پروژه N، ماجرای پر رمز مایکروسافت

3

پروژه ویژه مایکروسافت رسما کارکرد این شرکت را وارد فاز جدیدی خواهد نمود و می‌تواند به ساخت نرم‌افزارهای جدید برای سیستم عامل ویندوز کمک شایانی بکند.

این پروژه مخفف Net Native است که درحقیقت شامل یک کامپایلر جدید است که به صورت کامل تحت وب کار می‌کند و برای بررسی توسط برنامه‌ نویسان از هم‌اکنون در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. این پروژه در حقیقت زبان برنامه نویسی سی شارپ را بر روی ماشین‌های میزبان به اجرا درمی‌آورد و همن امر موجب خواهد شد تا دروازه‌های جدیدی برای تولید نرم‌افزار برای سیستم عامل ویندوز گشوده شود.

مایکروسافت در این باره مدر بیانیه رسمی خود اعلام نمود:« کامپایلر ما به صورت سیستم کلاود می‌تواند نرم‌افزارها را در محیط‌های سازگار با دات نت کامپایل نماید  و یک پکیج که شامل خود اپلیکیشن است بوده و در دستگاه‌های میزبانی که اپلیکیشن را نصب می‌کنند قابل شخصی سازی خواهد بود.»

البته مایکروسافت پیش از این در طول رونمایی از ویژوال استودیوی نسخه سال 2013  این اقدام را تا حدی و به صورت سربسته اعلام کرده بود. مایکروسافت در ادامه بیانیه خود این چنین اعلام کرد:« پیش نمایش عرضه دات نت نیتیو به شما عملکرد سی پلاس پلاس را با قابلیت تولید نرم‌افزاری در حد سی شارپ  عرضه خواهد نمود و دات نت نیتیو  بهترین‌های هردو دنیای این زبان‌های برنامه نویسی را به شما عرضه خواهد نمود.»

این نسخه پیش درآمد به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا از آن برای تولید نرم‌افزار برای بازار ویندوز استفاده کنند که البته این امر تنها بر روی پردازنده‌های ARM دارای معماری x64 بوده و از امکنات درون ویژوال استودیو استفاده می‌کنند. البته برنامه‌هایی برای عرضه نسخه پیشرفته و گسترده‌تری از این برنامه نیز وجود دارد، مایکروسافت در این باره اینگونه اعلام کرده است:« آماده و گوش بزنگ باشید زیرا به زودی نسخه x86 را نیز عرضه خواهیم کرد.» این نسخه تنها برای نرم‌افزارهای بازار نرم‌افزازی ویندوز قابل دسترسی است ولی گفته می‌شود که به‌زودی مایکروسافت امکان تولید نرم‌افزار بر این امکان را به مقاصد مختلف مهیا خواهد نمود.

این موضوع برای مایکروسافت می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا با امکان ساخت راحت‌تر نرم‌افزار بدون نگرانی از بابت همخوانی با مقصد، بسیاری از برنامه‌نویسان به سراغ این امکان خواهند رفت وهیمن امر موجب همه‌گیر شدن ویژوال استودیو در سطحی بالاتر از سطح فعلی خواهد شد. این اقدام مایکروسافت حتی شاید بتواند به بهبود کارایی سیستم‌های عامل همراه این شرکت یعنی سری ویندوز فون نیز کمک شایانی بنماید و این سیستم عامل را کاربردی‌تر و محبوب‌تر سازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH