بر خلاف پیش‌بینی‌ها، سود سامسونگ به بیشترین میزان در سه سال گذشته رسید!

به‌نظر می‌رسید که با وجود فاجعه گلکسی نوت ۷، سامسونگ باید سال سختی را از نظر مالی پشت سر بگذراند. اما ظاهرا سامسونگ نه تنها سال بدی نداشته، بلکه سال بسیار خوبی نیز داشته است! سامسونگ اعلام کرده که سود سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. این افزایش سود به دلیل فروش قدرتمند چیپ و افزایش فروش اسمارت‌فون‌های این شرکت بوده است.

گرچه درآمد سامسونگ کاهش پیدا کرده و سود ناشی از گلکسی نوت ۷ نیز دیگر وجود ندارد، اما سامسونگ توانست به سرعت از مخمصه بیرون بیاید. تقاضای زیاد برای چیپ‌های حافظه و نمایشگرهای OLED ضرر ناشی از نوت ۷ را جبران کرده‌اند و در آینده نیز این‌گونه خواهد بود. بخش چیپ این شرکت با توجه به قرارداد با اپل و فروش چیپ های پریمیوم، می‌تواند تا ۳.۴ میلیارد دلار سود عملیاتی داشته باشد. کیم سونگ سو یکی از تحلیلگران مالی می‌گوید: «سامسونگ توانسته با فروش مدل‌های قدیمی درآمد خوبی داشته باشد. این باعث می‌شود که امید زیادی به S8 وجود داشته باشد. اگر سامسونگ عملکرد خوبی در S8 نشان دهد، انتظار می‌رود که سال جاری نیز سالی عالی برای سامسونگ باشد.»

سود این غول کره‌ای در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ به ۷.۸ میلیارد دلار رسید که از سال ۲۰۱۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است. این میزان سود حتی از پیش‌بینی‌های موسسه تامسون رویترز نیز بیشتر بوده است. سامسونگ نتایج مالی خود را تا پایان ماه ژانویه رسما اعلام می‌کند.

بخش موبایل نیز احتمال می‌رود که در سه ماهه چهارم سود خوبی داشته باشد که بیشتر آن به دلیل فروش گوشی‌های گلکسی S7 است.

3 در مورد “بر خلاف پیش‌بینی‌ها، سود سامسونگ به بیشترین میزان در سه سال گذشته رسید!”

  1. چرا آمار بخش موبایل رو ارایه نمیکنن؟؟؟؟؟ اینجوری خب معموله ماشالا سامسونگ همه چیز میسازه از اجاق گاز گرفته تا اسلحه و این چیزا میخوای سود هم نکنه؟

    1. ایمان روستا

      دوست عزیز، هنوز آمار و ارقام کامل منتشر نشده و اواخر ژانویه آمار کامل منتشر میشه. این آمار مرتبط با بخش الکترونیک سامسونگ هست و ربطی به دیگر بخش‌های سامسونگ نداره. در متن هم ذکر شده که بیشتر این سود ناشی از چیپ‌های حافظه و پنلهای اولد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH