گلکسی S9 پلاس در گیک بنچ رکورد زد؛ اگزینوس 9810 رقیب می‌طلبد

تنها 4 روز دیگر باقی مانده تا چشم انتظاری عاشقان سامسونگ به پایان برسد. روزی که قرار است آبستن اتفاقاتی مهم از جمله رونمایی از سوگولی‌های بهاره این کمپانی باشد. در آخرین مورد از اخبار پیرامون پرچمداران جدید سامسونگ، بنچمارک گیک‌بنچ گوشی گلکسی S9 پلاس منتشر شده است.

در حالی که چندی پیش شاهد حضور گلکسی S9 با پردازنده اگزینوس 9810 در گیک‌بنچ بودیم، این‌بار نوبت به برادر بزرگ‌تر رسیده تا عیارش را به رخ دیگران بکشد. با آن‌که امتیازهای 3648 در بخش تک هسته‌ای و 8894 در بخش چند هسته‌ای شایستگی احترام گلکسی S9 را خاطر نشان می‌کند اما گلکسی S9 پلاس از مرزهای این امتیازها نیز عبور کرده و یک رکورد جدید در بین گوشی‌های اندرویدی به ثبت رسانده است.

گوشی گلکسی S9 پلاس توانسته در این بنچمارک با کسب امتیاز 3773 در بخش تک‌ هسته‌ای و 9024 در بخش چند هسته‌ای عملکردی خیره‌کننده از خود به‌جا بگذارد و عملا برای دیگر رقبا خط و نشان بکشد. البته این رکورد را نباید تنها به پرچمدار سامسونگ محدود کرد. در واقع این نتایج نشان از قدرت بالای سامسونگ در تولید تراشه‌های موبایلی داشته و می‌توان آن را به عنوان زنگ خطری برای کمپانی‌های معروفی چون کوالکام به شمار آورد.

در هر صورت این میزان بهبود عملکرد توسط تراشه اگزینوس 9810 در مقابل تراشه سابق اگزینوس 8895 بسیار سرسام‌آور است. برای این‌که امتیاز به دست آمده توسط پرچمدار جدید را با گلکسی S8 سال گذشته مقایسه کنید باید بدانید که طبق آخرین جدول گیک‌بنچ برای دیوایس‌های اندرویدی، متوسط امتیاز هر دو نمونه گلکسی S8 در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب حدود 1950 و 6400 بوده است.

همان‌گونه که اشاره شد، این اعداد،  متوسط امتیازهای به‌دست آمده توسط پرچمدار کنونی سامسونگ بوده و حتی دیده شده که این دیوایس در بهترین حالت در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازهای 2159 و 7235 را نیز کسب کرده است. نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 پرچمدار سامسونگ که برای عرضه در ایالات متحده و چین در نظر گرفته شده، اواخر سال 2017 میلادی توانسته بود در همین بنچمارک امتیازهای 2422 و 8351 را در هر یک از بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کند.

اختلاف موجود در بین امتیازهای کسب شده توسط دو نمونه مختلف گلکسی S‌های جدید، تفاوت آشکاری را در بین تراشه اسنپدراگون 845 و اگزینوس 9810 نشان می‌دهد؛ تراشه‌ای که قرار است قلب تپنده پرچمدار جدید سامسونگ در اکثر مناطق دنیا باشد. البته نباید این امتیازها را نهایت عملکرد گلکسی S9 پلاسی دانست که با برخورداری از 6 گیگابایت رم، 2 گیگابایت حافظه بیش‌تری نسبت به گلکسی S9 دارد. بد نیست اشاره کنیم علاوه بر تفاوت در سایز نمایشگر و مقدار رم، نسخه پلاس پرچمدار بهاره سامسونگ برخلاف گلکسی S9 از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهد بود.

علاوه بر همه این موارد، امتیازهای کسب شده توسط تراشه اختصاصی سامسونگ نشان داد که از این پس آن اختلاف‌های فاحش سابق بین عملکرد پردازنده پرچمداران سامسونگ و اپل دیگر وجود نخواهد داشت. در واقع تراشه اگزینوس 9810 با امتیازهایی که به دست آورده، خود را به قلمرو پرچمداران حال حاضر اپل یعنی برادران آی‌فون 8 و آی‌فون X نزدیک کرده است؛ گجت‌هایی که با بهره‌مندی از تراشه اپل A11 بایونیک توانسته بودند در این بنچمارک امتیازهای 4200 و 10100 را در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کسب کنند.

4 در مورد “گلکسی S9 پلاس در گیک بنچ رکورد زد؛ اگزینوس 9810 رقیب می‌طلبد”

  1. گیگ بنچ فقط فرکانس هسته های کوچک رو نشون میده . این 1.8 هم برای هسته های کوچک هستش که مانیتور شده.
    البته این تست ممکن هستش تقلبی باشه و با گفته های سامسونگ مبنی بر IPC نزدیک به 2 برابر در هسته های کوچک نسبت به نسل قبل جور در نمیاد. این تست داره نشون میده که هسته های بزرگ 9810 نزدیک به 1.8 برابر نسبت به نسل قبل یعنی M2 بزرگتر شدن. تا موقع رونمایی خود گوشی فکر نکنم بشه چیزی رو نتیجه گیری کرد.

  2. مودم اینترنتش که فوق‌العاده‌س.
    اندرویدیا اثبات کردن در عمل با پردازنده ۸۳۵ هم میتونن از a11 سریعتر باشن چه برسه این سخت‌افزار.
    امتیاز تک هسته‌ای عالیه
    چند هسته‌ای مشکل داره انگار باید ۹۵۰۰ میرسید دیگه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH