های آیفونی بود که در چند سال‌های اخیر عرضه شده‌اند نیز چند ساعت قبل از اینکه سرور‌های اپل به حالت سابق خود برگردند، امکان پذیر شد. با اینکه این رویداد احتمالا به خاطر اشکال فنی یا اشتباه کارکنان اپل رخ داد و حادثه‌ای غیر عادی بود اما روی دادن این اتفاق تنها یک روز بعد از اعلام شرکت Niantic از توقف پشتیبانی از سیستم عامل‌ iOS 11 اپل در ماه آینده می‌تواند به عجیب‌تر شدن این واقعه و شایعات بیشتر دامن بزند.

اپل نیز هنوز در مورد این رخداد هیچ ابراز نظری نکرده است.

apple

البته مدت کوتاهی قبل از این حادثه پیامی دیگر مبنی بر اینکه برخی از دستگاه‌های اپل دیگر هیچ‌گونه دسترسی به نسخه‌های iOS نخواهند داشت، در سایت رددیت منتشر گردید. با این وصف، آی‌پد‌های نسل اول تا سوم، مینی آی‌پد، آی‌پاد لمسی نسل سوم و پنجم و آی‌فون 4S بعد از غیر قابل دسترس کردن نسخه‌های iOS 9.3.5 و iOS 5.1.1، دیگر هیچ نسخه قابل بازیابی نخواهند داشت.

سیاست اپل همواره جلوگیری از استفاده از نسخه‌های قدیمی iOS بر روی دستگاه‌های خود بوده است، زیرا سیستم عامل‌های قدیمی‌تر چندان با فریم‌ور‌های جدیدتر سازگار نیستند. این محدودیت‌ها سبب می‌شود تا کاربران قادر به نصب و استفاده مجدد از نسخه‌های پیشین نباشند و مجبور شوند از نسخه‌های جدید‌تر استفاده کنند که احتمال جیلبریک شدن‌شان کمتراست، امن‌تر هستند و به آخرین قابلیت‌ها و امکانات اپل دسترسی دارند.

4 در مورد “سرور‌های اپل دسترسی به فریم‌ور‌های قدیمی‌تر iOS را برای یک مدت کوتاه صادر کردند”

  1. ای او اس ببین چقدر اپدیت هاش مزخرف بوده که همه دانگرید کردن به نسخه قدیمی تر حتی ۶
    ولی اندروید همه دنبال اپدیت هستن چون میدونن بهتر میشه تو ای او اس برعکسه

    1. اندروید؟آپدیت؟کدوم آپدیت؟گوشی اندروید که خریدی به این فکرا نباش.من این اشتباهو کردم و گوشیم حتی یه آپدیتم دریافت نکرد.مگر اینکه دیوانه بشم دوباره اینکارو کنم.دو سال بعد از خرید هیچی نمیشه روش بریزی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH