ویندوزفون به آخر خط رسید، ویندوز 10 جای آن را می گیرد!

mjyhn

 

به نظر می‌رسد مایکروسافت با معرفی نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی ویندوز 10 قصد دارد تا پروژه ویندوزفون را پایان دهد. آن‌طور که ردموندی‌ها در مراسم معرفی ویندوز 10 گفته‌اند، این نسخه از سیستم عامل ویندوز قرار است بزرگ‌ترین پروژه این شرکت باشد که بسیاری از دستگاه‌های دیجیتال را تحت پوشش خود در خواهد آورد؛ گجت‌هایی مثل تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌ها.

از سال 2010، ویندوزفون به آهستگی راه خود را به بازار تلفن‌های هوشمند باز کرد و با نزدیک شدن به رقبایی چون گوگل و اپل طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد. در مراسم روز گذشته Joe Belfiore یکی از مدیران مایکروسافت اعلام کرد که قرار است تا از این پس تجربه‌ای بسیار یکپارچه را در میان ابزارهای ویندوزی شاهد باشیم. هنوز به طور کامل مشخص نیست که ظاهر و امکانات ویندوز 10 ویژه تلفن‌های هوشمند چقدر با ویندوزفون 8.1 موجود تفاوت داشته دارد، اما Belfiore می‌گوید:”سعی شده است تا ظاهر ویندوز 10 ترکیبی باشد از رابط کاربری تبلت و رایانه‌ها تا کاربر بتواند هنگام کار با هر یک از آن‌ها تجربه‌ای مشابه و آشنا را داشته باشد به دور از هرگونه پیچیدگی بصری. می‌توان گفت که رابط کاربری ویندوز 10 یک گام جلوتر از چیزی است که در ویندوز 8.1 دیدیم.”

در مراسم معرفی ویندوز 10، مایکروسافت رابط کابری جدیدترین سیستم عاملش را با رابط کاربری ویندوز 7 و 8.1 مقایسه کرد و به خوبی ابعاد و ویژگی‌های متفاوت آن را شرح داد، اما هیچ توضیحی در مورد طراحی نسخه ویژه تلفن‌های هوشمند نداد.

همچنین به زودی دو فروشگاه Windows Phone Store و Windows Store با هم ادغام خواهند شد تا به این وسیله دست توسعه دهندگان برای ارائه محصولاتشان بر روی گجت‌های مختلف بازتر شود. به نظر می‌رسد مایکروسافت تمام سعی خود را می‌کند تا تعداد اپلیکیشن‌های بازار خود را بیشتر کند تا این فاصله زیاد را با اپل و اندروید به کم‌ترین میزان ممکن برساند. البته تا حالا مایکروسافت اقدامات مثبتی را در این زمینه انجام داده است و خلا نرم افزارهای کاربردی را نسبتا پر کرده اما اگر قرار است ویندوز 10 یک جهش بزرگ باشد پس باید انتظار پیشرفت زیادی را در بخش نرم افزار نیز داشته باشیم.

امکانات نرم‌افزاری ویندوز 10 بر روی هر دستگاهی که داشته باشید، چه 4 اینچ باشد چه 40 اینچ، تجربه‌ای مشابه را در اختیار شما خواهد گذاشت اما هنوز اطلاعات زیادی در این مورد در دست نیست. به محض آن‌که اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شود شما را از آخرین جزئیات با خبر خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH