بررسی اولیه هواوی نوا 3e: میان رده‌ای جذاب در راه بازار

امروزه هواوی به لطف کمپین‌های تبلیغاتی متعدد و کیفیت مناسب محصولات و صد البته قیمت‌گذاری رقابتی برای تلفن‌های همراه خود، توانسته است به نامی درخور توجه در بازار جهانی بدل شود.

این شرکت علاوه بر ساخت پرچم‌داران نیرومند، در ساخت میان رده‌های بسیار عالی نیز تبحر خاصی دارد و هواوی نوا 3e آخرین میان رده جذابی است که هواوی برای ورود به بازار مصرف آماده کرده است. در ادامه نگاهی سریع به این تلفن همراه خواهیم داشت تا ببینیم که هواوی نوا 3e چه چیزهایی برای ما به همراه می‌آورد.

طراحی مدرن با قیمتی عالی

طراحی ظاهری تلفن‌های همراه هوشمند شرکت هواوی به‌تدریج به یک استاندارد بسیار ویژه مجهز می‌شوند که این استاندارد در نوع خود یکی از زیباترین سری‌های موجود در بازار را ایجاد کرده است. برخلاف بیشتر شرکت‌ها، هواوی هیچ‌گاه به سراغ تفکیک ظاهر پرچم‌داران و همراه‌های عادی خود نرفته و میان رده‌ها و حتی در برخی از موارد پایین رده‌های این شرکت نیز از طراحی ظاهری جذابی برخوردار هستند.

هواوی نوا 3e نیز این رویه را در پیش‌گرفته است. این تلفن همراه با بدنه‌ای فلزی و براق، بسیار خوش‌دست و جذاب به نظر می‌رسد. از سوی دیگر وقتی که از جلو به این مدل نگاه می‌کنیم، ظاهری که یادآور آی‌فون X است را شاهد خواهیم بود. یک ضرب‌المثل قدیمی در فناوری وجود دارد که می‌گوید تقلید خوب، امری مثبت است و هواوی با طراحی ظاهری هواوی نوا 3e و تقلید از ظاهر آی‌فون X، این مورد را اثبات کرده است.

نگاهی به هواوی نوا 3e

از سوی دیگر قیمت این تلفن همراه حتی یک‌سوم قیمت پایه آی‌فون X نیست و به همین دلیل نیز کسانی که طراحی ظاهری محصول اپل را دوست داشتند ولی به دنبال پرداخت قیمتی معقول برایش بودند، به‌راحتی می‌توانند هواوی نوا 3e را انتخاب کنند. البته طراحی بخش پشتی هواوی نوا 3e نیز جذابیت ظاهری بسیار مناسبی دارد. این تلفن همراه در نگاه اولیه توانسته است تا طراحی بسیاری جذابی را به کاربران ارایه کند و باید دید که پس از مدتی استفاده، شاهد چه بازخوردی نسبت به آن خواهیم بود.

نمایشگر هواوی نوا 3e نیز یک صفحه 5.84 اینچی است که با رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل عرضه می‌شود. این امر به این معنی است که شاهد نسبت تصویر بسیار جذابی بر روی این مدل هستیم که بدنه را کشیده و شکیل نشان می‌دهد. این ترکیب موجب شده که هواوی نوا 3e از نظر ظاهری به‌شدت شبیه به محصولات برجسته و پرچم‌داران بزرگ در بازار به نظر برسد و بدون شک این امر در تصمیم‌گیری راحت‌تر برای خرید این دستگاه موثر خواهد بود.

میانه‌رو در پردازش، پیشرو در نرم‌افزار

وقتی بحث پردازش به میان می‌آید، نباید انتظارات از هواوی نوا 3e را در سطح انتظارات از پرچم‌داران بزرگ دانست. البته به نظر می‌رسد این تلفن همراه با یک موتورخانه نیرومند آماده ارایه خدمت به کاربران است. پردازنده و قلب تپنده هواوی نوا 3e در خانه هواوی ساخته شده است و این مدل به یک پردازنده کایرین 659 مجهز است. این پردازنده با فرکانس 1.7 گیگاهرتزی و 8 هسته‌ای، بر روی محصولات دیگر هواوی نیز حضور داشته و شاهد عملکرد پردازشی مطلوب و روانی بوده‌ایم.

هواوی نوا 3e از 4 گیگابایت رم بهره می‌برد که رقمی بسیار مناسب برای پشتیبانی از پردازنده یاد شده است. همچنین یک حافظه 64 گیگابایتی برای این مدل در نظر گرفته شده که می‌تواند نیازهای بسیاری از کاربران نسبتا پرمصرف را نیز تامین کند. البته بر اساس اعلان شرکت هواوی می‌توان تا سقف 256 گیگابایت حافظه را نیز به این دستگاه اضافه کرد.

نگاهی به هواوی نوا 3e

از سوی دیگر هواوی ثابت کرده که احترام نرم‌افزاری بسیار زیادی را برای کاربران خود قائل است. این شرکت بر روی محصولات میان رده و پرچم‌داران خود از آخرین نسخه اندروید و آخرین مدل طراحی شده از پوسته‌اش استفاده می‌کند و هواوی نوا 3e نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این تلفن همراه با سیستم عامل پیش‌فرض اندروید نسخه 8.0 به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه از اندروید که آخرین نسخه موجود در بازار است، بر روی پوسته EMUI 8.0 به کاربران عرضه می‌شود که تجربه آن در محصولاتی مانند هواوی P اسمارت، بسیار مناسب و مثبت بوده است. به‌این‌ترتیب می‌توان گفت که این تلفن همراه از نظر نرم‌افزاری یکی از برترین میان رده‌های حاضر در بازار مصرف خواهد بود و حتی عملکردی نزدیک به پرچم‌داران بزرگ را از خود ارایه خواهد کرد.

دوربینی از جنس سلفی

یک رسم نانوشته وجود دارد که بر اساس آن دوربین اصلی دستگاه همیشه در پشتش قرار دارد. هواوی نوا 3e این رسم را به‌صورت کلی نادیده گرفته و با احترام تمام به دوستداران سلفی، وارد بازار شده است. دوربین اصلی (پشتی) این تلفن همراه هوشمند، یک جفت سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی است که بر اساس سابقه هواوی می‌توان کیفیت خروجی آن را مناسب دانست.

این دوربین دوگانه زاویه دید بسیار مناسب و وسیعی را برای کاربران به همراه می‌آورد و با توجه به‌اندازه پیکسل 1.12μm می‌توان گفت که انتظارات زیادی از دوربین اصلی هواوی نوا 3e می‌رود. بااین‌وجود موتورخانه عکاسی اصلی این دستگاه در جلوی بدنه قرار گرفته است.

نگاهی به هواوی نوا 3e

دوربین دوم یا دوربین سلفی هواوی نوا 3e، یک سنسور 16 مگاپیکسلی عریض است که بدون شک یکی از برترین دوربین‌های سلفی جهان را برای این مدل شکل داده است. به‌شخصه منتظرم تا بتوانم در شرایط مختلفی با این دوربین عکاسی کرده و کیفیت آن را با سایر تجربه‌های عکس‌برداری با تلفن‌های همراه هوشمند مقایسه کنم.

این تلفن همراه قرار است تا به حسگرهای بسیار ویژه‌ای برای عکاسی مجهز باشد که هواوی تبلیغات زیادی پیرامون آن‌ها انجام داده است و همچنین هواوی مدعی شده که کیفیت عکس‌برداری در نور پایین با دوربین هواوی نوا 3e عالی است. با این تفاسیر بدون شک تا زمانی که در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان، این امکانات را به چالش نکشیم، نمی‌توانیم نظری قطعی درباره کیفیت نهایی آن‌ها ارایه کنیم.

امکاناتی که چندان جانبی نیستند

این دستگاه با داشتن امکانات جانبی مناسب و استاندارد به بازار عرضه می‌شود. مواردی مانند حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه، امکان پشتیبانی از دو سیم‌کارت در ابعاد نانوسیم، حسگرهای نور، شتاب سنج و غیره موجب شده است که کمبودی را بر روی هواوی نوا 3e حس نکنیم.

این تلفن همراه به فناوری قفل گشایی با اسکن چهره کاربر نیز مجهز است که تجربه ثابت کرده تنها با بررسی میدانی می‌توان میزان کیفیت و دقت این فناوری را اندازه گرفت. با این وجود باید یادآور شد که هواوی پیش‌ از این نیز در عرضه فناوری‌های این‌چنینی کم‌ کار نبوده و بعید است که این بار رسم و راه خوب پیشین را شکسته باشد.

باتری این محصول نیز ظرفیتی 3000 میلی‌آمپرساعتی دارد که رقمی معقول به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر فناوری‌هایی مانند شارژ سریع، استفاده از دو رابط بلوتوثی همزمان و غیره نیز موجب شده‌اند که هواوی نوا 3e در این زمینه کم و کسر نداشته باشد.

وقتی به این امکانات نگاه می‌کنیم، تنها می‌توان هوش مصنوعی را به‌عنوان حلقه اصلی گم شده فناوری در هواوی نوا 3e مشاهده کرد. بر همین اساس نیز می‌توان انتظار داشت که این تلفن همراه هوشمند بتواند در بازار مصرف عملکرد بسیار مناسبی داشته و مخاطبان گسترده‌ای را به خود جذب کند.

7 در مورد “بررسی اولیه هواوی نوا 3e: میان رده‌ای جذاب در راه بازار”

  1. زنده باد huawei.خیلی خوبه که نمیتونید پیشرفت چشمگیر برند چینی رو ببینید .هم در زمینه دوربین p20 pro و هم در زمینه طراحی میت10 پورش دیزاین .

    1. کی گفته هواوی عالیه فقط از اپل کپی میکنه الان صفحه نمایشه اینو نگا شبیه آیفون ایکسه p10liteهم که هدفونش کپی ایر پاد اپله

  2. تو طراحی به یک استاندارد رسیده؟؟؟؟
    اینکه اپل هرطراحی ای داشته باشه، هواوی از روش کپی میکنه استاندارده؟
    هواوی همیشه نسبت به قیمت گوشیاش یه گوشی خفن تولید میکنه، بعد با کپی کردنش از روی ایفون خرابش میکنه

  3. هواوی که اینهمه میگه داره برند سازی می کنه ، نباید یه اسم واحد برا گوشیاش داشته باشه؟؟ تو هر کشوری گوشیاش به یه اسمه !! سری لایت چیه؟ سری نوا چیه؟ اگر فرق داره این چرا این تو یه جا نوا یه جا لایت؟!

    1. احمد محمد حسینی

      بعضی اوقت یک اسم در یک کشور خاص توسط شرکت دیگه ای ثبت اختراع شده و این گوشی هم همین شرایط رو داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH