سونی در نمایشگاه MWC 2018 از یک ماژول دوربین دوگانه با ISO 51200 رونمایی کرد

با اینکه سونی دیروز صبح با معرفی گوشی‌های هوشمند جدید اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت، در کانون توجهات قرار گرفت اما محصولات دیگری نیز با خود به نمایشگاه MWC 2018 آورده است که توجه ما را نیز به خود جلب نمود.

همانطور که احتمالا خبر دارید این شرکت ژاپنی در فناوری‌های تصویر‌برداری نیز بسیار خبره است و یکی از نقاط قوت گوشی‌هایش دوربین‌ شگفت‌انگیز آن‌هاست. اما این‌بار سونی از نمونه اولیه یک ماژول دوربین دوگانه رونمایی کرد که قادر است در محیط‌های تاریک و بسیار کم نور نیز تصویر بگیرد. این دوربین دوگانه با بهره گیری از ایزو 51200 برای عکس‌برداری و با ایزو 12800 اقدام به فیلم‌برداری کند.

در وضعیت به شدت تاریک، ISP جدید که سونی فیوژن (Sony Fusion) نامیده شده است، به طور همزمان، توانایی جذب نور هر دو دوربین را به حداکثر میزان ممکن می‌رساند و سیگنال حاصل را در یک عکس پردازش می‌کند. متاسفانه این ماژول‌ها تنها در نمونه آزمایشی به نمایش درآمده و سونی فعلا از استفاده در محصولات تجاری خودداری کرده است. اما ما امیدواریم که سونی تا اواخر سال 2018 نیز از این فناوری در تولیدات خود بهره بگیرد.

بهینه سازی با ایزو 51200، در حقیقت یک نوآوری عالی برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود. برای درک بهتر این قابلیت می‌توان با چشم انسان مقایسه کرد که در تاریکی تنها دارای ایزو 1600 است و حتی دوربین‌های معمولی و ارزان قیمت عکاسی دارای ایزو 6400 هستند اما این رقمی که شرکت سونی برای فیوژن ISP خود به دست آورده تنها از عهده دوربین‌های حرفه‌ای با لنز قابل تعویض بر‌می‌آید.

4 در مورد “سونی در نمایشگاه MWC 2018 از یک ماژول دوربین دوگانه با ISO 51200 رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH