بهترین برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی (جایگزین‌های وایبر، واتس‌اپ، لاین و…)

امروزه برنامه‌های ارتباطی به طور کامل وارد زندگی ما شده‌اند و دیگر نمی‌توان شخصی را یافت که از این برنامه‌ها استفاده نکند. ولی این برنامه‌های مشهور همچون لاین، وایبر و واتس‌اپ سازندگانی خارجی دارند و از نظر امنیت اطلاعات نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کامل کرد؛ بر این اساس بسیاری از افرادی که در ادارات کار می‌کنند و امنیت اطلاعات شخصی برای آن‌ها مهم است، در استفاده از این راه‌های ارتباطی محروم هستند.

برنامه نویسان خوش ذوق و فعال ایرانی برای پر کردن خلاء پیام‌رسان‌های ایرانی یا شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه، دست به ساختن برنامه‌های زیادی زده‌اند که هر کدام مزیت و معایب خود را دارند ولی در کل می‌توان گفت ارزش امتحان کردن را داشته و روند رو به رشدی را طی می‌کنند. در این مقاله به بررسی چند نمونه خوب و شناخته شده می‌پردازیم، بدیهی است بسیاری از اپ‌های ارتباطی ایرانی وجود دارند که ما در این لیست آن‌ها را نداریم پس از خوانندگان محترم درخواست می‌شود در صورت وجود اپ‌های بهتر به ما خبر بدهند تا آن‌ها را در این لیست بگنجانیم.

توجه: ممکن است تعداد دوستانی که این اپ‌ها را استفاده می‌کنند بسیار پایین باشد ولی اگر ما از این اپ‌ها حمایت کنیم، مسلما روز به روز بهتر شده و می‌توانند به راحتی جایگزین نمونه‌های خارجی شوند. در ضمن دقت کنید که هیچ‌گونه تبلیغی برای قرار گرفتن در این لیست وجود ندارد و تنها تعداد نصب بالاتر معیار ما بوده است.

com.bistalk.bisphone

بیسفون

اپ ارتباطی بیسفون زیبایی و سادگی را در کنار هم دارد و با ظاهری مدرن ممکن است نتوانید تشخیص دهید که از یک اپ ایرانی استفاده می‌کنید. روند ثبت نام در این اپلیکیشن همانند بسیاری از نمونه‌های خارجی به‌وسیله شماره تلفن همراه شما انجام می‌گیرد و پس از دریافت کد فعال‌سازی، می‌توانید به استفاده از این اپ بپردازید و با دوستانی که آن را دارند به گفتگو بپردازید. همچنین امکان برقراری تماس صوتی نیز در بیسفون وجود دارد. جالب‌تر‌ین بخش بیسفون قسمت عمومی آن است که می‌توانید چند صفحه برگزیده و مهم را انتخاب کنید و پست‌های آن‌ها را مشاهده کنید ولی نمی‌توانید پست گذاشته یا پستی را لایک کنید. امکان ساختن گروه هم در بیسفون وجود دارد و با استفاده از این امکان می‌توانید به راحتی به صورت گروهی با دوستان خود چت کنید. در کل بیسفون در کلاس جهانی تولید شده و با اینکه رایگان است، توانسته ترکیب مناسبی از زیبایی و کارایی را در اختیار شما بگذارد و امکاناتی نظیر استیکرهای متنوع و زیبای فارسی در کنار محیطی جذاب، می‌تواند شما را در جایگزینی اپ‌هایی چون وایبر و واتس‌اپ همراهی کند.

bazar-logo

سروش

بایستی اپلیکیشن ایرانی سروش را یکی از شبیه‌ترین برنامه‌ها به تلگرام دانست که در آن به شما اجازه ساخت گروه، کانال و مواردی از این دست داده می‌شود. سروش امکانات بسیار زیادی دارد و از نظر تعداد کاربران ایرانی نیز در صدر محصولات ارتباطی قرار می‌گیرد.

البته توانایی اصلی یک برنامه زمانی مشخص می‌شود که حجم کاربران زیادی بر رویش مشغول به فعالیت شده و به نوعی بر روی سرورهایش فشار بیاید که به‌نظر می‌رسد همچون اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی، سروش در این بخش دچار برخی از ضعف‌هاست که بایستی به مرور آن‌ها را برطرف نماید.

اپلیکیشن پیام رسان بله

بله نماینده پیام رسان‌هایی است که با دارا بودن بسیاری از امکانات تلگرام، توانسته اولین پیام رسان بانکی نیز لقب بگیرد. این اپلیکیشن که توسط بانک ملی پشتیبانی شده و شرکتی مانند سداد، امنیت و مسئولیت فنی آن را برعهده دارد، بسیاری از امکانات بروز را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

شما در اپلیکیشن پیام رسان بله می‌توانید کانال بسازید و به صورت صورت نامحدود اعضا برای کانال خود اضافه کنید. همانند تلگرام برای کانال خود آدرس اختصاصی داشته باشید و مدیریت کاملی روی کانال خود اعمال نمایید. همچنین گروه‌های چند هزار نفره بله امکان دیگری است که در اختیار کاربران این پیام رسان بوده و شما به عنوان مدیر گروه می‌توانید همانند تلگرام، گفتگوها و اعضا را مدیریت نمایید.

پیام رسان بله علاوه بر امکانات مذکور، امکانات جانبی مانند انتقال پول کارت به کارت، خرید شارژ و پرداخت قبوض به کاربرانش ارایه می‌دهد که در تلگرام این امکان وجود ندارد.

اپلیکیشن بله دارای نسخه ویندوز و نسخه وب است که می‌تواند دسترسی خوبی برای شما در هر پلت‌فرمی را ایجاد نماید.

اپلیکیشن پیام رسان ایتا

یکی از شبیه‌ترین و یا شاید بتوانیم بگوییم کپی‌ترین اپلیکیشن موجود داخلی که توانایی بسیار زیادی برای جایگزینی با تلگرام دارد. همه افرادی که از این پیام رسان استفاده کرده‌اند، می‌دانند که ایتا به صورت 100 درصد از تلگرام کپی شده و توسط دو شرکت ایرانی پشتیبانی می‌شود.

کاربرانی که در تلگرام دارای کانال هستند و در سامانه وزارت ارشاد آن را به ثبت رسانده‌اند، می‌توانند با درخواست انتقال اعضا و اطلاعات خود از تلگرام، به صورت کامل کانال موجود در تلگرامشان را توسط ایتا مدیریت نمایند.

داخلی بودن سرورهای ایتا نیز به همراه فضای ابری ارایه شده به کاربران نکته ایست که شاید بتواند جذابیت ایتا را برای جایگزین شدن با تلگرام بیش از پیش نماید.

این پیام رسان نیز دارای نسخه ویندوز بوده و امکان دسترسی از طریق این نسخه وجود دارد.

اپلیکیشن پیام رسان ویسپی

دیگر پیام رسانی که ظاهر توسط یک شرکت هنگ کنگی پشتیبانی می‌شود ولی سورس‌های موجود در این پیام رسان و شواهد بسیار زیادی که وجود دارد، از ایرانی بودن این پیام رسان خبر می‌دهند ولی به هر صورت تابحال این موضوع، به صورت رسمی اثبات شده و تایید شده نیست.

اگر از بحث‌های مالکیتی این پیام رسان بگذریم، به دلیل امکانات فراوانی که پیام رسان ویسپی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به صورت بالقوه می‌تواند یک جایگزین بی نظیر برای تلگرام محسوب شود. کاربران در این اپلیکیشن می‌توانند گروه بسازند، کانال ایجاد کنند و بسیاری از ابزارهای مدیریتی که در تلگرام استفاده می‌کردند، در ویسپی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

79 در مورد “بهترین برنامه‌های پیام‌رسان ایرانی (جایگزین‌های وایبر، واتس‌اپ، لاین و…)”

  1. سلام
    بیاین اینقدر با تعصب به قضیه نگاه نکنیم.دیرو زود داره ولی سوختو سوز نه. ما باید رو پا خودمون وایسیم بالاخره. چقد خودمون عادت بدیم به این که تو هر چیزی وابسته باشیم به بقیه.
    من همه اینارو امتحان کردم . چه خوب چه بد برا همشون زحمت کشیده شده. بهتر نیست بیام طرف جوونای خونمون؟! پرچم کشور خودمون رو ببریم بالا؟! حالا هر سختی و بد بختی که تو این کشور هست بالاخره سرزمینمونه.
    ولی کاش فقط یه پیامرسان میساختن و فقط روی اون عملیاتشون رو اجرایی میکردن…
    این طوری حتما اون پیامرسان قوی تر میشد

    2
    13

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH