چگونه آنتن‌دهی اسمارت فون خود را ارتقا دهیم؟

MetroPCS، Boost Mobile، Cricket Wireless و Virgin Mobile اپراتور‌های موبایلی هستند که در حال حاضر در آمریکا فعالیت می‌کنند. اما ساده بگیرید، هیچ کدام از این‌ها تکنولوژی خاصی را برای خود ندارند و تماما از یک تکنولوژی استفاده می‌کنند و در واقع همگی بر یک چیز تکیه کرده‌اند. اما چه کمپانی‌هایی این تکنولوژی را به شرکت‌های مذکور کرایه می‌دهند؟ چهار کمپانی بزرگ AT&T، Verizon، T-Mobile و  Sprint ارایه دهنده خدمات اصلی هستند که تاکنون چندین میلیارد دلار را برای توسعه و تحقق سیستم‌های بی‌سیم خرج کرده‌اند. اما چرا داریم در این خصوص حرف می‌زنیم؟ زیرا این یک مثال خوب است که بدانید شبکه عظیم ارتباطات به چه شکلی است و چه نوع مشکلاتی در سلول‌های مختلف وجود دارد و شاید همین دلیل بر این باشد که ورود یک کمپانی جدید در این زمینه در آمریکا چندان موفقیت آمیز نیست.

How-to-truly-boost-smartphone-cell-signal-and-get-better-reception

اما هیچ کدام از این کمپانی‌ها زیر بار مشکلات آنتن‌‌دهی تلفن هوشمند شما نمی روند! زیرا این کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون هستند که می‌بایست از طریق راه‌های نرم افزاری آنتن‌دهی دستگاه را بهبود دهند. التبه گاهی نیز دلیل مشکلات آنتن‌دهی به زیر ساخت‌ها و مشکلات سخت افزاری مربوط می‌شود. اما در هر حال هستند راه‌هایی که می‌تواند کاربر به شخصه وارد عمل شود و با اعمال اقداماتی آنتن دهی دستگاه خود را بهبود بخشد. برای آشنایی با این راه‌ها تا انتها مقاله همراه ما باشید.

قاب‌های محافظ اما مدافع

Consider-the-case

اغلب افراد اسمارت فون خود را توسط قاب‌های محافظ پوشش می‌دهند و این باعث می‌شود که دستگاه در برابر ضربات احتمالی مقاوم باشد ولی در مقابل بر اساس موادی که در آن‌ها استفاده شده ممکن است که باعث آنتن دهی ضعیف اسمارت فون شما شود و در این صورت شما می‌توانید با درآوردن قاب، عملکرد آنتن دستگاه را بهبود دهید. (مخصوصا زمان‌هایی که در یک محل با آنتن دهی ضیف هستید چنین کاری می‌تواند مفید باشد) اگر می‌خواهید همچنان قاب محافظ داشته باشد و در مقابل آنتن دهی مناسبی را نیز شاهد باشید نکته زیر می‌تواند برایتان مفید باشد.

از قاب‌های تقویت کننده استفاده کنید

Get-a-booster-case

قاب‌های محافظی وجود دارد که افراد از طریق آن می‌توانند آنتن دهی دستگاه خود را تقویت کنند. البته این نوع قاب‌ها چندان متداول نیستند و قیمت بالایی نیز دارد و مشکل دیگر در خصوص آن‌ها محدود بودنشان به چند اسمارت فون خاص است اما به خوبی می‌توانند عملکرد آنتن دستگاه شما را ارتقا دهند و در مقابل از گوشی گران قیمت‌تان نیز محافظت کنند.

از تقویت کننده‌ها استفاده کنید

The-surefire-way

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود دستگاه شما آنتن‌دهی بهتر داشته باشد استفاده از تقویت کننده‌ها است. اگرچه این نوع دستگاه‌ها قیمت به نسبت بالایی دارند اما می‌توانند مشکل شما در خصوص آنتن را برطرف کنند. شکل این نوع تقویت کننده شبیه به یک روتر کوچک است و مدل‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها در خودرو نیز استفاده کنید. البته در حین خرید این نوع تقویت کننده‌ها بهتر است توجه کنید که با شبکه مورد استفاده شما همگام است یا خیر، زیرا ممکن است نتوانید بهره کافی از آن ببرید.

تماس از طریق وای فای

Wi-Fi-calling

روش دیگر برای بهبود عملکرد دستگاه استفاده از تماس وای فای است. در حال حاضر اپراتور‌های Sprint و T-Mobile تماس از طریق وای فای را به کاربران خود ارایه می‌دهند و افراد از طریق آن می‌توانند تماس صوتی مناسبی داشته باشند. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که برای استفاده از تماس از طریق وای فای، می‌بایست اسمارت فون شما نیز از چنین قابلیتی پشتیبانی کند. از طریق چنین قابلیتی کاربران می‌توانند حتی از طریق هات اسپات‌های خانگی و… نیز وارد عمل شوند.

البته سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند که در واقع VoIP یا Voice over IP نامیده می‌شود و از این نوع سرویس‌ها می‌توان به اسکایپ و وایبر اشاره کرد که کاربران از طریق آن می‌توانند تماس صوتی اما از طریق بستر اینترنت داشته باشند.

firmware مناسب خود را استفاده کنید

Custom-baseband-firmware-on-Android

تا اینجای آموزش با روش‌های سخت افزاری ارتقا عملکرد آنتن دهی آشنا شدیم اما روشی نیز وجود دارد که به صورت نرم افزاری می‌توانید از طریق آن عملکرد آنتن دهی اسمارت فون را بهبود دهید. شاید اسمارت فون شما از فریم‌وری استفاده می‌کند که برای یک منطقه دیگر است و با شبکه مورد استفاده شما تفاوت دارد، در این صورت شما می‌بایست یک فریم‌ور جدید و مناسب را از طریق xda-developers دانلود و نصب کنید تا بهترین شرایط القا شود.

محل خود را بیشتر بشناسید

Mapping-your-area

اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که کاربران از طریق آن می‌توانند از دکلی که به آن متصل هستند مطلع شوند و در نتیجه با نزدیک کردن خود به آن شرایط آنتن دهی بهتری داشته باشند. یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها در این خصوص Open Signal است که تاکنون نیز یکی از محبوب‌ترین‌ها در گوگل پلی بوده است.

مشکلات حل نشد؟ اپراتور خود را تغییر دهید!

Last-resort-Make-the-switch

اگر با اعمال نکات بالا همچنان مشکل آنتن دهی شما پا برجاست شاید بهتر باشد که اپراتور خود را تغییر دهید. اگرچه چنین اقدامی مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد (تعویض شماره و… که البته برخی از آن‌ها در تعدادی از اپراتور‌ها اتفاق نمیفتد) اما شاید بتوانید مشکل خود را برطرف کنید. برای اطلاع از بهترین آنتن دهی اپراتور در محل مورد استفاده شما نیز می‌توانید از طریق اپلیکیشن Open Signal وارد عمل شوید. زیرا این اپلیکیشن به شما نشان خواهد داد که چه شبکه‌ای در محل شما بهترین شرایط را دارد.

شما چه راه‌هایی را برای ارتقا آنتن‌دهی دستگاه پیشنهاد می‌دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH