هواوی در نمایشگاه MWC 2018

تصاویر زنده گوشی هواوی P20 لایت منتشر شد

طبق قرار قبلی و مطابق دعوت‌نامه‌هایی که هواوی ارسال کرده، انتظار داریم که اسمارت‌فون‌های جدید سری P این کمپانی روز 7 فروردین در شهر پاریس فرانسه معرفی شوند. البته هنوز نمی‌دانیم که نام پرچم‌دار جدید این کمپانی هواوی P20 خواهد بود یا P11. با این همه ما در این مطلب قصد داریم درباره نسخه لایت این پرچم‌دار صحبت کنیم که در این‌جا با نام هواوی P20 لایت از آن یاد می‌شود.

در حالی‌که انتظار داریم مدل‌های معمولی و پرو/پلاس پرچم‌دار بهاره هواوی به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز باشند، گوشی هواوی P20 لایت که در واقع نسخه ضعیف‌تر برادران خود محسوب می‌شود از سیستم دوربین دوگانه برخوردار است. این اسمارت‌فون اخیرا گواهی‌های FCC را دریافت کرده و ساعاتی پیش نیز رندرهای 360 درجه‌ای از آن بر پایه طرح‌های شماتیک CAD منتشر شده است.

همان‌گونه که در این تصاویر مشخص است، هواوی از چینش عمودی برای دوربین اصلی دوگانه میان‌رده خود بهره برده که الهام‌ گرفته از نحوه چینش دوربین دوگانه در آی‌فون X است. تشابه دیگر دوربین این دو گجت به برآمدگی و برجسته بودن لنزها نسبت به بدنه مربوط می‌شود. به علاوه، برشی در بالای نمایشگر این دیوایس دیده می‌شود که محل قرارگیری اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی است. انتظار داریم این برش در برادران P20 لایت نیز موجود باشد. اندازه این برش در مقایسه با همتای گران‌قیمت اپلی خود بسیار کوچک‌تر است.

گوشی هواوی P20 لایت به یک نمایشگر 5.8 اینچی با نسبت تصویر 18 به 9 مجهز خواهد شد. این اطلاعات با آن‌چه که در اسناد FCC درباره این هندست گزارش شده تناقض بسیاری دارد. در اسناد FCC اندازه این دیوایس 6.1 اینچ و رزولوشن آن 2280 در 1080 پیکسل اعلام شده که نسبت تصویر 19 به 9 از آن حاصل می‌شود.

البته این احتمال نیز وجود دارد که گیرنده تصاویر با توجه به این‌که نسبت تصویر 18 به 9 در بین تولیدکنندگان چینی مرسوم بوده، طبق ظاهر آن فرض را بر این گذاشته که نمایشگر از چنین نسبت تصویری برخوردار است. قضیه جایی پیچیده‌تر می‌شود که در برخی از رندرهای جدید این گوشی، اندازه نمایشگر آن 5.7 اینچ اندازه‌گیری شده است. جدای از این قضایا، به نظر می‌رسد این گجت 148 میلی‌متر طول داشته و عرض آن به 71 میلی‌متر می‌رسد.

ضخامت 7.1 میلی‌متری هواوی P20 لایت می‌تواند یکی از نکات مثبت در نحوه طراحی‌اش باشد. احتمالا برای ساخت بدنه، هواوی از ترکیب ساندویچ‌ مانند شیشه و فلز بهره برده که در این‌جا تصویر نسخه صورتی کم‌رنگ آن دیده می‌شود؛ هر چند که نسخه دیگری با رنگ مشکی نیز تولید خواهد شد. در تصویر، کناره پایینی هواوی P20 لایت درگاه یو‌اس‌بی نوع C و جک 3.5 میلی‌متری دیده می شود. متاسفانه این درگاه محبوب و 3.5 میلی‌متری در دیگر برادران این دیوایس حضور نخواهد داشت.

مطابق گزارشات FCC، هندست مذکور به یک باتری 2900 میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده و یک حسگر اثر انگشت همان‌گونه که در تصاویر مشخص شده، در قاب پشتی تعبیه شده است. احتمالا هر سه مدل جدید سری P از همان روز نخست اندروید 8 اوریو را در غالب نسخه هشتم رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.0 اجرا خواهند کرد. درباره تراشه این دیوایس نیز باید گفت بسیار بعید است که هواوی از تراشه کایرین 970 استفاده کند و احتمالا شاهد حضور نسخه به روزشده تراشه کایرین 659 در این دستگاه خواهیم بود.

5 در مورد “تصاویر زنده گوشی هواوی P20 لایت منتشر شد”

  1. بعید می دونم این باشه این هم حاشیه زیاد داشت هم سبک طراحیش هیچ تغییری نکرده بود خیلی شبیه z5 و xz بود فقط یکم حاشیه هاش کمتر شده بود.طراحی پشتش هم ک افتضاح بود

  2. منتظر دوربینی خارق العاده که اول بشه توdxomarkوزوم 5برابرش بدون افت کیفیت هستم.
    امیدوارم باتریش 4000باشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH