دفاع تمام قد و جالب وزیر ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی در اینستاگرام!

با افزایش زمزمه‌های مربوط به فیلترینگ تلگرام، شایعات زیادی مبنی بر جایگزین شدن پیام رسان‌های داخلی در رسانه‌ها مطرح می‌شود که با بزرگنمایی هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، موجی از اشکالات و ایرادات به آن وارد می‌شود که به صورت کلی شانس آن اپلیکیشن را برای جایگزینی تلگرام کم کرده و نوبت به پیام‌رسان بعدی می‌رسد ولی وزیر ارتباطات در جدیدترین واکنشی که به این موضوع داشت، دفاع تمام قدی از این پیام‌رسان‌ها کرد.

رومینگ ملی نسل چهارم

به گزارش آی‌تی‌رسان، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود صحبت‌های جالبی پیرامون پیام‌رسان‌های داخلی و سوالات و ابهامات موجود در مورد تلگرام مطرح کرد که در ادامه به بعضی از این مواضع می‌پردازیم.

وی ابتدا به مساله مهم بلاک‌چین اشاره کرده و به تحولات عظیمی که این فناوری در موارد مختلف مانند بانک‌ها، ثبت اسناد و ثبت احوال ایجاد می‌کند اشاره کرده و به گستردگی آن‌ها پرداخت.

جهرمی در ادامه به مساله اقتصادی تلگرام وارد شد و گفت:

مساله‌ای که در مورد تلگرام از آن به عنوان تهدید اقتصادی یاد می‌شود به دلیل استفاده از فناوری بلاک‌چین است که می‌بایست توسط کارشناسان بانک مرکزی و پژوهشگاه‌های اقتصادی به آن پرداخته شود.

دومین بحثی که وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود به آن پرداخته، موضوع آمیختگی است که در بحث پیام‌رسان و رسانه ایجاد شده است که ایشان معتقد هستند این دو موضوع مجزا بوده ولی در کشور ما به هم آمیخته شده است. اتصال پیام‌رسان‌ها به امکانات و خدمات بانکی باعث شکوفایی این صنعت خواهد شد که در پیام رسان‌های داخلی ما این اتفاق افتاده است.

ارز دیجیتال تلگرام

سومین موضوعی که وزیر ارتباطات به آن پرداخت موضوع مصوباتی است که شورای عالی فضای مجازی داشته و وزیر از همکاری کامل این وزارت‌خانه با پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد.

آخرین موضوعی که وزیر ارتباطات به آن اشاره داشته است، مساله امنیت پیام‌رسان‌های داخلی است که آذری جهرمی، بخشی از این اشکالات را پذیرفته و بخشی دیگر را ناشی از سیا‌ه‌نمایی علیه این اپلیکیشن‌ها اعلام کرد. وی گفت:

پیام‌رسان‌های داخلی روی امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران تاکید دارند و مصرانه به دنبال تامین آن هستند.

4 در مورد “دفاع تمام قد و جالب وزیر ارتباطات از پیام‌رسان‌های داخلی در اینستاگرام!”

  1. درسته تلگرام با گرو های تروریستی و خلافکار همکاری میکنه ولی این بهانه خوبی شد برای قالب کردن یه مشت نرم افزار آشغال ایرانی گه بعدا گندش در می آد چقدر سوء استفاده می کنند و چقدر محترمند

  2. مهدی حاجیان

    شورشو در اوردن ادم از چیزی حمایت میکنه که ارزششو داشته باشه
    نه پیام رسان هایی که مفت نمیارزن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH