نمودار سرعت اینترنت 4G: وضعیت آمریکا اصلا جالب نیست!

همیشه این عبارت را شنیده‌ایم که “آمریکا همواره برترین نیست”. این حرف کاملا صحت دارد. برخی کشورها وجود دارند که در تعدادی از زمینه‌های مرتبط با تکنولوژی نسبت به ایالات متحده امکانات بهتری دارند. در حقیقت اگر در جایی بحث در مورد “تجهیزات نظامی” نباشد، ایالات متحده حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت! اما در زمینه سرعت اینترنت، همه انتظار دارند که ایالات متحده، کشوری که تولیدکننده، توزیع‌کننده و ارایه دهنده خدمات اینترنت است، رتبه یک را در سرعت داشته باشد! در این زمینه، اینترنت ADSL خوبی در این کشور وجود دارد اما سرعت اینترنت بی‌سیم 4G در این کشور، به معنای واقعی کلمه افتضاح است! نمودار زیر را ببینید تا بفهمید که چرا این حرف را می‌زنم:
1444099552442153505در این نمودار، اپراتورهای مختلف دنیا قرار گرفته‌‌اند، که تنها نام اپراتورهای آمریکایی در آن مشخص شده است. محور افقی نشان‌دهنده میزان پوشش سیگنال‌های 4G توسط این اپراتورها در مناطق مختلف کشور است. همان طور که ملاحظه می‌فرمایید، اپراتور‌های verizon و AT&T و T-Mobile به ترتیب با درصد پوشش حدود 84 و 81 و 78 درصد، اول تا سوم هستند.
محور عمودی نیز نشانگر میانگین سرعت اینترنت 4G ارایه شده توسط هر اپراتور است که با توجه به نمودار، می‌بینیم که از لحاظ سرعت، اپراتورهای T-Mobile و Verizon و AT&T، با میانگین سرعت‌های تقریبی 12، 11 و 7.5 مگابیت بر ثانیه، در رتبه‌های اول تا سوم قرار می‌گیرند.
نمودار بالا، از وب‌سایت معتبر OpenSignal استخراج شده که در زمینه تحقیق و بررسی درباره سرعت و میزان پوشش اینترنت بی‌سیم در مناطق مختلف دنیا فعالیت می‌کند. با توجه به آماری که OpenSignal به تازگی ارایه داده است، ایالات متحده، از لحاظ سرعت اینترنت بی‌سیم نسل 4 (4G)، در بین 192 کشور جهان، در رتبه 58 قرار می‌گیرد که برای مهد فناوری اینترنت اصلا آمار خوبی محسوب نمی‌شود. OpenSignal این نتایج را با استفاده از اطلاعاتی که از مناطق مختلف یک کشور جمع آوری می‌کند، ارایه می‌دهد. OpenSignal، بر اساس این اطلاعات به رده‌بندی کشورها از لحاظ سرعت اینترنت 4G آن‌ها پرداخته است. در این رده‌بندی، کشور نیوزیلند با میانگین سرعت 36 مگابیت بر ثانیه در رتبه اول جهان قرار می‌گیرد و سنگاپور با میانگین سرعت 33 مگابیت بر ثانیه ددوم است. میانگین سرعت اینترنت بی‌سیم نسل 4 در آمریکا، تنها 10 مگابیت بر ثانیه است!
در رده‌بندی کشورها بر اساس میزان پوشش سیگنال‌های LTE، اوضاع کمی بهتر می‌شود. از لحاظ میزان پوشش 4G، آمریکا در رده دهم جهان جای دارد. بسیاری از کاربران در این کشور، از پوشش حدود 80 درصدی آن لذت می‌برند و از این لحاظ مشکلی ندارند. البته جمعیت و وسعت آمریکا، نسبت به نیوزیلند و سنگاپور بسیار بیشتر است. در واقع جمعیت 320 میلیون نفری آمریکا، نسبت به جمعیت 4.5 میلیون نفری نیوزیلند حدود 70 برابر و نسبت به جمعیت 5.5 میلیون نفری سنگاپور حدود 60 برابر بیشتر است. ضمنا اغلب افراد در ایالات متحده، نسبت به ساکنان کشورهای نیوزیلند و سنگاپور به‌روزتر هستند و اینترنت بیشتری مصرف می‌کنند. شکی نیست که باکیفیت‌ترین قطعات و پهنای باند بسیار زیادی توسط اپراتورهای آمریکا استفاده می‌شود، اما سرویس‌ دهی به 320 میلیون نفر در این مقیاس وسیع بسیار سخت است.
OpenSignal می‌گوید که سرعت اینترنت آمریکا در حد کشورهایی همچون عربستان سعودی، پاکستان و ایران است!

1 در مورد “نمودار سرعت اینترنت 4G: وضعیت آمریکا اصلا جالب نیست!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH