معرفی افزونه‌های مفید گوگل کروم

معرفی افرونه‌های مفید و پرکاربرد گوگل کروم (قسمت اول)

مخزن افزونه مرورگر شرکت گوگل یعنی گوگل کروم پر از افزونه‌های مفید و پرکاربرد برای کاربران است. انتخاب افزونه مفید و مناسب در بین خیل زیاد افزونه‌های این مرورگر کاری دشوار و زمان‌بر است. در این نوشته از بخش آموزش آی‌تی‌رسان با تعدادی از افزونه‌های پرکاربرد این مرورگر محبوب آشنا می‌شویم.

1Password

اگر شما هم مانند بسیاری از وبگردهای حرفه‌‌ای روزانه دفعات زیادی نام کاربری و رمز عبورتان را در وبسایت‌های مختلف وارد می‌کنید، این افزونه برای شما مناسب است. به کمک این افزونه که سازندگان نرم‌افزار معروف  1Password آن را توسعه داده‌اند، دیگر نیازی به حفظ کردن رمزهای عبور متعدد نیست. این افزونه رمز عبورهای دشوار و امنی را برای شما در وبسایت‌های مورد نظرتان ایجاد می‌کند و وظیفه به خاطر سپردن آنها را نیز به عهده می‌گیرد.

دانلود افزونه 1password

Momentum

برخی کاربران ترجیح می‌دهند ظاهر صفحه اول گوگل کروم را تغییر دهند. این افزونه مفید با نمایش روزانه یک تصویر زیبا به همراه یک نقل‌قول تاثیرگذار، تجربه شما در استفاده از این مرورگر را متحول می‌کند. می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید تنها با یک کلیک این تصویر را غیر فعال کنید و یا حتی یک لیست از کارهای روزمره و یک هدف روزانه برای نمایش در این افزونه را تعریف کنید.

دانلود افزونه Momentum

Earth View from Google Maps

اگر می‌خواهید هر بار که تب جدیدی را در مرورگرتان باز می‌کنید یک منظره زیبا مشاهده کنید، حتما این افزونه را نصب کنید. این افزونه ساده که تنظیمات خاصی هم ندارد، در هر تب جدید تصویری خیره‌کننده از مناظر کره زمین را که توسط Google Earth ذخیره شده‌است، نمایش می‌دهد.

دانلود افزونه Earth View from Google Maps

Evernote Web Clipper

کمتر کسی در دنیای اینترنت می‌شناسیم که با نرم‌افزارهای یادداشت برداری شرکت evernote آشنا نباشد. با نصب این افزونه، یک مجموعه کامل از امکانات یادداشت‌برداری هنگام مرور صفحات در خدمت شماست. تنها با یک کلیک می‌توانید صفحه مورد نظر را ذخیره‌کنید، یک نقل قول از آن بردارید و یا یک نسخه برای مطالعه از صفحه مورد نظرتان را ذخیره کنید. این یادداشت در اکانت شما در وبسایت evernote.com ذخیره می‌شود و شما می‌توانید با هر دستگاهی که نسخه‌ای از نرم‌افزارهای این شرکت بر روی آن نصب است، به این یادداشت‌ها دسترسی داشته باشید.

دانلود افزونه Evernote Web Clipper

Office Editing for Docs, Sheets, & Slides

اگر زمانی نیاز داشته باشید که یک سند متنی، فایل اکسل یا یک اسلاید را ویرایش کنید، می‌توانید به کمک این افزونه به راحتی این کار را بصورت آنلاین انجام دهید. روش کار این افزونه مانند نرم‌افزارهای تحت وب گوگل یعنی Docs, Sheets, Slides است با این تفاوت که از پسوندهای رایج مایکروسافت آفیس نیز پشتیبانی می‌کند.

دانلود افزونه Office Editing for Docs, Sheets, & Slides

در مطلب بعدی با پنج تا از دیگر افزونه‌های پرکاربرد گوگل کروم آشنا می‌شویم.

2 در مورد “معرفی افرونه‌های مفید و پرکاربرد گوگل کروم (قسمت اول)”

  1. با سلام اقای مهدی زارع.صفحه اول گوگل کروم را که میدانیم چه شکلی هست.ارم یعنی در اصل نوشته گوگل به رنگ های ابی سبز و قرمز و زرد.زیرش هم که مسططیل یا کادر جست و جو.
    حال اگر بنده را راهنمایی کنید خیلی لطف میکنید.ایا این افزونه به طور خودکار هر دفعه که گوگل را باز کنیم تصویر جدیدی نشان میدهد؟یا باید خودمان این کار رابکنیم؟
    بعد اینکه ایا برای نمایش خودکار هر عکس تنظیمات خاصی دارد؟
    چگونه صفحه اول و همیشگی گوگل را برگردانیم.لطف میکنید بنده را راهنمایی کنید .خدا نگهدار.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH